Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Natura 7 Vs Natura 7 Pro En Rol Van Dealer En Leverancier.

VorigePagina 2 van 2

nee ik ben geen verkoper , als hij hem wil aanpassen prima maar dan op eigen kosten , had ie zich beter moeten inlezen voor aanschaf en niet nadien gaan lopen piepen .

Inmiddels is de vijzel motor door dealer vervangen. Geluid van de vijzel motor is behoorlijk minder geworden maar nog niet helemaal weg. Echter veel minder storend dan in oude situatie. Dealer kwam me nog tegemoet door alleen de kosten van de vijzel motor in rekening te brengen en niet de montage kosten zoals eerder aangekondigd door hem. Vind dit een mooie tegemoet koming van de dealer.

Dealer dacht zelf dat er een set werd gemaakt door Nordic fire voor het updaten van een “oude” natura 7 naar een natura 7 pro. Hij had al meerdere klanten die mijn zelfde probleem hadden deze set beloofd. (Niet slim…) De set kwam binnen en deze blijkt alleen uit de nieuwe vijzel motor te bestaan. Bij mij was het al lang duidelijk dat het alleen om de vijzel motor zou gaan. Helaas is er nog geen set voor de vernieuwde software, de betere afval bak en de verbeterde ontsteker. Hij moest nu andere klanten teleur stellen omdat hij nieuwere software, nieuwere ontsteking enz beloofd had. Gelukkig gaat hij nu ook meer vragen stellen bij Nordic fire maar deze laten tot op heden weinig van zich weten.

Inderdaad een mooie oplossing van de dealer.

Over de andere zaken zou ik mij niet te druk maken.

Goedendag,

ik heb exact hetzelfde probleem als Reinos,in Oktober 2017 Natura7 gekocht,en ook meteen teveel vijzel geluid..

Dit terwijl wijde kachel aangeschaft hebben omdat deze fluisterstil zou zijn,ook vlg. de dealer.Na dit even aangekeken te hebben toch maar eens gebeld met de dealer,zijn dochter,die de administratie ed. doet,vertelde mij dat dit bekend was en dat er door NordicFire aangwerkt werd en ik nog even geduld moest hebben.Ik zou tzt bericht krijgen over hoe en wat.Na niets gehoord te hebben toch zelf maar weer gebeld,dealer is langsgeweest en gaf aan dat van het Nordic verhaal niets klopte,hij bood wel aan een andere motor(van Artel) te monteren,ik hoefde dan alleen de motor te betalen.Kachel is nu idd.veel stiller.Dus tot zover zelfde ervaring.Maar het had hem gesierd om te adviseren met de aanschaf nog even te wachten omdat er een verbeterde versie aan zit te komen(ik mag aannemen dat een dealer hiervan tijdig op de hoogte is).Dan had ik tenminste de keus.Met alleen een andere motor ben je er niet daar de Pro-versie andere software heeft waardoor de vijzelmoter continu draait.De gloeikaars vind ik niet zo spannend,ding kost 50-60 euro en is zelf makkelijk te plaatsen tzt..iets wat ik toch al van plan was als de oude versleten is.

In Oktober 2017 waren de dealers nog niet op de hoogte

Elke pelletkachel is fluisterstil hoef je maar een keer in de week schoon te maken Brand een hele week op 1 zak pellets bespaard 40 tot 50% op stookkosten en kan zo met een pijpje door de muur nog meer fabels

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.