Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Ravelli Natura 7 Vs Natura 7 Pro En Rol Van Dealer En Leverancier.
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27Beste mede pellet kachel enthousiastelingen,
Ik wil jullie toch het volgende voorleggen en ben benieuwd naar jullie meningen:
Ik heb sinds vrijdag 3 november mijn nieuwe nordic fire natura 7 in gebruik. Waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb juist voor deze kachel gekozen omdat de ventilator hiervan uitschakelaar is en daardoor zeer stil zou zijn. Als de ventilator uitgeschakeld is dan is het geluid van de vijzel motor (iedere 5 seconden) erg aanwezig. Iets wat mij tijdens het bezoek aan de showroom helaas niet was opgevallen maar wat ik nu als zeer irritant ervaar.
Nu lees ik (06-11-2017) op de website van Nordic fire dat de een nieuwere versie van de Natura 7 is namelijk de PRO uitvoering; wat zeker een verbetering is maar voor mij bitterzoet omdat ik dan nu binnen 3 dagen een verouderde versie heb. En juist het probleem van geluid van de vijzel is aangepakt in deze versie.
Bron: Nordic fire website
De nieuwe pro-versie van de Natura 7 is nu uit. Deze versie is volledig stil en heeft wat nieuwe innovaties:De pelletkachel Natura 7 is één van de meest verkochte pelletkachels, niet alleen vanwege het prachtige ontwerp, maar ook vanwege de vele nieuwe technieken. Één van de voordelen is dat de ruimteventilator uitschakelbaar is. Dit heeft echter wel tot gevolg dat alle overige geluiden, waaronder die van de vijzelmotor, sterker worden opgemerkt door de klant.
Wij hebben daarom besloten wijzigingen door te voeren en wordt de pelletkachel door ons aangepast. Hierdoor wordt deze kachel nog stiller:
– De nieuwe Natura Professional (pro-versie) beschikt over een nieuwe ophanging met een nieuw soort vijzelmotor welke volledig stil is en niet meer wordt opgemerkt.
– De gloeispiraal wordt vervangen door een versie welke volledig uit kwarts bestaat. Dat heeft als voordeel dat de kachel veel sneller start en ook nog eens niet meer aan slijtage onderhevig is. Bovendien is deze veel sterker dan bijvoorbeeld een keramiek gloeispiraal. Deze kwarts-gloeispiraal is vanwege de kwaliteit levenslang gegarandeerd.
– Er wordt een verbetering aan de software doorgevoerd, waardoor de kachel nog zuiniger is geworden, zonder in te leveren op het vermogen.
– Als laatste is de branderbak aangepast. In incidentele gevallen maakte de reiniging een schrapend geluid. Dit wordt hierdoor verholpen.Het feit dat ik me juist stoor aan het geluid van de vijzel en dat hier nu na een paar dagen gebruik juist verbeteringen in zijn aangebracht geeft mij het gevoel dat ik te vroeg besteld heb. Misschien heb ik wel het laatste oude model. Als ik de informatie had dat deze vernieuwing er op korte termijn aan zat te komen had ik hierop zeker gewacht.
Ik heb over bovenstaande kwestie rechtreeks contact gezocht met nordic fire via hun Facebook pagina. Op deze Facebook pagina geven andere nordic fire dealers aan dat de nieuwere vijzel motor met enige aanpassingen te plaatsen is in de “Oude natura 7” .
De reactie die ik van Nordic fire krijg is dat ik de mogelijkheden van de PRO editie moet bespreken met mijn dealer. Dit heb ik natuurlijk gedaan. Mijn dealer heeft mijn klacht doorgestuurd naar nordic fire en het volgende antwoord kreeg ik:
Bij klanten die een kachel willen laten ombouwen naar een pro-versie, hebben we een vijzelmotor, met beugel en bevestigingsmateriaal samengesteld. Dit kunnen jullie bestellen en evt plaatsen bij de klant.
Dit kost € 152,- incl. btw excl. montage en voorrijden. (Nordic fire komt deze NIET monteren)
Ook hierin ben ik meegegaan want ik wil deze nieuwere vijzel motor omdat deze veel stiller is als het “oude” model dat ik nu heb. Hierbij komen dan ook nog de montage kosten van mijn dealer want ik wil deze niet zelf aansluiten om treubels met garanties in toekomst te voorkomen. Mijn dealer wil alleen tegemoet komen met het niet doorberekenen van de voorrijkosten.
Ik heb zowel mijn dealer als nordic fire gevraagd naar een coulante oplossing om mijn “oude natura 7” (lees 3 dagen) om te bouwen naar de nieuwe PRO editie. Helaas geven beide hierin weinig antwoord.
Tevens heb nog steeds de vraag open staan bij nordic fire hoe ik ook de vernieuwde gloei spiraal kan krijgen en de verbeterde versie van de software maar tot op heden blijft het akelig stil vanaf de zijde van nordic fire.
Al met al een kleine domper in de wereld van pellet kachels,
Heeft iemand zelfde bovenstaande problemen? Iemand tips? Ervaringen?
Beste mede pellet kachel enthousiastelingen,
Ik wil jullie toch het volgende voorleggen en ben benieuwd naar jullie meningen:
Ik heb sinds vrijdag 3 november mijn nieuwe nordic fire natura 7 in gebruik. Waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb juist voor deze kachel gekozen omdat de ventilator hiervan uitschakelaar is en daardoor zeer stil zou zijn. Als de ventilator uitgeschakeld is dan is het geluid van de vijzel motor (iedere 5 seconden) erg aanwezig. Iets wat mij tijdens het bezoek aan de showroom helaas niet was opgevallen maar wat ik nu als zeer irritant ervaar.
Nu lees ik (06-11-2017) op de website van Nordic fire dat de een nieuwere versie van de Natura 7 is namelijk de PRO uitvoering; wat zeker een verbetering is maar voor mij bitterzoet omdat ik dan nu binnen 3 dagen een verouderde versie heb. En juist het probleem van geluid van de vijzel is aangepakt in deze versie.
Bron: Nordic fire website
De nieuwe pro-versie van de Natura 7 is nu uit. Deze versie is volledig stil en heeft wat nieuwe innovaties:
De pelletkachel Natura 7 is één van de meest verkochte pelletkachels, niet alleen vanwege het prachtige ontwerp, maar ook vanwege de vele nieuwe technieken. Één van de voordelen is dat de ruimteventilator uitschakelbaar is. Dit heeft echter wel tot gevolg dat alle overige geluiden, waaronder die van de vijzelmotor, sterker worden opgemerkt door de klant.
Wij hebben daarom besloten wijzigingen door te voeren en wordt de pelletkachel door ons aangepast. Hierdoor wordt deze kachel nog stiller:
– De nieuwe Natura Professional (pro-versie) beschikt over een nieuwe ophanging met een nieuw soort vijzelmotor welke volledig stil is en niet meer wordt opgemerkt.
– De gloeispiraal wordt vervangen door een versie welke volledig uit kwarts bestaat. Dat heeft als voordeel dat de kachel veel sneller start en ook nog eens niet meer aan slijtage onderhevig is. Bovendien is deze veel sterker dan bijvoorbeeld een keramiek gloeispiraal. Deze kwarts-gloeispiraal is vanwege de kwaliteit levenslang gegarandeerd.
– Er wordt een verbetering aan de software doorgevoerd, waardoor de kachel nog zuiniger is geworden, zonder in te leveren op het vermogen.
– Als laatste is de branderbak aangepast. In incidentele gevallen maakte de reiniging een schrapend geluid. Dit wordt hierdoor verholpen.
Het feit dat ik me juist stoor aan het geluid van de vijzel en dat hier nu na een paar dagen gebruik juist verbeteringen in zijn aangebracht geeft mij het gevoel dat ik te vroeg besteld heb. Misschien heb ik wel het laatste oude model. Als ik de informatie had dat deze vernieuwing er op korte termijn aan zat te komen had ik hierop zeker gewacht.
Ik heb over bovenstaande kwestie rechtreeks contact gezocht met nordic fire via hun Facebook pagina. Op deze Facebook pagina geven andere nordic fire dealers aan dat de nieuwere vijzel motor met enige aanpassingen te plaatsen is in de “Oude natura 7” .
De reactie die ik van Nordic fire krijg is dat ik de mogelijkheden van de PRO editie moet bespreken met mijn dealer. Dit heb ik natuurlijk gedaan. Mijn dealer heeft mijn klacht doorgestuurd naar nordic fire en het volgende antwoord kreeg ik:
Bij klanten die een kachel willen laten ombouwen naar een pro-versie, hebben we een vijzelmotor, met beugel en bevestigingsmateriaal samengesteld. Dit kunnen jullie bestellen en evt plaatsen bij de klant.
Dit kost € 152,- incl. btw excl. montage en voorrijden. (Nordic fire komt deze NIET monteren)
Ook hierin ben ik meegegaan want ik wil deze nieuwere vijzel motor omdat deze veel stiller is als het “oude” model dat ik nu heb. Hierbij komen dan ook nog de montage kosten van mijn dealer want ik wil deze niet zelf aansluiten om treubels met garanties in toekomst te voorkomen. Mijn dealer wil alleen tegemoet komen met het niet doorberekenen van de voorrijkosten.
Ik heb zowel mijn dealer als nordic fire gevraagd naar een coulante oplossing om mijn “oude natura 7” (lees 3 dagen) om te bouwen naar de nieuwe PRO editie. Helaas geven beide hierin weinig antwoord.
Tevens heb nog steeds de vraag open staan bij nordic fire hoe ik ook de vernieuwde gloei spiraal kan krijgen en de verbeterde versie van de software maar tot op heden blijft het akelig stil vanaf de zijde van nordic fire.
Al met al een kleine domper in de wereld van pellet kachels,
Heeft iemand zelfde bovenstaande problemen? Iemand tips? Ervaringen?
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Wat betreft de vijzelmotor heb jij wel een punt.
Je moet dan wel bij je leverancier zijn en niet bij Nordic Fire.
Coulance zou ik vinden in gratis monteren van de nieuwe vijzel motor dwz Alleen het onderdeel betalen.
Ik weet niet of de afstand groot is die jou leverancier moet rijden.
Wat betreft de software en gloeispiraal zou ik mij niet druk maken.
Wat betreft de vijzelmotor heb jij wel een punt.
Je moet dan wel bij je leverancier zijn en niet bij Nordic Fire.
Coulance zou ik vinden in gratis monteren van de nieuwe vijzel motor dwz Alleen het onderdeel betalen.
Ik weet niet of de afstand groot is die jou leverancier moet rijden.
Wat betreft de software en gloeispiraal zou ik mij niet druk maken.
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27Inderdaad zou ik het ook coulant hebben gevonden als ze geen kosten voor de vijzel motor in rekening zouden hebben gebracht. Nu moet ik 152 euro (ex montage) betalen voor een motor die als ik nu de kachel bestel erin zit voor hetzelfde geld. De PRO editie kost hetzelfde als het “oude” model natura 7.
De dealer is 20 km van ons vandaan dus geen voorrijkosten doorberekenen is ook maar relatief wat betreft coulance van de dealer.
Inderdaad zou ik het ook coulant hebben gevonden als ze geen kosten voor de vijzel motor in rekening zouden hebben gebracht. Nu moet ik 152 euro (ex montage) betalen voor een motor die als ik nu de kachel bestel erin zit voor hetzelfde geld. De PRO editie kost hetzelfde als het “oude” model natura 7.
De dealer is 20 km van ons vandaan dus geen voorrijkosten doorberekenen is ook maar relatief wat betreft coulance van de dealer.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 16:27De officiële importeur is Nordic Fire, heb je hem wel via een officiële dealer van hen gehaald?
De officiële importeur is Nordic Fire, heb je hem wel via een officiële dealer van hen gehaald?
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27De officiële importeur is Nordic Fire, heb je hem wel via een officiële dealer van hen gehaald?
Ja ik heb deze via een officiële dealer gekocht van Nordic fire. Deze wordt ook aangegeven als je via de dealer zoeken op de site van nordic fire. Ik had op de Facebook pagina van de officiële importeur gereageerd omdat deze met het nieuws bericht kwamen over de nieuwe PRO editie. Vervolgens werd ik door de importeur terug gewezen naar de dealer wat ook logisch is omdat ik daar de kachel heb gekocht. Ik had echter wel op meer coulance gerekend vanuit de importeur.
De officiële importeur is Nordic Fire, heb je hem wel via een officiële dealer van hen gehaald?
Ja ik heb deze via een officiële dealer gekocht van Nordic fire. Deze wordt ook aangegeven als je via de dealer zoeken op de site van nordic fire. Ik had op de Facebook pagina van de officiële importeur gereageerd omdat deze met het nieuws bericht kwamen over de nieuwe PRO editie. Vervolgens werd ik door de importeur terug gewezen naar de dealer wat ook logisch is omdat ik daar de kachel heb gekocht. Ik had echter wel op meer coulance gerekend vanuit de importeur.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27De dealer moet het regelen met Nordic Fire.
Wat zij vervolgens regelen moet ten volle voordeel voor jou zijn.
De dealer moet het regelen met Nordic Fire.
Wat zij vervolgens regelen moet ten volle voordeel voor jou zijn.
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27De dealer moet het regelen met Nordic Fire.
Wat zij vervolgens regelen moet ten volle voordeel voor jou zijn.Ik heb helaas het idee dat mijn dealer hier niet hard aan trekt. Hij gaf al eerder een keer aan dat hij nog nooit een pellet kachel heeft hoeven terug nemen omwille van het geluid. Hij gooit het meer op dat de importeur dit maar moet oplossen. Ik heb de vragen over de nieuwere software en gloei spiraal ook via mijn dealer en rechtstreeks bij de importeur nagevraagd maar van beide krijg ik maar weinig antwoorden.
De dealer moet het regelen met Nordic Fire.
Wat zij vervolgens regelen moet ten volle voordeel voor jou zijn.
Ik heb helaas het idee dat mijn dealer hier niet hard aan trekt. Hij gaf al eerder een keer aan dat hij nog nooit een pellet kachel heeft hoeven terug nemen omwille van het geluid. Hij gooit het meer op dat de importeur dit maar moet oplossen. Ik heb de vragen over de nieuwere software en gloei spiraal ook via mijn dealer en rechtstreeks bij de importeur nagevraagd maar van beide krijg ik maar weinig antwoorden.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Regelmatig bij je dealer informeren
Regelmatig bellen vriendelijk blijven doen alsof je neus bloed.
Als dit niet helpt dan je dealer maar noemen als zijnde een dozenschuiver.
Regelmatig bij je dealer informeren
Regelmatig bellen vriendelijk blijven doen alsof je neus bloed.
Als dit niet helpt dan je dealer maar noemen als zijnde een dozenschuiver.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 16:27wat een gezeur allemaal , coulance dit en dat in mijn ogen helemaal geen coulance, je had je eerder moeten inlezen bij het merk , je hebt een kachel die prima werkt . wil je veranderen 2 mogelijkheden 1 verkopen en een andere weer kopen of de aanpassing voor eigen rekening , en ophouden met piepen
wat een gezeur allemaal , coulance dit en dat in mijn ogen helemaal geen coulance, je had je eerder moeten inlezen bij het merk , je hebt een kachel die prima werkt . wil je veranderen 2 mogelijkheden 1 verkopen en een andere weer kopen of de aanpassing voor eigen rekening , en ophouden met piepen
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Bent u de verkoper?
Als een klant zijn kachel wil laten aanpassen, dan moet er toch uit te komen zijn.
Gaat het alleen om (veel) geld verdienen of om tevreden klanten.
Er zijn al genoeg dozenschuivers in de pelletkachel wereld.
Bent u de verkoper?
Als een klant zijn kachel wil laten aanpassen, dan moet er toch uit te komen zijn.
Gaat het alleen om (veel) geld verdienen of om tevreden klanten.
Er zijn al genoeg dozenschuivers in de pelletkachel wereld.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
