Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Alarm
Citaat van MargoR op 5 december 2022, 12:19Update:
Inmiddels gaan we kijken om de pelletkachel te laten vervangen voor een houtkachel.
Het onderhoud wordt te veel voor mijn man (parkinson)
Update:
Inmiddels gaan we kijken om de pelletkachel te laten vervangen voor een houtkachel.
Het onderhoud wordt te veel voor mijn man (parkinson)
Citaat van Gast op 23 december 2022, 06:35We hadden gisteren een alarmmelding op onze pellet nl all 02. Weet er iemand wat dit wil zeggen en hoe ik het kan oplossen?
We hadden gisteren een alarmmelding op onze pellet nl all 02. Weet er iemand wat dit wil zeggen en hoe ik het kan oplossen?
Citaat van Gast op 23 december 2022, 08:34Al02 Voeler Rookgastemperatuur Defect/los
niet los verkoper bellen
Al02 Voeler Rookgastemperatuur Defect/los
niet los verkoper bellen
Citaat van Marco43 op 8 januari 2024, 16:43Wij krijgen melding ALL07 als bunker bijna leeg is en eea te warm wordt.
Handleiding adviseert bunker niet helemaal leeg te draaien maar halfvol te houden.
:MargoR het lijkt mij dat een pelletkachel minder en lichter werk is dan een houtkachel?
Pellets zitten ook in 10 kg zakken, geen hout stapelen en in huis halen.
Hier brand de kachel bijna de hele dag : s,ochtends bij branderpot as wegzuigen, ruitje schoonmaken indien nodig, vullen, klaar.
1 x per week aslade legen.
Maar jullie kennen de eigen situatie natuurlijk het beste.
Heel veel sterkte en wijsheid met de beslissing.
Hartelijke groet.
Wij krijgen melding ALL07 als bunker bijna leeg is en eea te warm wordt.
Handleiding adviseert bunker niet helemaal leeg te draaien maar halfvol te houden.
:MargoR het lijkt mij dat een pelletkachel minder en lichter werk is dan een houtkachel?
Pellets zitten ook in 10 kg zakken, geen hout stapelen en in huis halen.
Hier brand de kachel bijna de hele dag : s,ochtends bij branderpot as wegzuigen, ruitje schoonmaken indien nodig, vullen, klaar.
1 x per week aslade legen.
Maar jullie kennen de eigen situatie natuurlijk het beste.
Heel veel sterkte en wijsheid met de beslissing.
Hartelijke groet.
Citaat van Gast op 9 januari 2024, 11:07houtkachel geen parameters en geen onderdelen die stuk kunnen gaan
houtkachel geen parameters en geen onderdelen die stuk kunnen gaan
Citaat van GermWentink op 10 januari 2024, 19:56https://pelletkachelforum.nl/topic/2162-houtstook-overlast-geen-roet-in-het-eten-praat-met-elkaar/
https://pelletkachelforum.nl/topic/2162-houtstook-overlast-geen-roet-in-het-eten-praat-met-elkaar/
Citaat van Gast op 12 januari 2025, 20:51Ik heb ook een tjalmo met zelfde foutmelding, toevallig altijd na een uur of 4 branden. Rookgas gaat dan van 140 naar 150 en geeft melding all07
Lucht hoger zetten helpt niks. Wat was uiteindelijk de oplossing van de monteur? Wij hebben een achteruitgang pijp en niet boven
Ik heb ook een tjalmo met zelfde foutmelding, toevallig altijd na een uur of 4 branden. Rookgas gaat dan van 140 naar 150 en geeft melding all07
Lucht hoger zetten helpt niks. Wat was uiteindelijk de oplossing van de monteur? Wij hebben een achteruitgang pijp en niet boven
Citaat van Harlo op 13 januari 2025, 10:44Bij de melding all 07 kun je ook de pellettoevoer wat verlagen.
Ook zeker weten of de kachel niet aan groot onderhoud toe is
Een vervuilde kachel kan niet voldoende trek genereren om binnen de limieten te branden.
Bij de melding all 07 kun je ook de pellettoevoer wat verlagen.
Ook zeker weten of de kachel niet aan groot onderhoud toe is
Een vervuilde kachel kan niet voldoende trek genereren om binnen de limieten te branden.
Citaat van Gast op 13 januari 2025, 19:29kachel verstopt of afvoer niet conform
kachel verstopt of afvoer niet conform
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.