Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Mcz Tube

VorigePagina 2 van 4Volgende

Ik heb net gekeken voor een mooie pelletkachel en vond de Tube van Mcz.
Kan iemand mij vertellen hoe zijn ervaring is met dat toestel?

vond hem zelf wel stil en mooi branden maar ben benieuwd wat er nog meer is naast de Tube of iemand die deze pelletkachel heeft branden.

De Tube van Mcz staat bij ons brandend opgesteld in de showroom en staat te koop als demo kachel

vr. gr. Pelletkachelhome.

Heeft deze Tube misschien dezelfde afstandsbediening als de Cute ?

en zo ja…weet iemand dan hoe je de timer moet activeren? instellen lukt me wel XD maar hem dan ook daadwerkelijk oplaten starten in de morgen…NO WAY  !?!!?!

antwoord van mcz is ook lekker bevredigend…staat de instelling op de kachel wel op remote?? Duh… anders kan ikook de auto, eco en man functie en aan uit niet bedienen…pffff

Al contact gehad met Fero in België zij zijn de importeur van MCZ.

Het kan zijn dat fero weer verwijst  naar de dealer.

Of is de kachel via een ander kanaal gekocht, dan kun je weinig hulp verwachten.

En terecht.

Fero heeft mij idd gemaild…weinig bevredigend antwoord…en doorverwezen naar de dealer…

Die weet het 1,2,3 ook niet zo..maar gaat het ff navragen…haha

en wat betreft het raampje…Volgens hen hoort dat erbij…maar zoals het nu bevuild lijkt het mij dat het ook zonder bevuiling kan…want door de vernderde software is het raam niet helemaal zwart maar alleen in de linker hoek ! ha aha ha

Pellets kan je per zak krijgen pelletkachel friesland in Joure.

Mooglijk in Nijehaske deze heeft elite.

Zo ziet het raampje eruit..na een paar uur branden OX

Vaak is het zwart worden minder als de kachel vaker op vol vermogen brandt.

Dit als het buiten kouder is dan nu.

Ik zal eens naar Marco om een zak andere pellets te halen…en anders is het zoals het is…

We gebruiken nu de zakken van Berger pellets…

merci

Dat zwarte raam is niet goed

Of te veel pellets of onvoldoende rookgasafvoer trek

Als de kachel brand dan walmt deze waarschijnlijk ook.

Andere pellets zullen dit niet veranderen

OK…ik kan nog wat instellingen veranderen…

Pellettoevoer  omlaag en rookgas afvoer omhoog ?

ps. lekker handig…kachel is half in de schouw gebouwd en moeilijk/niet te lezen noodpaneel… maar ga ermee werken vanavond..

thanx

VorigePagina 2 van 4Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.