Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Natural 7

VorigePagina 3 van 11Volgende

Wij vinden geluid van vijzelmotor ook onregelmatig. Bij een bijna lege vooraadbak lijkt het brommen van de elektromotor meer te zijn. Misschien zijn er mogelijkheden om de motor te isoleren of dempingsrubbers te plaatsen op de constructie van de motor. Iemand ervaring ideeen?

Wij hebben de onze ingeruild op een Dielle greecale na dat ik er klaar mee was met die plaat die omdraait bij dit systeem is het zeker dat je geen onderhoud nodig bent omdat het gewoon de werking is van deze kachel zonder schoonmaaksysteem!

Ik heb geen toegang tot het technieker menu. Heb op aanraden vd dealer de instelling op -3 gezet omdat ik nu andere pellets heb.
Ik maak het ruitje eens in de2 dagen schoon met nat krantenpapier gedrenkt in de as.
Bij mij ligt er ook veel as op het schuine stuk.

Hallo,

gisteren een natura 7 gekregen. Gisteravond en vandaag kachel aangedaan , maar nu geeft hij om de 5 seconden een paar palletkorrels af, hoogstens 7 . Dit hoorden we niet in de  showroom en gistermiddag toen hij er net stond ook niet. Wij vinden het een irritant geluid. Dit duurt nu al langer dan een half uur. Wie herkent dit en wat is hier aan te doen?

Dit geluid dat blijf je horen. Went wel op een gegeven moment als de tv radio aanstaat. In de showroom zal wel achtergrondgeluid zijn geweest.

Ook wij hebben een natura 7. Deze maakte in het begin veel lawaai er is toen een nieuwe motor geplaatst. Nu piept hij bij het draaien van het bakje. Is dit bij jullie ook zo?.

misschien dat een beetje kopervet helpt?

Heeft iemand de pincode voor het nieker menu?

Weet iemand hoe je ijzeren plaat welke boven in het branderhuis bevind eruit kan? Ik heb hem naar de zijkant geschoven toen kon ik een kant laten zakken daar zat erg veel as. Ik wil die plaat er dus uit hebben om die hele bovenkant te kunnen reinigen

Anton

Hallo Anton,

We hebben net een week deze pelletkachel de Natura 7, werkt zeer goed. De plaat boven het branderhuis zit los erop, met wat optillen en naar links en rechts haal je deze plaat eruit.

pas-op niet de zij-blokken beschadigen.

Verder maakt deze Natura 7 voor ons zeer weinig geluid, de ventilatie heb ik op auto staan zodat bij het behalen van de ingestelde temperatuur uitgaat.

Ben nu verschillende pellets soorten aan het uitproberen, ook merkloos want ben naar de pelletfabriek gegaan waar zij deze maken, wit hout 70%met 30% beuken of eiken  gemengd.

Eddie

VorigePagina 3 van 11Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.