Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Natural 7

Pagina 1 van 11Volgende

Hoi,

Kreeg net error 6 en de kachel stopte ermee.
Ik hoorde dezelfde piep als wat je krijgt tijdens het bijvullen vd pellets.
Nu keek in in het reservoir en zag dat in het midden de pellets “op” waren dat het wormwiel niet meer voldoende pellets kon pakken maar richting de zijkant daar lagen nog heel veel pellets.
Hebben meer mensen hier last van dat niet alle pellets worden verbruikt. Denk wel dat er nog 1 a 2 kilo in lag.

dat is overal zo

1-2 kg is weinig

eens door de bak gaan met de hand en probleem opgelost

Hoi Anton,

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de natura zoals,

Hoeveel pellets verbruik je, hoeveel laat je de kachel branden. Maakt die van jou ook dat zoemende geluid? Bij mij vallen er niet elke keer evenveel pellets als de worm aangestuurd wordt. Soms ook twee keer niets zelfs.

Verder vind ik het lastig om een goede pellets/trek verhouding te vinden, het raampje vervuild redelijk snel moet eigenlijk dagelijks schoongemaakt worden.

Hoi Anton,

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de natura zoals,

Hoeveel pellets verbruik je, hoeveel laat je de kachel branden. Maakt die van jou ook dat zoemende geluid? Bij mij vallen er niet elke keer evenveel pellets als de worm aangestuurd wordt. Soms ook twee keer niets zelfs.

Verder vind ik het lastig om een goede pellets/trek verhouding te vinden, het raampje vervuild redelijk snel moet eigenlijk dagelijks schoongemaakt worden.

Hoi Paul,

Ik gebruik ongeveer 1 zak per 2 dagen.
De kachel staat 5 x in de week van ’s morgens 5:45 tot 22:30 aan.
Als ik de ventilator uitzet dan geb ik geen zoemend geluid.
De dealer heeft hem ingeregeld met een verhouding 0 pellets en -1 trek.
Heb nu plospan pellets en nu moest ik vd dealer de pellets op -3 zetten.
Dat er niet iedere keer evenveel pellets vallen dat kan kloppen ligt er maar net aan hoeveel pellers er op dat moment op de worm liggen als hij gaat draaien. Dat heb ik ook.
Ik moet mijn raampje ook iedere dag schoonmaken ook het schuine gedeelte rondom de branderbak. Daar ligt al het as op.

Hoi Paul,
Ik gebruik ongeveer 1 zak per 2 dagen.
De kachel staat 5 x in de week van ’s morgens 5:45 tot 22:30 aan.
Als ik de ventilator uitzet dan geb ik geen zoemend geluid.
De dealer heeft hem ingeregeld met een verhouding 0 pellets en -1 trek.
Heb nu plospan pellets en nu moest ik vd dealer de pellets op -3 zetten.
Dat er niet iedere keer evenveel pellets vallen dat kan kloppen ligt er maar net aan hoeveel pellers er op dat moment op de worm liggen als hij gaat draaien. Dat heb ik ook.
Ik moet mijn raampje ook iedere dag schoonmaken ook het schuine gedeelte rondom de branderbak. Daar ligt al het as op.

Hoi Anton,

Bedankt voor je reactie. Het zoemende geluid komt van het laden van de pellets tijdens bedrijf. Je hoort dat het wormpje om de twee seconden ( of zo) even draait. Verder heb ik de kachel aan een conventionele schoorsteen, ongeveer 6 meter omhoog met dubbelwandige pijp en boven plat dak een trekkap. Deze levert naar mijn mening al behoorlijke trek dus het ik de trek van de kachel iets lager gezet. Dit resulteerde in een iets rustigere vlambeeld en een naar mijn mening warmere kachel.
Het is een fijne kachel.

Groet, Paul.

Hallo Anton,

ik les dat jullie de Ravelli Natura 7 kachel hebben. Mag ik vragen hoe groet de kamer is die jullie daarmee verwarmen? Wij willen deze pelletkachel voor onze woonkamer/keuken kopen met en oppervlakte van 58m2 (140m3). Graag horen wij van jullie ervaring met deze kachel.

groeten
Sven

Goed om te lezen dat jullie ook in het bezit zijn van een Natura 7 en ervaringen uitwisselen. 

Ik lees dat jullie met de pellet/lucht (trek) verhouding hebben zitten spelen. Is dit nadat de leverancier/dealer de kachel heeft ingesteld? Of hebben jullie toegang tot het menu van de dealer (nieker, zoals dit op mijn afstandbediening heet). Dit menu is afgeschermd met een code.  Het gebruik van mijn pelletkachel is namelijk aan de hoge kant, ik heb inmiddels de pellets op -5 staan. Ik wil deze verder afstellen. Hebben jullie tips?

Ik maak overigens om de drie dagen het rampje van de kachel schoon, het helpt enorm als je de binnenzijde schoonmaakt met keramische kookplaatreiniger, de spul vormt een laag op het kachelraampje waardoor deze minder snel vies wordt. Na drie dagen heb ik overigens ook behoorlijk veel as op de schuine gedeelte rondom de branderbak. Hoort dit as overigens niet in de branderbak te vallen?

@Sven, onze kamer is 60m2 en binnen een uur kan de ruimte met 2 graden opwarmen (uiteraard afhankelijk van isolatie van de woning, etc.). Erg tevreden met de kachel. Heerlijke warmte en gezellige vlammenspel (overigens verreweg van een houthaard). 

Ik heb geen toegang tot het technieker menu. Heb op aanraden vd dealer de instelling op -3 gezet omdat ik nu andere pellets heb.
Ik maak het ruitje eens in de2 dagen schoon met nat krantenpapier gedrenkt in de as.
Bij mij ligt er ook veel as op het schuine stuk.

Heren,

Ik ben benieuwd naar het geluid van het schroefmotortje. Die slaat om de zoveel tijd aan om wat pellets in de branderbak te droppen. Dit geluid is bij mij iets onregelmatig en een beetje rauwig. Is dit bij jullie ook zo?

Heren,
Ik ben benieuwd naar het geluid van het schroefmotortje. Die slaat om de zoveel tijd aan om wat pellets in de branderbak te droppen. Dit geluid is bij mij iets onregelmatig en een beetje rauwig. Is dit bij jullie ook zo?

q

Ik heb een geluidsopname gemaakt van de kachel (afstand 1 meter). Ik vind überhaupt dat de kachel in modula een rauwig geluid maakt, naast het geluid van de schroefmotor dat er nog eens bovenuit komt. Oordeel zelf maar eens, hieronder een download link naar de geluidsopname.

https://www.wetransfer.com/downloads/aa79f2f2b9d848fcdd9ebb3fc6fb57b720160223205241/ee8b395302289ee305e6af26bb1ccf9b20160223205241/bdaf85

Pagina 1 van 11Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.