Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Ravelli Natural 7
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25q
Ik heb een geluidsopname gemaakt van de kachel (afstand 1 meter). Ik vind überhaupt dat de kachel in modula een rauwig geluid maakt, naast het geluid van de schroefmotor dat er nog eens bovenuit komt. Oordeel zelf maar eens, hieronder een download link naar de geluidsopname. https://www.wetransfer.com/downloads/aa79f2f2b9d848fcdd9ebb3fc6fb57b720160223205241/ee8b395302289ee305e6af26bb1ccf9b20160223205241/bdaf85Het geluid is inderdaad gelijk aan die van ons. Je zou denken dat het motortje/tandwielhuis uit de lagers is gelopen (voor zover aanwezig). Het is wat een onregelmatig geluid, de ene keer is het luider of klinkt het anders dan de andere keer.
q
Ik heb een geluidsopname gemaakt van de kachel (afstand 1 meter). Ik vind überhaupt dat de kachel in modula een rauwig geluid maakt, naast het geluid van de schroefmotor dat er nog eens bovenuit komt. Oordeel zelf maar eens, hieronder een download link naar de geluidsopname. https://www.wetransfer.com/downloads/aa79f2f2b9d848fcdd9ebb3fc6fb57b720160223205241/ee8b395302289ee305e6af26bb1ccf9b20160223205241/bdaf85Het geluid is inderdaad gelijk aan die van ons. Je zou denken dat het motortje/tandwielhuis uit de lagers is gelopen (voor zover aanwezig). Het is wat een onregelmatig geluid, de ene keer is het luider of klinkt het anders dan de andere keer.
Citaat van Niels op 17 oktober 2018, 13:25Het geluid is inderdaad gelijk aan die van ons. Je zou denken dat het motortje/tandwielhuis uit de lagers is gelopen (voor zover aanwezig). Het is wat een onregelmatig geluid, de ene keer is het luider of klinkt het anders dan de andere keer.
Paul, hoe ervaar jij het pelletverbruik van jouw kachel? Hoe is deze ingesteld en hoeveel uur per dag staat de kachel aan?
Het geluid is inderdaad gelijk aan die van ons. Je zou denken dat het motortje/tandwielhuis uit de lagers is gelopen (voor zover aanwezig). Het is wat een onregelmatig geluid, de ene keer is het luider of klinkt het anders dan de andere keer.
Paul, hoe ervaar jij het pelletverbruik van jouw kachel? Hoe is deze ingesteld en hoeveel uur per dag staat de kachel aan?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25Paul, hoe ervaar jij het pelletverbruik van jouw kachel? Hoe is deze ingesteld en hoeveel uur per dag staat de kachel aan?
Het pelletverbruik is naar mijn mening vrij hoog. De kachel brand van 06:30 tot 10:00 daarna even afkoelen en raampje schoonmaken tevens de schuine ruimte om branderbak even schoonmaken. Daarna is het inmiddels middag gemiddeld zo vanaf 15:00 uur tot 23:00 uur staat hij weer aan. Ongeveer 2 dagen met een zak van 15 kg. Merk is hot devil pellets
Het pelletverbruik is naar mijn mening vrij hoog. De kachel brand van 06:30 tot 10:00 daarna even afkoelen en raampje schoonmaken tevens de schuine ruimte om branderbak even schoonmaken. Daarna is het inmiddels middag gemiddeld zo vanaf 15:00 uur tot 23:00 uur staat hij weer aan. Ongeveer 2 dagen met een zak van 15 kg. Merk is hot devil pellets
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25Hallo ,
Het geluid waar over geschreven is dat is wel redelijk herkenbaar voor de veel pelletkachels waar de vijzelmotor met pulsen draaid.
De Dielle en de M.C.Z.(actieve+ modellen) draaid de vijzelmotor kontinu op een zeeer laag toerental.
Hierdoor is het geluid van de vijzelmotor te verwaarlozen.
Deze kachels staan bij ons in de showroom.
vr. gr. Pelletkachelhome.nl
Hallo ,
Het geluid waar over geschreven is dat is wel redelijk herkenbaar voor de veel pelletkachels waar de vijzelmotor met pulsen draaid.
De Dielle en de M.C.Z.(actieve+ modellen) draaid de vijzelmotor kontinu op een zeeer laag toerental.
Hierdoor is het geluid van de vijzelmotor te verwaarlozen.
Deze kachels staan bij ons in de showroom.
vr. gr. Pelletkachelhome.nl
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25vijzelmotor draait kontinu maar meer geluid van pellets die vallen
niet te verwaarlozen.
vijzelmotor draait kontinu maar meer geluid van pellets die vallen
niet te verwaarlozen.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25Goedemiddag,
Ook ik heb net een paar dagen een Ravelli/Nordic Fire Natural 7 staan. Het geluid van de vijzelmotor komt ook hier bekend voor.
Is denk ik een kwestie van wennen.
Ik ben benieuwd naar jullie afstelling van de pellets en lucht.
Ik heb nu de instelling van de pellets en lucht staan op -4 & -2. Ik hoop met jullie antwoorden zo het verbruik te optimaliseren.
Alvast bedankt,
Remco
Goedemiddag,
Ook ik heb net een paar dagen een Ravelli/Nordic Fire Natural 7 staan. Het geluid van de vijzelmotor komt ook hier bekend voor.
Ik heb nu de instelling van de pellets en lucht staan op -4 & -2. Ik hoop met jullie antwoorden zo het verbruik te optimaliseren.
Alvast bedankt,
Remco
Citaat van Niels op 17 oktober 2018, 13:25Goedemiddag,
Ook ik heb net een paar dagen een Ravelli/Ravelli Natural 7 staan. Het geluid van de vijzelmotor komt ook hier bekend voor.
Alvast bedankt,
Remco
Volgens mij kunnen wij niet één op één de pellets- en luchtinstellingen met elkaar vergelijken, deze zijn tevens afhankelijk van het vermogen dat tijdens de ingebruikname/installatie van de pelletkachel door de leverancier/dealer zijn ingesteld in het leveranciers/dealer (nieker, zoals dit op mijn afstandbediening heet) menu. Ook is het vermogen afhankelijk van de RDS instellingen, oftewel EDS zoals Nordic Fire het sinds kort op hun website vermeldt (zie: nordicfire.nl/informatie/pelletkachels/de-voordelen-van-een-nordic-fire-pelletkachel/).
Goedemiddag,
Ook ik heb net een paar dagen een Ravelli/Ravelli Natural 7 staan. Het geluid van de vijzelmotor komt ook hier bekend voor.
Alvast bedankt,
Remco
Volgens mij kunnen wij niet één op één de pellets- en luchtinstellingen met elkaar vergelijken, deze zijn tevens afhankelijk van het vermogen dat tijdens de ingebruikname/installatie van de pelletkachel door de leverancier/dealer zijn ingesteld in het leveranciers/dealer (nieker, zoals dit op mijn afstandbediening heet) menu. Ook is het vermogen afhankelijk van de RDS instellingen, oftewel EDS zoals Nordic Fire het sinds kort op hun website vermeldt (zie: nordicfire.nl/informatie/pelletkachels/de-voordelen-van-een-nordic-fire-pelletkachel/).
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25Hoi Niels,
Welk merk keramische kookplaatreiniger gebruik jij?
Groet,
Remco
Hoi Niels,
Groet,
Remco
Citaat van Niels op 17 oktober 2018, 13:25Hoi Niels,
Groet,
Remco
Remco,
Ik gebruik op dit moment kookplaatreiniger van het merk ‘Mr Muscle’.
Hoi Niels,
Groet,
Remco
Remco,
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 13:25Remco,
Bedankt ga ik dat proberen.
Remco,
Bedankt ga ik dat proberen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.