Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Natural 7

VorigePagina 5 van 11Volgende

Hallo, vraagje wij hebben nu een paar weken een natura 7 en hij brand na mijn idee goed en na behoren. Glas blijft mooi schoon ook na een hele dag branden. Nu is mijn vraag : haal ik het meeste rendement uit de kachel? Wij gebruiken licht van kleur westerwalder holz pellets uit duitsland en de kachel staat ingesteld op pellets -3 lucht op -1

Wie oh wie kan mij vertellen of ik hier het meeste rendement uit haal? of dat ik de instellingen anders moet zetten.

schoon glas en voldoende warmte = van instellingen af blijven

Dat lijkt mij inderdaad een ABCtje  – hoe anders kunnen rendementen met elkaar worden vergeleken. Ik stook de witte pellets van PLOSPAN,

en laat de kachel de komende tijd s’avonds zo snel mogelijk in zijn ” comfort”  modus komen, dan brand hij mooi en rustig, en is het verbruik zeer laag.

Kan niet anders zeggen dat wij de afgegeven warmte als zeer aangenaam ervaren, heb het echt in dit huis de afgelopen 20 jaar nog nooit zo aangenaam

warm gehad – groetjes uit Dordt

zijn er hier meer mensen die last hebben van brommende zoemende geluiden, continue, van de ventilatoren?
Als ik de kachel wat op en neer beweeg lijkt het minder te worden.

Wordt op een stille morgen soms irritant

geen braampje op de schoepen ?

dan moet de kachel open neem ik aan?

als buitenkant geen schoepen zijn ja

als buitenkant geen schoepen zijn ja

zijn er hier meer mensen die last hebben van brommende zoemende geluiden, continue, van de ventilatoren?
Als ik de kachel wat op en neer beweeg lijkt het minder te worden.

Wordt op een stille morgen soms irritant

ventilator linksonder komt dan tegen behuizing en binnenwerk. heb dit verholpen met raam koord (of ander niet brandbaar materiaal) te plaatsen tussen de ophanging ventilator en behuizing. Maar je zult de ventilator altijd blijven horen net als het wormwiel

Klopt het dat in de modulatie stand het raam snel vies wordt??

Ja, slechtere verbranding

VorigePagina 5 van 11Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.