Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Temperatuur Regeling Ecostand (Modulatie) Nordic Finn

VorigePagina 2 van 2

Germ, had inhoud van menu Fabrieksinstellingen in eerdere PB voor aanvraag van E-tool aan je doorgestuurd.

Hier staat volgende waardes:

M 9-5-33 Drempel cruise 520°

M 9-5-34 Delta cruise 40°

M 9-5-35 Snelheid cruise 03′

Cruise lijkt iets te maken te hebben met werking in de Eco-stand??

Kachel liep in Eco door naar 24gr, bij ingestelde temperatuur 20gr (+4gr).

Bij Delta cruise staat 40gr, misschien ontbreekt de komma en moet dit 4,0gr zijn.

Germ, had o.b.v. je E-tool al de instellingen bij 40/45 laten berekenen en deze staat ingesteld.

Kachel staat nu op de waardes uit je laatste reactie, is mijn laatste berekening uit de E-tool.

Heb ook nog bij de functie Set pellets/Set lucht pellets op -4 staan.

Volgens handleiding van de kachel is dit 2% per stap, zou dus 8% correctie betekenen.

Kachel start en brand nog steeds prima met deze instellingen.

PR06 kan denk nog wel worden aangepast.

40° correct rookgas gemeten boven vuur.

PR06 verlagen tot kachel net niet uitgaat.

wel kans op zwartere uit

Even een update, vandaag contact gehad met de service afdeling van Nordic over de temperatuur in de eco-stand.

Ze gaven aan dat de afkoeling van de ruimte waarschijnlijk te laag is, vermogen in de eco-stand (min 2,5 Kw) is dan te hoog voor de ingestelde temperatuur.

Bij de huidige buitentemperaturen levert de eco-stand teveel vermogen en is stand-by de beste oplossing.

Als de weersomstandigheden veranderen (kouder weer) kan eventueel alsnog de eco-stand gebruikt worden,

Of de ruimte meer afkoelen met bv. deuren open zetten en de andere ruimten beetje mee verwarmen.

Zal de pellets toevoer bij vermogen 1 nog eens iets verlagen, ook in stand-by geeft vermogen 1 meer dan voldoende warmte voor de woonkamer.

De kachel brand ook mooi en stabiel, kan waarschijnlijk ook wel met iets minder pellets.

gevraagd aan nordic fire of je parameters mag veranderen? anders vervalt garantie

Parameters mogen niet worden gewijzigd door de gebruiker. zonder overleg met de installateur (of medewerkers van Nordic Fire bv)

Ik zie in de data van jouw E-Tool dat je de onderstaande instellingen hebt gezet:

19-12-2024 18:24:27 Pellet4: 655-700 gr/ltr 25% 40% optie 4 25/40

Daarmee brandt de kachekl harder dan ik in de basis heb aangegeven “Optie4 30/40”

Als de kachel goed start kun je het vermogen nog veel verder terug laten brengen 

probeer via de E-Tool   Pellet4 -40% pellets en +50% lucht 

je zult zien dat dan het vermogen van je kachel met 15% daalt. Als je een Error krijgt NO Fire/No ACC dan telkens 5% terug. 

Vreemd heb deze E-tool zeker niet gemaakt, was gisteren (19-12) tussen 18:00-22:00 niet eens thuis?

Kan dit zelf niet ingevuld hebben, de laatste E-tool die ik zelf gemaakt heb is die van 26-11 (-40/+45), deze staat momenteel in de kachel.

Ik heb wel een tijdje geleden een E-tool 25/40 berekend om een om instellingen met elkaar te vergelijken.

Meest actuele (ook in gebruik) is de E-tool met 40/45.

De laatste stand die ik zie is deze:

Pellet4: 655-700 gr/ltr 25% 40% optie 4 25/40

Ik heb vrijdag nogmaals mijn laatste versie (-40/45) laten berekenen, dit is de versie die ik 2 weken geleden heb doorgevoerd in de kachel.

Zie printscreen in bijlage, dit is ook de versie die ik krijg vanuit “keuze 1” in de E-tool (20-12-2023 23:39:30)..

Power stand 1 (Eco) heb ik o.b.v. deze versie nu op 1,4 staan.

Zag in de instructies voor de E-tool dat de pellet categorie soms ook op de verpakking staat.

Op de verpakking staat “Bulkdichtheid 600 ≤ BD ≤ 750  kg/m3″

Met mijn zelf bepaalde waarde kwam uit op 655-700

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad