Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Dielle Vijzelsnelheid Opnieuw Instellen
Citaat van Gast op 23 februari 2025, 19:01kun je hier vragen https://www.pelletkachels.nl/dielle-onderdelen/
kun je hier vragen https://www.pelletkachels.nl/dielle-onderdelen/
Citaat van Gast op 23 februari 2025, 21:28kun je hier vragen https://www.pelletkachels.nl/dielle-onderdelen/
Dank je voor meedenken maar , heb je op die site al eens gekeken erg onduidelijk, kan niet vinden waar je een vraag kan stellen.
Dus de vraag blijft hier nog wel staan.
Waar kan ik deze vijzelmotor met vertragingskast en encoder kopen Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm
kun je hier vragen https://www.pelletkachels.nl/dielle-onderdelen/
Dank je voor meedenken maar , heb je op die site al eens gekeken erg onduidelijk, kan niet vinden waar je een vraag kan stellen.
Dus de vraag blijft hier nog wel staan.
Waar kan ik deze vijzelmotor met vertragingskast en encoder kopen Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm
Citaat van Harlo op 24 februari 2025, 10:31Volgens mij kun je in het installateurs menu de encoder aan en uitschakelen.
Als je deze uitschakelt dan gaat de pelletmotor met onderbrekingen draaien met als gevolg te veel pellets.
Volgens mij kun je in het installateurs menu de encoder aan en uitschakelen.
Als je deze uitschakelt dan gaat de pelletmotor met onderbrekingen draaien met als gevolg te veel pellets.
Citaat van Marinus52 op 24 februari 2025, 15:59Op de motor staat Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm De rest had ik erbij gezocht via internet
Hoe oud is jou Dielle? Die van mij is van 2016 en heb dus ook een probleem gehad met de tandwielkast van de vijzel Ik denk dat je het daar moet zoeken want bij mij was er een spietje waar een tandwiel oploopt helemaal afgesleten waardoor het tandwiel zoveel speling kreeg dat het vastliep. De vijzel kan dan niet meer draaien. Dit is niet te repareren. De pelletmotor incl tandwielkast kan je bestellen bij Dielle Nederland, kosten ong 200 euro incl
Op de motor staat Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm De rest had ik erbij gezocht via internet
Hoe oud is jou Dielle? Die van mij is van 2016 en heb dus ook een probleem gehad met de tandwielkast van de vijzel Ik denk dat je het daar moet zoeken want bij mij was er een spietje waar een tandwiel oploopt helemaal afgesleten waardoor het tandwiel zoveel speling kreeg dat het vastliep. De vijzel kan dan niet meer draaien. Dit is niet te repareren. De pelletmotor incl tandwielkast kan je bestellen bij Dielle Nederland, kosten ong 200 euro incl
Citaat van ArnaudF op 24 februari 2025, 16:16Onze Pelletkachel Libeccio 60 is van 2017 , daar is al een modificatie opgeweest , aan de voor kant van de onderste vijzel is een lager aangebracht.
Dit omdat deze as in een metalenpaal ovaal was geworden.
Onze Pelletkachel Libeccio 60 is van 2017 , daar is al een modificatie opgeweest , aan de voor kant van de onderste vijzel is een lager aangebracht.
Dit omdat deze as in een metalenpaal ovaal was geworden.
Citaat van Marinus52 op 24 februari 2025, 19:35Klopt, bij mij hetzelfde. Heb net het modificatie setje binnengekregen om er een lager op te zetten. Je hebt een identieke motor als in mijn Dielle. Ik heb uitgebreid gezocht op internet maar juist die motor is alleen te verkrijgen bij Dielle. Heb je de tandwielkast al open gemaakt om de tandwielen te checken?
Klopt, bij mij hetzelfde. Heb net het modificatie setje binnengekregen om er een lager op te zetten. Je hebt een identieke motor als in mijn Dielle. Ik heb uitgebreid gezocht op internet maar juist die motor is alleen te verkrijgen bij Dielle. Heb je de tandwielkast al open gemaakt om de tandwielen te checken?
Citaat van Marinus52 op 24 februari 2025, 19:40Even een heads up, als je een nieuwe motor krijgt let er dan op dat de stroomaansluitingen op dezelfde plaats zitten als van de oude motor. Zo niet dan draait de motor verkeerd om. Je moet dan het anker omdraaien wat makkelijk te doen is door 2 schroeven los te draaien en de motor 180 gr te draaien.
Even een heads up, als je een nieuwe motor krijgt let er dan op dat de stroomaansluitingen op dezelfde plaats zitten als van de oude motor. Zo niet dan draait de motor verkeerd om. Je moet dan het anker omdraaien wat makkelijk te doen is door 2 schroeven los te draaien en de motor 180 gr te draaien.
Citaat van ArnaudF op 24 februari 2025, 20:51Even een heads up, als je een nieuwe motor krijgt let er dan op dat de stroomaansluitingen op dezelfde plaats zitten als van de oude motor. Zo niet dan draait de motor verkeerd om. Je moet dan het anker omdraaien wat makkelijk te doen is door 2 schroeven los te draaien en de motor 180 gr te draaien.
Tandwielen lijken heel te zijn , maar de vijzel draait heel zwaar.
Als ik aan de tandwiel van de onderste vijzel draai met de ketting verbonden naar de bovenste vijzel.
Even een heads up, als je een nieuwe motor krijgt let er dan op dat de stroomaansluitingen op dezelfde plaats zitten als van de oude motor. Zo niet dan draait de motor verkeerd om. Je moet dan het anker omdraaien wat makkelijk te doen is door 2 schroeven los te draaien en de motor 180 gr te draaien.
Als ik aan de tandwiel van de onderste vijzel draai met de ketting verbonden naar de bovenste vijzel.
Citaat van Marinus52 op 25 februari 2025, 10:11Tandwielen lijken heel te zijn , maar de vijzel draait heel zwaar.
Bij mij wiebelde het middelste tandwiel doordat er te veel ruimte zat met de as die afgesleten was.
Wat ook nog een reden zou kunnen zijn dat de vijzel zo moeilijk draait is, dat er zich te veel zwarte afzetting heeft gevormd in de buis waar de vijzel in draait. Je moet dan proberen de zwarte aanslag te verwijderen met een schraper.
Bij mij wiebelde het middelste tandwiel doordat er te veel ruimte zat met de as die afgesleten was.
Wat ook nog een reden zou kunnen zijn dat de vijzel zo moeilijk draait is, dat er zich te veel zwarte afzetting heeft gevormd in de buis waar de vijzel in draait. Je moet dan proberen de zwarte aanslag te verwijderen met een schraper.
Citaat van ArnaudF op 1 maart 2025, 20:29Heb de kachel nu heel ver uitelkaar gehaald. De vijzel draait heel zwaar en dan weer stukje soepel, De de wokkel te zien gaat het meeneem gedeelte wel goed maar het terugdruk gedeelte (voorkant kachel) heel heel zwaar en dan een stukje soepel. Over zo’n klein stuk kan het niet krom zijn, dus denk toch aan aanslag, maar hoe krijg je die daar weg helemaal vooraan van achterkant gezien.
Morgen maar eens zien of ik een staalborstel op een draadeind kan monteren en dan verder proberen te reinigen. Want op andere manier kom je daar niet bij.
Heb de kachel nu heel ver uitelkaar gehaald. De vijzel draait heel zwaar en dan weer stukje soepel, De de wokkel te zien gaat het meeneem gedeelte wel goed maar het terugdruk gedeelte (voorkant kachel) heel heel zwaar en dan een stukje soepel. Over zo’n klein stuk kan het niet krom zijn, dus denk toch aan aanslag, maar hoe krijg je die daar weg helemaal vooraan van achterkant gezien.
Morgen maar eens zien of ik een staalborstel op een draadeind kan monteren en dan verder proberen te reinigen. Want op andere manier kom je daar niet bij.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]