Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Dielle Vijzelsnelheid Opnieuw Instellen
Citaat van Marinus52 op 17 december 2024, 14:54In mijn Dielle Scirocco 60 pelletkachel heb ik een nieuwe vijzelmotor geplaatst omdat het tandwielkastje versleten was. Na opstarten blijkt de vijzel te snel te draaien waardoor hij voortdurend stopt en weer start. Dit geeft een onrustig beeld en geluid en de vijzel draait dus niet meer op 1 snelheid. Is er iemand die de instelling weet van de vijzel?
In mijn Dielle Scirocco 60 pelletkachel heb ik een nieuwe vijzelmotor geplaatst omdat het tandwielkastje versleten was. Na opstarten blijkt de vijzel te snel te draaien waardoor hij voortdurend stopt en weer start. Dit geeft een onrustig beeld en geluid en de vijzel draait dus niet meer op 1 snelheid. Is er iemand die de instelling weet van de vijzel?
Citaat van Gast op 17 december 2024, 19:35verkeerde motor gekocht
verkeerde motor gekocht
Citaat van GermWentink op 18 december 2024, 09:42Op de motor staat het aantal RPM. Vergelijk de nieuwe met de oude, dan weet je het….
Op de motor staat het aantal RPM. Vergelijk de nieuwe met de oude, dan weet je het….
Citaat van Marinus52 op 19 december 2024, 18:21De motor is identiek aan wat erin zat. Zelfde rpm en motornummer. Komt van de Dielle importeur. Die vertelde mij dat, na installatie van een nieuwe motor, de kachel opnieuw ingesteld moet worden. Misschien weet iemand hoe de vijzel waarden moeten zijn om de vijzel langzamer te laten lopen.
De motor is identiek aan wat erin zat. Zelfde rpm en motornummer. Komt van de Dielle importeur. Die vertelde mij dat, na installatie van een nieuwe motor, de kachel opnieuw ingesteld moet worden. Misschien weet iemand hoe de vijzel waarden moeten zijn om de vijzel langzamer te laten lopen.
Citaat van Gast op 19 december 2024, 21:48identieke motor plug en play. opnieuw instellen niet identiek
identieke motor plug en play. opnieuw instellen niet identiek
Citaat van maritime op 29 december 2024, 21:04waarschijnlijk heb je een motorreductor met encoder erin gekregen. De encoder zorgt voor dat hij aan en uit gaat.
Ik denk dat er een verkeerde mororreductor geplaatst is.
waarschijnlijk heb je een motorreductor met encoder erin gekregen. De encoder zorgt voor dat hij aan en uit gaat.
Ik denk dat er een verkeerde mororreductor geplaatst is.
Citaat van Marinus52 op 31 december 2024, 16:28De vijzel draait continue op de snelheid die nodig is bij het opstarten van de kachel en veel pellets aangevoerd moeten worden. Daarna komt de kachel in de Werk Modus en normaal gesproken moet de vijzel dan vertragen naar een continue langzame snelheid. Van de leverancier een tip gehad in het menu de P81 parameter te wijzigen naar 2. Als ik dat doe krijg ik een Error 47 wat inhoud dat er geen communicatie is met de Encoder.
De vijzel draait continue op de snelheid die nodig is bij het opstarten van de kachel en veel pellets aangevoerd moeten worden. Daarna komt de kachel in de Werk Modus en normaal gesproken moet de vijzel dan vertragen naar een continue langzame snelheid. Van de leverancier een tip gehad in het menu de P81 parameter te wijzigen naar 2. Als ik dat doe krijg ik een Error 47 wat inhoud dat er geen communicatie is met de Encoder.
Citaat van Gast op 1 januari 2025, 15:56error 47 encoder defect of verkeerde aansluiting op print
error 47 encoder defect of verkeerde aansluiting op print
Citaat van Gast op 23 februari 2025, 18:21Op de motor staat het aantal RPM. Vergelijk de nieuwe met de oude, dan weet je het….
Hallo
Wij hebben een Dielle Libeccio 60 , Ook daar zie ik dat de vijzel motor stopt met draaien, eerst hoor je een bromtoon (motor wordt electro magnetisch aangestuurd maar draaien lukt niet).
Heb de ketting nagekeken die staat dan strak. Vijzel kan wel draaien wanneer deze los genomen wordt. De kracht lijkt uit de motor. Wanneer de onderste vijzel leeg is tijdens opstarten loopt die wel vol maar na poosje krijgt die hem niet mee gedraaid. Dit staat er op de vijzelmotor 14702029 Mellor FB1349. Mellor FB1349 gear motor. Speed: 2 rpm Magnetic core: 32 mm Shaft diameter: 9.52 mm Shaft Milling: single Rotation: clockwise Output torque: 38 Nm With encoder Welke heb ik nodig, waar te bestellen. Alvast bedankt
Op de motor staat het aantal RPM. Vergelijk de nieuwe met de oude, dan weet je het….
Hallo
Wij hebben een Dielle Libeccio 60 , Ook daar zie ik dat de vijzel motor stopt met draaien, eerst hoor je een bromtoon (motor wordt electro magnetisch aangestuurd maar draaien lukt niet).
Heb de ketting nagekeken die staat dan strak. Vijzel kan wel draaien wanneer deze los genomen wordt. De kracht lijkt uit de motor. Wanneer de onderste vijzel leeg is tijdens opstarten loopt die wel vol maar na poosje krijgt die hem niet mee gedraaid. Dit staat er op de vijzelmotor 14702029 Mellor FB1349. Mellor FB1349 gear motor. Speed: 2 rpm Magnetic core: 32 mm Shaft diameter: 9.52 mm Shaft Milling: single Rotation: clockwise Output torque: 38 Nm With encoder Welke heb ik nodig, waar te bestellen. Alvast bedankt
Citaat van Gast op 23 februari 2025, 18:26
Hallo
Op de motor staat Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm De rest had ik erbij gezocht via internet
Hallo
Op de motor staat Mellor FB1349 230V 50hz 2rpm De rest had ik erbij gezocht via internet
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]