Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Julia Next Eco Stand Afstellen
Citaat van Hill op 17 april 2023, 09:48Hierbij een kleine update qua instellingen
Nogmaals bedankt Germ,
De kachel heeft nog nooit zo mooi gebrand als met deze instellingen, Ik heb geen roetvorming meer en kan gerust 1 keer in de 2 dagen poetsen en uitzuigen,Iets wat anders dagelijks moest
Ik heb alleen nu weer de melding SERV maar ik denk dat ik wel weet hoe ik deze weg kan krijgen
1 keer op –
4 keer op aan/uit
met + naar 55
1 keer op aan/uit
en dan de schakelaar op de achterkant even op uit en dan weer aan
Hierbij een kleine update qua instellingen
Nogmaals bedankt Germ,
De kachel heeft nog nooit zo mooi gebrand als met deze instellingen, Ik heb geen roetvorming meer en kan gerust 1 keer in de 2 dagen poetsen en uitzuigen,Iets wat anders dagelijks moest
Ik heb alleen nu weer de melding SERV maar ik denk dat ik wel weet hoe ik deze weg kan krijgen
1 keer op –
4 keer op aan/uit
met + naar 55
1 keer op aan/uit
Citaat van Ferrie op 17 april 2023, 16:00Ik heb alleen nu weer de melding SERV maar ik denk dat ik wel weet hoe ik deze weg kan krijgen
1 keer op –
4 keer op aan/uit
met + naar 55
1 keer op aan/uit
Klopt helemaal.
1 keer op –
4 keer op aan/uit
met + naar 55
1 keer op aan/uit
Klopt helemaal.
Citaat van Els op 1 mei 2023, 18:38Beste Germ,
Ik lees allemaal positieve reacties op de instellingen die je adviseert voor de Julia Next.
Wij zijn al heel lang bezig om de instellingen goed te krijgen, want het ruitje is telkens na 1x branden al heel vies.
Dit moet anders kunnen.
Kun je mij op weg helpen met je tool? Welke input heb je daarvoor nodig?Groet, Els
Beste Germ,
Ik lees allemaal positieve reacties op de instellingen die je adviseert voor de Julia Next.
Wij zijn al heel lang bezig om de instellingen goed te krijgen, want het ruitje is telkens na 1x branden al heel vies.
Dit moet anders kunnen.
Kun je mij op weg helpen met je tool? Welke input heb je daarvoor nodig?
Groet, Els
Citaat van Ferrie op 2 mei 2023, 07:36Hallo Els,
Germ is niet elke dag op het forum. Je kan hem het beste even een pm sturen met de volgende info:
Gewicht van 1 liter pellets
Merk en type kachel
Ongeveer de lengte van de schoorsteenpijp
Ik heb eerder in deze postreeks Hill op gang geholpen. Misschien dat je daar al iets mee kan?
Succes
Ferrie
Hallo Els,
Germ is niet elke dag op het forum. Je kan hem het beste even een pm sturen met de volgende info:
Gewicht van 1 liter pellets
Merk en type kachel
Ongeveer de lengte van de schoorsteenpijp
Ik heb eerder in deze postreeks Hill op gang geholpen. Misschien dat je daar al iets mee kan?
Succes
Ferrie
Citaat van Adeo op 21 mei 2023, 18:34Eindelijk (hopelijk) stookseizoen 2022/2023 achter de rug, 89 zakken pellets erdoor op 2 kachels.
Tijd voor de grote schoonmaak, heb inmiddels al een kachel van een ander in de werkplaats staan, die pak ik maar eerst.
Verder nog opzoek naar 1 pallet pellets van Plospan en dan heb ik weer meer dan 130 zakken op voorraad.
Eindelijk (hopelijk) stookseizoen 2022/2023 achter de rug, 89 zakken pellets erdoor op 2 kachels.
Tijd voor de grote schoonmaak, heb inmiddels al een kachel van een ander in de werkplaats staan, die pak ik maar eerst.
Verder nog opzoek naar 1 pallet pellets van Plospan en dan heb ik weer meer dan 130 zakken op voorraad.
Citaat van Gerrit Habermehl op 30 mei 2023, 14:14Welke Plospan gebruik je?
Welke Plospan gebruik je?
Citaat van Adeo op 31 mei 2023, 08:20@Gerrit Habermehl , gebruik al jaren Plospan Bruin, bevalt me best.
Is natuurlijk wel zaak dat je de parameters goed heb afgesteld op deze bruine want anders gaat het niet goed.
Met het afstellen van onze kachels heb ik geen probleem, ben daar aardig in thuis.
@Gerrit Habermehl , gebruik al jaren Plospan Bruin, bevalt me best.
Is natuurlijk wel zaak dat je de parameters goed heb afgesteld op deze bruine want anders gaat het niet goed.
Met het afstellen van onze kachels heb ik geen probleem, ben daar aardig in thuis.
Citaat van Gerrit Habermehl op 31 mei 2023, 09:22Welke kachels heb je?
Welke kachels heb je?
Citaat van Gerrit Habermehl op 2 juni 2023, 07:32Hier een MeNext, zelfde als Julia?
Hier een MeNext, zelfde als Julia?
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.