Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Julia Next Eco Stand Afstellen
Citaat van Fred Pietersma op 1 november 2023, 08:16Via @ GermWentink hebben wij de tool ontvangen om onze nieuwe Artel NextGen af te stellen.
Wat in het begin onmogelijk leek was met de tool mogelijk.
De kachel brand nu na wat fijn afstellingen sinds gister goed. Raampje is nog zwart, besparing pellets en vooral lekker warm “daar doen we het uiteindelijk voor. Nogmaals enorm bedankt voor je geduld en hulp! Nu nog even een paar dagen op deze afstelling laten branden maar zijn dik tevreden nu!Mvg Fred
Via @ GermWentink hebben wij de tool ontvangen om onze nieuwe Artel NextGen af te stellen.
De kachel brand nu na wat fijn afstellingen sinds gister goed. Raampje is nog zwart, besparing pellets en vooral lekker warm “daar doen we het uiteindelijk voor. Nogmaals enorm bedankt voor je geduld en hulp! Nu nog even een paar dagen op deze afstelling laten branden maar zijn dik tevreden nu!
Mvg Fred
Citaat van Gerrit Habermehl op 2 november 2023, 09:08Via @ GermWentink hebben wij de tool ontvangen om onze nieuwe Artel NextGen af te stellen.
De kachel brand nu na wat fijn afstellingen sinds gister goed. Raampje is nog zwart, besparing pellets en vooral lekker warm “daar doen we het uiteindelijk voor. Nogmaals enorm bedankt voor je geduld en hulp! Nu nog even een paar dagen op deze afstelling laten branden maar zijn dik tevreden nu!Mvg Fred
Beste Pieter,
Ik heb dezelfde kachel als jouw met ook een afvoer door de muur. Bij mij staat de rookgasafvoer op 1750 toeren en geen zwart maar lichtgrijs ruitje na avond stoken.
Via @ GermWentink hebben wij de tool ontvangen om onze nieuwe Artel NextGen af te stellen.
Beste Pieter,
Ik heb dezelfde kachel als jouw met ook een afvoer door de muur. Bij mij staat de rookgasafvoer op 1750 toeren en geen zwart maar lichtgrijs ruitje na avond stoken.
Citaat van Fred Pietersma op 2 november 2023, 09:43Beste Pieter,
Zie dat er inderdaad zwart staat maar is grijs, zal door de ecostand nu komen, is niet koud natuurlijk.
Beste Pieter,
Zie dat er inderdaad zwart staat maar is grijs, zal door de ecostand nu komen, is niet koud natuurlijk.
Citaat van Gast op 2 november 2023, 11:19na 2 uur nog vlam zichtbaar dan is normaal. rookgasafvoer niet optimaal stroom weg huis vol rook
na 2 uur nog vlam zichtbaar dan is normaal. rookgasafvoer niet optimaal stroom weg huis vol rook
Citaat van GermWentink op 2 november 2023, 13:38Dat het rookgas het huis vol rook zet, komt ook voor bij pelletkachels zonder vacuüm systeem. Wellicht is er een afdichting rondom het deurtje niet perfect kijk daar maar eens naar. De meeste onderdruk systemen gaan vrij snel op storing bij onvoldoende onderdruk. Zolang er nog geen storing gegeven wordt zal het wel meevallen.
Dat het rookgas het huis vol rook zet, komt ook voor bij pelletkachels zonder vacuüm systeem. Wellicht is er een afdichting rondom het deurtje niet perfect kijk daar maar eens naar. De meeste onderdruk systemen gaan vrij snel op storing bij onvoldoende onderdruk. Zolang er nog geen storing gegeven wordt zal het wel meevallen.
Citaat van Gast op 7 november 2023, 10:55Goedemiddag Allen,
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort ook een Artel Julia zonder continue vijzel in huis staan. Lekker gezellig en brand op zich prima alleen is na een uur of 2 a 3 mijn hele branderbakje vol as. Het ruitje blijft wel schoon.
Graag zou ik gebruik willen maken van jou tooltje @Germ om mijn kachel optimaal af te stellen.
Alvast bedankt voor je hulp!
Groet,
Cor
Goedemiddag Allen,
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort ook een Artel Julia zonder continue vijzel in huis staan. Lekker gezellig en brand op zich prima alleen is na een uur of 2 a 3 mijn hele branderbakje vol as. Het ruitje blijft wel schoon.
Graag zou ik gebruik willen maken van jou tooltje @Germ om mijn kachel optimaal af te stellen.
Groet,
Cor
Citaat van GermWentink op 7 november 2023, 13:16Dag Cor,
Welkom op dit leuke forum. Om de parameter E-Tool goed in te stellen op jouw kachel en rookgaskanaal heb ik wat info van je nodig. Beschrijf zo goed mogelijk je rookgaskanaal, Weeg heel nauwkeurig een liter pellets. Vermeld ook even het merk en de kw waarde op de zak van de pellets, en geef de waarden door van PR06 en PR18. Dit mag ook via een PB.
Dag Cor,
Welkom op dit leuke forum. Om de parameter E-Tool goed in te stellen op jouw kachel en rookgaskanaal heb ik wat info van je nodig. Beschrijf zo goed mogelijk je rookgaskanaal, Weeg heel nauwkeurig een liter pellets. Vermeld ook even het merk en de kw waarde op de zak van de pellets, en geef de waarden door van PR06 en PR18. Dit mag ook via een PB.
Citaat van TimH92 op 8 november 2023, 18:20Zojuist weer bericht van Germ gekregen met verdere uitleg van de tool. Hiermee aan de slag gegaan en ik kan nu mooi zelf gaan uitzoeken hoe ik de beste instelling ga vinden.
Daarnaast vraagje, zit te kijken naar een vervanger voor de Julia Next (deze staat nu al 5 jaar te draaien, waarvan 3 als hoofdverwarming) en kwam op de NextGen 9KW uit en heb er goede recensies over gelezen. Ziet er uit als een mooie opvolger, iemand met ervaring?
Zojuist weer bericht van Germ gekregen met verdere uitleg van de tool. Hiermee aan de slag gegaan en ik kan nu mooi zelf gaan uitzoeken hoe ik de beste instelling ga vinden.
Daarnaast vraagje, zit te kijken naar een vervanger voor de Julia Next (deze staat nu al 5 jaar te draaien, waarvan 3 als hoofdverwarming) en kwam op de NextGen 9KW uit en heb er goede recensies over gelezen. Ziet er uit als een mooie opvolger, iemand met ervaring?
Citaat van Cor1 op 9 november 2023, 11:11Ha Germ,
Bedankt voor je reactie. Ik ga even een pb voor je opstellen.
Vriendelijke groet,
cor
Ha Germ,
Bedankt voor je reactie. Ik ga even een pb voor je opstellen.
Vriendelijke groet,
cor
Citaat van Jos op 10 november 2023, 09:04Zojuist weer bericht van Germ gekregen met verdere uitleg van de tool. Hiermee aan de slag gegaan en ik kan nu mooi zelf gaan uitzoeken hoe ik de beste instelling ga vinden.
Prima pellet kachel die Nextgen9 Wel na aanschaf de instellingen van @Germ volgen.
Zojuist weer bericht van Germ gekregen met verdere uitleg van de tool. Hiermee aan de slag gegaan en ik kan nu mooi zelf gaan uitzoeken hoe ik de beste instelling ga vinden.
Prima pellet kachel die Nextgen9 Wel na aanschaf de instellingen van @Germ volgen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.