Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Extraflame Rosy "ruikt" binnen

VorigePagina 2 van 2

Elite en Limp,

Er zit enig kleurverschil in.
Ik ga er dan maar vanuit dat dit het verschil is in lichte en donkere pellets.

De Rosy brand nu beter en ik heb nog geen rook of reuk binnen gehad.

Het stookseizoen begint weer en al enige dagen de Rosy weer aan gehad. Inmiddels rookkanaal van 2mtr incl t-stuk en trekkap gemonteerd.
Echte brandlucht is nu weg, zeker bij afsluiten.
Nu is de kachel al 3 dagen niet aangeweest, toch ruiken we soms een vlaag van verbrand hout.
Dit is goed te ruiken vanuit de “sleuf” bovenop de Rosy, onder de deksel van het vulreservoir.
Onze leverancier: Biokachels in Surhuisterveen heeft wederom geen antwoord.
Nogmaals: pellets stoken bevalt ons prima, maar dit ruiken word soms wel vervelend, alsmede te “service” door deze kacheldealer.
Forumleden enig idee?

Het stookseizoen begint weer en al enige dagen de Rosy weer aan gehad. Inmiddels rookkanaal van 2mtr incl t-stuk en trekkap gemonteerd.
Echte brandlucht is nu weg, zeker bij afsluiten.
Nu is de kachel al 3 dagen niet aangeweest, toch ruiken we soms een vlaag van verbrand hout.
Dit is goed te ruiken vanuit de “sleuf” bovenop de Rosy, onder de deksel van het vulreservoir.
Onze leverancier: Biokachels in Surhuisterveen heeft wederom geen antwoord.
Nogmaals: pellets stoken bevalt ons prima, maar dit ruiken word soms wel vervelend, alsmede te “service” door deze kacheldealer.
Forumleden enig idee?

Beste Patrick,

hier wil ik graag even op reageren. Wij zijn tot nu toe heel meegaand en toeschietelijk geweest omtrent je “probleem”.

Door hier op dit forum te opperen dat wij niet reageren en geen service bieden vind ik wel heel makkelijk en kort door de bocht.

Vandaag, om 9 uur heeft u ons een twitter bericht gestuurd met dezelfde vraag. Ik heb nog geen tijd gehad om deze te beantwoorden, maar om dan meteen te spreken van geen antwoord gaat wel heel erg ver. Ik wil even heel duidelijk maken dat de eerdere keuze om een kort kanaal te installeren uw keuze is geweest. Wij hebben altijd aangegeven dat dit niet de ideale situatie is. Toen dit mogelijk problemen gaf hebben wij u de mogelijkheid gegeven om het kanaal te verlengen met 2 meter. Alle materialen zijn door u verkregen tegen inkoopprijs. 

De problemen waren destijds nagenoeg opgelost. Echter ervaart u nog steeds hinder, maar geeft ons niet de tijd om hier op te reageren. Om dit dan meteen met onze bedrijfsnaam te vermelden vind ik niet passend. Liever heb ik dat u rechtstreeks contact met ons opneemt, en ons deze vraag voorlegt.

Om nog even antwoord te geven op uw vraag op twitter:

Hebben meer Rosy gebruikers hier last van?

Bij ons en de leverancier zijn niet meer van deze gevallen bekend. De mate waarin de geurhinder plaatsvindt mag natuurlijk niet te groot zijn. Maar een pelletkachel die af en toe een bepaalde houtgeur afgeeft is normaal. Wij hebben u ook al aangeboden om een andere kachel te proberen, echter wilde u dit niet. U kunt dan beter vergelijken.

Ik hoop dat ik zo duidelijk antwoord heb kunnen geven.

Beste Patrick,

Wij zijn de importeur voor Extraflame pelletkachels in Nederland en willen je graag helpen, als jou pelletkachel niet gecalibreerd is dan kan het zijn dat je de pelletkachel kan ruiken.

De desbetreffende verkoper haalt zijn toestellen niet bij ons of via een omweg en heeft hierdoor ook niet onze ondersteuning, wij willen deze wel bieden en je hierbij dan ook graag helpen.

Neem even contact op met Euron kachels in Raalte en we gaan een service voor je inplannen om de situatie te bekijken en op te lossen.

Eea is uitgebreid besproken wat betreft de installatie. Het is nu zoals het hoort.

Mijn vraag is eigenlijk kort:
(Vraag aan forumleden/gebruikers en Euron)
Mag/kan een pelletkachel , in mijn geval een Extraflame Rosy, soms “ruiken” ondanks dat ie 3 dagen uit is geweest?

Vraag aan Euron:
Wat houd het kalibreren in?
De installateur heeft de parameters ingesteld en later nog eens gecontroleerd.

Extraflame heeft inderdaad wel parameters echter mag je deze niet veranderen ivm de keuring van de kachel… is in principe bij elke pelletkachel. Er moet op het toestel gemeten worden wat voor trek de schoorsteen creëert en hierop worden afgesteld met bijbehorend menu voor de installateur. Weet u niet wat u doet kunt u schade aan het toestel brengen of zelfs de keuring van het toestel doen vervallen! Wat betreft de reuk van uw pelletkachel.. oude as kan reuk geven via de inlaat als u het rookkanaal bijvoorbeeld in een gebied van valwind uit laat monden… de lucht wordt dan via het rookkanaal naar de inlaat geduwd en laat daar de geur kwijt.
ik zou de firma die u de kachel geplaatst heeft adviseren contact met ons op te nemen en te willen vragen de cursus te volgen!

Best Forum,

Geachte beheerder.

Graag wil ik u verzoeken deze topic te sluiten en te verwijderen.
Eea is besproken en opgelost met de dealer.

Mvg,

Patrick

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad