Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Extraflame Rosy "ruikt" binnen

Pagina 1 van 2Volgende

Onze pas geïnstalleerde Extraflame Rosy bevalt prima, maar….
Regelmatig in de final cleaning-fase ontstaat er bovenuit een brandgeur.
Ook heeft de woonkamer als eens mistig gezien.
De installateur heeft de rookgasventilator 100toeren sneller laten draaien, maar dat helpt niet.

De rookgasafvoer is regelrecht door de muur geïnstalleerd met buiten aan de gevel een windkap.

Heeft iemand tips, of is er wat de toen aan de instellingen?

Patrick

Goedendag Patrick,

U mag deze pelletkachels nooit maar dan ook nooit rechtstreeks door de muur afvoeren!

Neem aub contact op met ons wij Euron kachels ( 0572-354250)  zijn de importeur voor Extraflame in Nederland en het lijkt me sterk dat je het via één van onze dealers op deze manier geïnstalleerd hebt gekregen.

De pelletkachel moet trek hebben ook al is het een paar meter, je probleem komt doordat deze geen trek kan krijgen.
De pellet kachel regelt de trek maar kan het niet volledig creëren….

Beste Euron,

Ik heb afgelopen week geprobeerd contact met u te krijgen, wat niet gelukt is.
Wel heb ik uw opmerking voorgelegd aan de dealer.
Deze is er wat terughoudend in. Hij geeft aan dat hij gezegd heeft dat deze manier “niet de voorkeur heeft”.
Hij gaf bij aanschaf aan dat er nooit problemen zijn.
De kachel zou aangesloten worden met t-stuk en bocht.
Uiteindelijk is de kachel rechtstreeks naar buiten geïnstalleerd, mede omdat de installateur ter plaatse aangaf dit ook zonder t-stuk en bocht te doen. Hetgeen niets uitmaakte zei hij.
Omdat wij totaal leek zijn op dit gebied, hebben we dit maar voor waar aangenomen.
Nu blijkt dat we mogelijk zijn “beetgenomen”…

Normaal zou u ons gewoon moeten kunnen bereiken, maar het kan zijn geweest ivm overgang van telefooncentrale dat we even niet bereikbaar waren.

Bel maar even en dan hoor ik graag wie het is of eventueel kunnen wij het voor u oplossen:

De extra materialen bent u nodig om het werkend te maken of het nu van hem of van ons af komt.

Hallo,

Ik heb u collega aan de lijn gehad, u was in gesprek met klanten en had die middag een afspraak.

Inmiddels heb ik ook bericht terug van de dealer.

Hij doet het voorstel om een RVS 80mm kanaal aan de buitenzijde te leveren tegen voor hun inkoopprijs.(dwz: 2mtr buis, T-stuk en 45gr-bocht)

Tevens blijkt dat onze Rosy geleverd is zonder opzetstuk op het branderbakje. Dat verklaart ook het snel zwart worden van het glas, denk ik.

Ik ben er nog niet uit wat mij dit gaat kosten en of ik dit aanbod moet aannemen.

Eerder heb ik zoiets van: de dealer dient het conform regels af te leveren.

ik meld tevens dat een andere leverancier hier in Friesland ook op deze zelfde manier monteerd. Merkwaardig, toch…?

Het blijft iid raar dat ons hierop niet gewezen is.

In Friesland zit nog geen Extraflame pelletkachel dealer van ons.

een rvs 80mm kanaal kan maar dan moet deze ook dubbelwandig zijn let er wel op dat er een codering op de buizen hoort te zitten ivm keuring. geen sticker is geen keuring!

Het klepje op uw branderbak moet er inderdaad op om het glas schoon te houden.
Als u heeft betaald voor een werkende setup zou deze het ook zo moeten afleveren, als dit nergens vermeld staat zou ik de materialen laten installeren.

Zoals ik al eerder zij willen wij dit ook doen en daarnaast ook de pelletkachel voorzien van de laatste software en afstellingen.

Mochten er nog pelletkachel bedrijven in Friesland zijn die een betrouwbare importeur zoeken waar ze ook nog eens een duidelijke cursus van krijgen bel ons dan eens op.

Hallo Euron en mede-forumleden,

Er is nu een rookgaskanaal aan de buitengevel gemonteerd. T-stuk, 2 mtr buis, 30gr-stuk en trekkap.
Afwachten of het “ruiken” binnen opgelost is.

Kan het zijn dat nu het brandgedrag van de kachel veranderd is?
Dat idee heb ik namelijk.
Komt dat door de trek?
Mijn pellettoevoer heb ik eerder wat teruggezet. Nu valt mij op dat ie wel beter brand, maar soms in modulatie-stand wel zeer matig brand. Ook laat ie buiten dan wel eens eens wolkje rook gaan.

Moet ik iets veranderen?

Mvg

Het brandgedrag zal zeker anders zijn nu je trek hebt, je zult ook merken dat de warmtewisselaar meer warmte geeft en de rookgassen koeler zijn.

Is er aan de instellingen gedraaid dan moeten deze terug.

Wat voor pellets stook je? ben je daar in geïnformeerd?

Ik stook zowel lichte als donkere pellets.
Beide DIN.

De pellettoevoer heb ik vanaf het begin iets teruggezet.
Dit ivm het toch snel moduleren van de kachel bij kamertemperatuur 22gr.

als er een keuring op de donkere pellets zit is dit geen probleem, welke merken stook je?

Een donkere pellet kan namelijk geen dinkeur krijgen ivm hardhout.

Pagina 1 van 2Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad