Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Newbie Vragen Over Pellets
Citaat van Wallah op 21 juni 2019, 18:24Hoi allemaal,
ik ben sinds een goeie week ik het bezit van een AMG petit.
Nu heeft de leverancier tevens 100 kilo pellets geleverd.
Ik ben nu zelf op zoek naar dé pellets voor deze kachel, ik heb liever relatief dure die langer meegaan en schoner zijn.
We hebben hier opslag voor 1 pallet en we zitten in de regio Zwolle/Meppel/Ommen
Heel graag hoor ik!
Hoi allemaal,
ik ben sinds een goeie week ik het bezit van een AMG petit.
Nu heeft de leverancier tevens 100 kilo pellets geleverd.
Ik ben nu zelf op zoek naar dé pellets voor deze kachel, ik heb liever relatief dure die langer meegaan en schoner zijn.
We hebben hier opslag voor 1 pallet en we zitten in de regio Zwolle/Meppel/Ommen
Heel graag hoor ik!
Citaat van pelletkachelhome op 21 juni 2019, 18:24Hallo,
Wij verkopen de Tiger pellets ENplus A1 gecertificeerd.
Prima pellets voor een nette prijs .
De ervaringen zijn erg positief.
Prijs per pellet vol 65 zaken 4.65 euro per zak afhaalprijs.
Ook losse verkoop 5 euro per zak.
Dit is gemakkelijk voor de kleinere gebruiker en om te proberen
vr. gr. Pelletkachelhome IJsselmuiden.
Hallo,
Wij verkopen de Tiger pellets ENplus A1 gecertificeerd.
Prima pellets voor een nette prijs .
De ervaringen zijn erg positief.
Prijs per pellet vol 65 zaken 4.65 euro per zak afhaalprijs.
Ook losse verkoop 5 euro per zak.
Dit is gemakkelijk voor de kleinere gebruiker en om te proberen
vr. gr. Pelletkachelhome IJsselmuiden.
Citaat van pelletkachelhome op 21 juni 2019, 18:24Verkoop is alleen per zak van 15 kg.
Verkoop is alleen per zak van 15 kg.
Citaat van Wallah op 21 juni 2019, 18:24Wellicht kom ik dan een zak afhalen om te proberen, bedankt zo ver.
Meerdere ervaringen zijn welkom, juist van gebruikers niet zo zeer van verkopende partijen (wij van wc-eend….)
Wellicht kom ik dan een zak afhalen om te proberen, bedankt zo ver.
Meerdere ervaringen zijn welkom, juist van gebruikers niet zo zeer van verkopende partijen (wij van wc-eend….)
Citaat van Stoffig op 21 juni 2019, 18:24Onlangs overgestapt van erda (belgië) en biomasa (polen) naar PurePower 100% naald en daar ben ik zeer tevreden over.
Het geeft meer warmte en heel veel minder roet in de branderruimte en tegen het glas en een hogere rookgastemperatuur.
Roetbrand in de “askelder” heb ik ook nog niet gehad bij het opstarten zodat de rookgastemp wel eens opliep tot 240˚.
(aangeslagen roet op de temperatuurvoeler zal voor die extreme temperatuur gezorgd hebben, want de rookgasafvoerbuis was slechts handwarm.)
De verbranding lijkt veel beter te gaan.
Wat het uiteindelijke rendement van de kachel nu is, is niet in te schatten en eigenlijk ook van ondergeschikte waarde.
De korrels zijn een stuk kleiner dan van de andere merken, dus instellingen zijn wel heel anders.
(in een dielle scirocco 14 = CV)
Onlangs overgestapt van erda (belgië) en biomasa (polen) naar PurePower 100% naald en daar ben ik zeer tevreden over.
Het geeft meer warmte en heel veel minder roet in de branderruimte en tegen het glas en een hogere rookgastemperatuur.
Roetbrand in de “askelder” heb ik ook nog niet gehad bij het opstarten zodat de rookgastemp wel eens opliep tot 240˚.
(aangeslagen roet op de temperatuurvoeler zal voor die extreme temperatuur gezorgd hebben, want de rookgasafvoerbuis was slechts handwarm.)
De verbranding lijkt veel beter te gaan.
Wat het uiteindelijke rendement van de kachel nu is, is niet in te schatten en eigenlijk ook van ondergeschikte waarde.
De korrels zijn een stuk kleiner dan van de andere merken, dus instellingen zijn wel heel anders.
(in een dielle scirocco 14 = CV)
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]