Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Bekijk Hier De Mcz Service Menu Instellingen

Beste mede forumleden,

Het heeft mij uren zoekwerk gekost om erachter te komen hoe je de pellet toevoer, de luchttoevoer en het service menu instelt bij een MCZ cute pelletkachel (dit werkt ook met de air en alle andere MCZ kachels die een alleen een Test knop hebben en een reset knop achter op de kachel. Om jullie de zoektocht te besparen hierbij de instellingen: 

Lucht toevoer instellen: 

Test 20 tellen indrukken (je kunt de piepjes tellen)
Dan met reset knop + of – instellen.
+1 =10% extra lucht 
+2=20% extra lucht 
0  = standaard waarden
-1 = -10% lucht
-2 = -20% lucht. 

Daarna weer op test drukken om te bevestigen

Pellettoevoer 
5 seconden test knop indrukken (of 5 piepjes) 
Met reset knop instellen

+1 is 10 procent meer pellets
+2 is 20 procent  meer pellets
0 is standaard waarde
– 1 is min 10 procent pellets
-2 is min 20 procent pellets

Service melding  (onderhoud) resetten 
Test 15 seconden indrukken je ziet dan om en om een getal, samen vormen ze het aantal branduren sinds het laatste onderhoud
Dus 1 en dan 384 is 1384 branduren. Of 0 en dan 384 is 384 branduren. 

als je bevestigt met de reset knop en daarna weer test indrukken dan staan de uren op 0. Uiteraard alleen doen als je daadwerkelijk onderhoud hebt gedaan. 

Let op dat met de bovenstaande instellingen je bij teveel luchttoevoer de kans hebt dat je pellets uitgaan, bij te weinig luchttoevoer je een slechte verbranding krijgt met veel roetaanslag tot gevolg. Zelfde geldt voor pellets. Teveel pellets kan je toevoer bakje overstromen en bij te weinig kan de pelletkachel uitvallen. 

Bedankt voor het delen dit zal bij de meeste MCZ kachels zo zijn en kunnen andere forum leden hun voordeel bij doen vergeet niet de kachel groot onderhoud te geven na resetten werkings uren

Beste mede forumleden,

Het heeft mij uren zoekwerk gekost om erachter te komen hoe je de pellet toevoer, de luchttoevoer en het service menu instelt bij een MCZ cute pelletkachel (dit werkt ook met de air en alle andere MCZ kachels die een alleen een Test knop hebben en een reset knop achter op de kachel. Om jullie de zoektocht te besparen hierbij de instellingen: 

Lucht toevoer instellen: 

Test 20 tellen indrukken (je kunt de piepjes tellen)
Dan met reset knop + of – instellen.
+1 =10% extra lucht 
+2=20% extra lucht 
0  = standaard waarden
-1 = -10% lucht
-2 = -20% lucht. 

Daarna weer op test drukken om te bevestigen

Pellettoevoer 
5 seconden test knop indrukken (of 5 piepjes) 
Met reset knop instellen

+1 is 10 procent meer pellets
+2 is 20 procent  meer pellets
0 is standaard waarde
– 1 is min 10 procent pellets
-2 is min 20 procent pellets

Service melding  (onderhoud) resetten 
Test 15 seconden indrukken je ziet dan om en om een getal, samen vormen ze het aantal branduren sinds het laatste onderhoud
Dus 1 en dan 384 is 1384 branduren. Of 0 en dan 384 is 384 branduren. 

als je bevestigt met de reset knop en daarna weer test indrukken dan staan de uren op 0. Uiteraard alleen doen als je daadwerkelijk onderhoud hebt gedaan. 

Let op dat met de bovenstaande instellingen je bij teveel luchttoevoer de kans hebt dat je pellets uitgaan, bij te weinig luchttoevoer je een slechte verbranding krijgt met veel roetaanslag tot gevolg. Zelfde geldt voor pellets. Teveel pellets kan je toevoer bakje overstromen en bij te weinig kan de pelletkachel uitvallen. 

bedankt voor je bijdrage,maar ik heb 2 mcz kachels en de beschrijving gebruikt helaas zie ik geen +1,+2,0,-1,-2 wat doe ik dan fout

ik kom wel op 0 en dan? gebruik ik de test knop gaat hij weer terug naar ik begonnen is

Hallo, Je doet misschien wel niets verkeerd. Bij MCZ zijn verschillende software programma’s er zit wel verschil in de een en de andere.

Je kunt hier een video zien hoe je de luchttoevoer veranderd:
https://youtu.be/KJntHLDxVVk

En hier een video voor de pellet toevoer
https://youtu.be/7k9F9e8vTgU

Beste
Ik heb een MCZ musa air 9,5 kw ik probeer de luchtafvoer te verhogen zo als u zegt maar bij mij gaat dat niet hoe komt dat
Ik zet op off houd de test knop 20 seconde ingedruk maar deze piept niet na 20 tel of langer kom 44 even te staan wat doe ik mis

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad