Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Artel Regelt Niet Af
Citaat van jaco op 21 mei 2019, 22:14hallo wij hebben een artel petite pelletkachel
als ik de vraagwarmte op 17 graden instel , loopt de temperatuur toch door naar 24 graden
gister zelfs naar 30 graden terwijl de vraag temperatuur op 12 graden stond
het termostaat draadje reageert wel op warmte als ik hem tegen de warme zijkant van de kachel druk
wat zou er kunnen wezen???
hallo wij hebben een artel petite pelletkachel
als ik de vraagwarmte op 17 graden instel , loopt de temperatuur toch door naar 24 graden
gister zelfs naar 30 graden terwijl de vraag temperatuur op 12 graden stond
het termostaat draadje reageert wel op warmte als ik hem tegen de warme zijkant van de kachel druk
wat zou er kunnen wezen???
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 21 mei 2019, 22:14Jaco wil je dat de kachel uitgaat bij de gewenste temperatuur dan is dit een instelling in het installateurs menu.
Als de kachel blijft door branden dan zal de temperatuur in de ruimte verder oplopen als de warmteafgifte van die ruimte lager is dan de warmte die de pelletkachel op dat moment produceerd.
Dit is normaal asl het dante warm wordt kachel gewoon uitzetten.
Jaco wil je dat de kachel uitgaat bij de gewenste temperatuur dan is dit een instelling in het installateurs menu.
Als de kachel blijft door branden dan zal de temperatuur in de ruimte verder oplopen als de warmteafgifte van die ruimte lager is dan de warmte die de pelletkachel op dat moment produceerd.
Citaat van jaco op 21 mei 2019, 22:14Jaco wil je dat de kachel uitgaat bij de gewenste temperatuur dan is dit een instelling in het installateurs menu.
Jaco wil je dat de kachel uitgaat bij de gewenste temperatuur dan is dit een instelling in het installateurs menu.
Citaat van jaco op 21 mei 2019, 22:14Maar als hij dan uit gaat omdat het warm genoeg is dan moet hij iedere keer weer leeg gezogen worden
En dat wordt moeilijk als er overdag niemand is
Ik heb nu de vraag temp op 15 graden staan maar hij loopt toch in de loop van de dag langzaam op naar 25 graden
Maar als hij dan uit gaat omdat het warm genoeg is dan moet hij iedere keer weer leeg gezogen worden
En dat wordt moeilijk als er overdag niemand is
Ik heb nu de vraag temp op 15 graden staan maar hij loopt toch in de loop van de dag langzaam op naar 25 graden
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 21 mei 2019, 22:14Als er niemand thuis is hoeft de kachel ook niet aan.
Misschien staan de pellettoevoer standen te hoog waardoor de kachel te veel warmte geeft
Jaco heb je bij de leverancier geïnformeerd.
Als er niemand thuis is hoeft de kachel ook niet aan.
Misschien staan de pellettoevoer standen te hoog waardoor de kachel te veel warmte geeft
Jaco heb je bij de leverancier geïnformeerd.
Citaat van maritime op 21 mei 2019, 22:14Het klinkt alsof de kachel in een kleine ruimte gebruikt wordt.
Als dat zo is, zou ik het vermogen lager instellen.
Het klinkt alsof de kachel in een kleine ruimte gebruikt wordt.
Als dat zo is, zou ik het vermogen lager instellen.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 21 mei 2019, 22:14Jaco???
Jaco???
Citaat van jaco op 21 mei 2019, 22:14Sorry ik wist niet meer hoe ik kon antwoorden op deze site
Maar heb het weer gevonden
Onder tussen ben ik met hulp er achter dat de kachel op de stand_by stand of economische stand moet en dat is gelukt hij gaat nu mooi terug in temperatuur en rent niet meer door
Ik zit nu alleen nog dat als hij avonds voor het naar bed gaan dan staat hij op 22 graden en druk ik hem met de min knop naar 16 graden en dan brand hij ook niet maar het wordt hier niet onder de 16 graden dus als ik uit bed kom druk ik hem met de plus knop naar 22 hij pakt dan pellets en start op maar dan begint hij te piepen alarm en moet ik hem op of drukken en dan wachten tot hij koud is om hem te herstarten ik zuig hem dan gelijk maar de schoon
Maar het wordt dan wat lastig als wij weg zijn met vorst dat hij dan niet meer herstart
Ik heb onder tussen een afstand bediening erbij gekocht misschien kan ik hem daar beter mee bedienen
Of weten jullie het beter
Sorry ik wist niet meer hoe ik kon antwoorden op deze site
Maar heb het weer gevonden
Onder tussen ben ik met hulp er achter dat de kachel op de stand_by stand of economische stand moet en dat is gelukt hij gaat nu mooi terug in temperatuur en rent niet meer door
Ik zit nu alleen nog dat als hij avonds voor het naar bed gaan dan staat hij op 22 graden en druk ik hem met de min knop naar 16 graden en dan brand hij ook niet maar het wordt hier niet onder de 16 graden dus als ik uit bed kom druk ik hem met de plus knop naar 22 hij pakt dan pellets en start op maar dan begint hij te piepen alarm en moet ik hem op of drukken en dan wachten tot hij koud is om hem te herstarten ik zuig hem dan gelijk maar de schoon
Maar het wordt dan wat lastig als wij weg zijn met vorst dat hij dan niet meer herstart
Ik heb onder tussen een afstand bediening erbij gekocht misschien kan ik hem daar beter mee bedienen
Of weten jullie het beter
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 21 mei 2019, 22:14Jaco bedankt voor de reactie welke alarm code geeft de kachel?
Is het niet handiger de kachel s’avonds uit te zetten en s’morgens gewoon op te starten.
Jaco bedankt voor de reactie welke alarm code geeft de kachel?
Is het niet handiger de kachel s’avonds uit te zetten en s’morgens gewoon op te starten.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.