Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Slechte Pellets In De Pelletkachel
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Ik lees allemaal problemen over de pellets ? Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd om de instellingen van de kachel te veranderen ?
Ik lees allemaal problemen over de pellets ? Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd om de instellingen van de kachel te veranderen ?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Gebruik nu comfort pellets, voorheen greenmax dacht ik. Echt prima geen verstopping weinig as. Goedkoop is niet altijd handig.
Gebruik nu comfort pellets, voorheen greenmax dacht ik. Echt prima geen verstopping weinig as. Goedkoop is niet altijd handig.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Gebruik sinds begin dit jaar vuren pellets van het merk mecklenburger energie pellets van Bustotaal met Din + EN + A1 uit het dorp, schijnt uit Duitsland te komen en bevalt prima weinig asresten en de prijs is ook prima 30 zakken van 15kg voor 139 euro zelf ophalen.
Gebruik sinds begin dit jaar vuren pellets van het merk mecklenburger energie pellets van Bustotaal met Din + EN + A1 uit het dorp, schijnt uit Duitsland te komen en bevalt prima weinig asresten en de prijs is ook prima 30 zakken van 15kg voor 139 euro zelf ophalen.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Heb sinds kort een pelletketel van Defro en had al wat pellets gekocht om te proberen, deze zijn bruin van kleur en branden op zich prima maar niet naar alle tevredenheid, nu heb ik de verkoper van de Defro unit gevraagd of hij een goed adres wist en deze gaat binnen nu en een maand zijn eigen pellets leveren. Heb inmiddels een aantal testzakken besteld, kleur is veel witter de pellets die ik hiervoor had…
Heb hem ook gevraagd of er al prijzen bekend zijn en die wist me nu alleen de (voorlopige)prijs voor 1 ton te geven in 65 zakken a 15kg.
1 ton € 295,-
en vanaf 3 ton gratis geleverd.
Verdere info heb ik nog niet ontvangen, maar gezien deze persoon het zelf verkoopt lijkt mij het toch een goed/vetrouwd adres want voor hem is slechte pellets ook meer onderhoud/service?
Aangezien bij onderhoud hijzelf weer langs moet komen om te kijken…
Heb sinds kort een pelletketel van Defro en had al wat pellets gekocht om te proberen, deze zijn bruin van kleur en branden op zich prima maar niet naar alle tevredenheid, nu heb ik de verkoper van de Defro unit gevraagd of hij een goed adres wist en deze gaat binnen nu en een maand zijn eigen pellets leveren. Heb inmiddels een aantal testzakken besteld, kleur is veel witter de pellets die ik hiervoor had…
Heb hem ook gevraagd of er al prijzen bekend zijn en die wist me nu alleen de (voorlopige)prijs voor 1 ton te geven in 65 zakken a 15kg.
1 ton € 295,-
en vanaf 3 ton gratis geleverd.
Verdere info heb ik nog niet ontvangen, maar gezien deze persoon het zelf verkoopt lijkt mij het toch een goed/vetrouwd adres want voor hem is slechte pellets ook meer onderhoud/service?
Aangezien bij onderhoud hijzelf weer langs moet komen om te kijken…
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40wij gebruiken pure power en hiervoor qlimp ik blijf bij de pure powers blijft hij een stuk schoner
welke gebruiken jullie de wit of de donkere pellets
en geven ze ook veel warmte af
wij hebben de witte pellets geprobeerd maar het glas is wel wat aanslag
ik gebruik nu eerst bosplan . wij hebben nog maar net een peletkachel
wij gebruiken pure power en hiervoor qlimp ik blijf bij de pure powers blijft hij een stuk schoner
welke gebruiken jullie de wit of de donkere pellets
en geven ze ook veel warmte af
wij hebben de witte pellets geprobeerd maar het glas is wel wat aanslag
ik gebruik nu eerst bosplan . wij hebben nog maar net een peletkachel
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40oranje vlammen dan vraagt de kachel een grondige poetsbeurt.
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe pelletkachel en stook met German pellets en heb ook oranje vlammen.
Lijkt me stug dat ik , volgens jou mening, de kachel al een fikse poetsbeurt moet geven.
oranje vlammen dan vraagt de kachel een grondige poetsbeurt.
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe pelletkachel en stook met German pellets en heb ook oranje vlammen.
Lijkt me stug dat ik , volgens jou mening, de kachel al een fikse poetsbeurt moet geven.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Gebruik nu comfort pellets, voorheen greenmax dacht ik. Echt prima geen verstopping weinig as. Goedkoop is niet altijd handig.
Ben over gestapt op comfort pellets ben niet tevreden ,Roet aansiag,Veel as.Gerrit 28-4-2016.
Gebruik nu comfort pellets, voorheen greenmax dacht ik. Echt prima geen verstopping weinig as. Goedkoop is niet altijd handig.
Ben over gestapt op comfort pellets ben niet tevreden ,Roet aansiag,Veel as.Gerrit 28-4-2016.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Bij mij geen Pure Power pellets meer in de kachels. Tijdens het ontbranden knalde de kachel bijna uit elkaar en in het plaatsje Amen is het glas uit de kachel geknald tijdens het stoken met Pure Power
Bij mij geen Pure Power pellets meer in de kachels. Tijdens het ontbranden knalde de kachel bijna uit elkaar en in het plaatsje Amen is het glas uit de kachel geknald tijdens het stoken met Pure Power
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40knallen komt niet door de pellets.
slecht onderhoud of slechte afstelling.
knallen komt niet door de pellets.
slecht onderhoud of slechte afstelling.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:40Welke pellets geven meer warmte ,eiken of beuken.
Welke pellets geven meer warmte ,eiken of beuken.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.