Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Olimp Pellets

VorigePagina 2 van 2

Waar staan deze op hun site?

Ik heb ze niet (meer?) zien staan.

Mogelijk pakken ze ook “aanbiedingen”, de pellets die ze nu leveren komen uit Polen.

Premium selection van de biomasa partner group.

Eerste indruk netjes verpakt op een pallet en weinig gruis in de zak.

Hoe ze branden weet ik nog niet.

edit sep 2018

Ze branden lekker in een dielle scirocco.

Vergeleken met de erda van de dealer geven ze een grovere (is zwaardere) as, die niet door de kachel en schoorsteen vliegt, maar gewoon in de asla terecht komt.

Wel geeft de biomasa een zwartere ruit, de erda geeft meer een wit/grijze aanslag.

Ik heb ze niet (meer?) zien staan.

Mogelijk pakken ze ook “aanbiedingen”, de pellets die ze nu leveren komen uit Polen.

Premium selection van de biomasa partner group.

Eerste indruk netjes verpakt op een pallet en weinig gruis in de zak.

Hoe ze branden weet ik nog niet.

Laat maar weten of ze goed zijn. Ik gebruik nu de pellets van de Praxis. 10 kilo zakken en branden goed,

Mart1970, volgens mij gaan de merken een beetje door elkaar, oftewel appels en peren. allebei lekker.

Je hebt Olimp pellets maar ook Qlimp pellets, de laatste komen bij de praxis weg.

Qlimp pellets hebben wij goede ervaringen mee, zijn alleen aan de dure kant per kilo.

http://pelletskopen.be/blog/olimp-pellets

Is nog niet zo gemakkelijk, zoek je op pellets die hier op het forum als goed beoordeeld zijn, bestaan ze niet meer of zijn ze alleen regionaal leverbaar.

Ik heb verder ook gelezen dat de ene pellet niet in elke kachel lekker brandt, dus beoordelingen zijn lastig te “lezen” of die voor iemand anders ook bruikbaar zijn.

Ik las laatst dat de Dielle kachel zelfs met zaagsel werkt. En ik me maar druk maken over stof en gruis tussen de pellets.

We zullen het zien. Eerst moet het warm worden zodat ik een week zonder verwarming kan, voor de grote ombouw.

Ik heb er zin in.

Mart1970, volgens mij gaan de merken een beetje door elkaar, oftewel appels en peren. allebei lekker.

Je hebt Olimp pellets maar ook Qlimp pellets, de laatste komen bij de praxis weg.

Qlimp pellets hebben wij goede ervaringen mee, zijn alleen aan de dure kant per kilo.

De pellets van de Praxis kosten 0.329 cent per kilo en de Olimp bij de dealer 0.35 cent per kilo. De zakken van de praxis zijn niet zo stevig als die van Olimp maar het scheelt me op 1000 kilo 20 euro en daarbij komt dat de duurdere zakken gratis bezorgd worden en de zakken van de Praxis is 20 kilometer rijden. Ik ga dus voor die van de dealer.

http://pelletskopen.be/blog/olimp-pellets

Is nog niet zo gemakkelijk, zoek je op pellets die hier op het forum als goed beoordeeld zijn, bestaan ze niet meer of zijn ze alleen regionaal leverbaar.

Ik heb verder ook gelezen dat de ene pellet niet in elke kachel lekker brandt, dus beoordelingen zijn lastig te “lezen” of die voor iemand anders ook bruikbaar zijn.

Ik las laatst dat de Dielle kachel zelfs met zaagsel werkt. En ik me maar druk maken over stof en gruis tussen de pellets.

We zullen het zien. Eerst moet het warm worden zodat ik een week zonder verwarming kan, voor de grote ombouw.

Ik heb er zin in.

Het bedrijf dat je via de link laat weten zit bij ons in de buurt en we komen ook veel door het dorp heen. Ga daar van de week een paar zakken halen. Bedankt voor de link.

ik stook sinds 2 jaar Agricon pellets in onze Natura 7 en wij zijn erg blij daarmee. 100% naaldhout 

kijk bij cevo.be of zoek naar andere leverancies uit belgie als u dicht bij de grens woont.  

Ik gebruik nu Westerwalder en had daarvoor olimp, vind persoonlijk de Westerwalder beter en minder stof.

Geen pellets meer van de Cevo! Zit ontzettend veel stof in……

Dus we gaan andere pellets uitproberen.

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.