Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Olimp Pellets
Citaat van Mart1970 op 4 mei 2019, 17:31Hallo,
Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?
Hallo,
Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?
Citaat van Mart1970 op 4 mei 2019, 17:3170 zakken Qlimp voor €292,- bij Amagard.com
Bedankt voor je reactie. Deze pellets doen het goed op de Natura 7? De kachel nog anders ingesteld?
70 zakken Qlimp voor €292,- bij Amagard.com
Bedankt voor je reactie. Deze pellets doen het goed op de Natura 7? De kachel nog anders ingesteld?
Citaat van Marinus49 op 4 mei 2019, 17:31Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.
Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.
Citaat van griekel op 4 mei 2019, 17:31Kijk eens op www.brandhoutlievens.be
Hallo,
Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?[/quote]
Kijk eens op http://www.brandhoutlievens.be
Hallo,
Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?[/quote]
Citaat van snuf13 op 4 mei 2019, 17:31Hallo,
Mag ik vragen of dit het nieuwe type kachel is van eind 2017??
Hallo,
Mag ik vragen of dit het nieuwe type kachel is van eind 2017??
Citaat van Reinos op 4 mei 2019, 17:31Ik heb ook de Natura 7 en gebruik de Olimp pellets. Ik heb helaas een van de laatste “ oude” modellen voordat deze de pro versie werd. Bij mij is de vijzel motor wel aangepast naar de nieuwere uit de pro versie. Qua geluid scheelt dit behoorlijk. (Zie eventueel eerdere Posts van mij.
Maar de Olimp pellets bevallen me prima allen heb ik wel wat roet aanslag als deze 5 uur of langer heeft gebrand. Iemand hier nog tips voor? Heb al verschillende instellingen met meer of minder pellets of meer of minder lucht geprobeerd. Heb deze door de dealer laten installeren maar niet echt het idee dat deze alle ins en outs kent.
Ik heb ook de Natura 7 en gebruik de Olimp pellets. Ik heb helaas een van de laatste “ oude” modellen voordat deze de pro versie werd. Bij mij is de vijzel motor wel aangepast naar de nieuwere uit de pro versie. Qua geluid scheelt dit behoorlijk. (Zie eventueel eerdere Posts van mij.
Maar de Olimp pellets bevallen me prima allen heb ik wel wat roet aanslag als deze 5 uur of langer heeft gebrand. Iemand hier nog tips voor? Heb al verschillende instellingen met meer of minder pellets of meer of minder lucht geprobeerd. Heb deze door de dealer laten installeren maar niet echt het idee dat deze alle ins en outs kent.
Citaat van Gast op 4 mei 2019, 17:31Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.
vertel wel ff bij zo’n bericht of de kachel 24u aan is of alleen maar in de avond of zo??? of vertel hoeveel uur per zak a kilo??
Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.
vertel wel ff bij zo’n bericht of de kachel 24u aan is of alleen maar in de avond of zo??? of vertel hoeveel uur per zak a kilo??
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.