Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Mcz Musa Hydro 21 Kw Slaat Vaak Aan.
Citaat van katske10 op 17 oktober 2018, 16:27Hallo ik ben sinds kort in het bezit van de mcz musa hydro 21 kw pelletkachel cv.
Nu vind ik het vreemd dat de kachel elke x aan slaat zodra je warm water vraagt. Nu is alles gecombineerd met zonneboilers en een buffervat van 400 liter.
En als ik de brandhaard niet elke dag schoonmaak slaat het in storing A01. zo kun op deze manier niet eens een weekend weg in de winter.
Is dit nu normaal of moet de kachel beter afgesteld worden.
De monteur die de kachel geinstalleerd heeft, wist volgens mij niet de puntjes op de i van deze mcz musa hydro.
Had wel veel verstand van zonneboilers en pompgroepen en heeft alles keurig geinstalleerd.Vrgr kats
Hallo ik ben sinds kort in het bezit van de mcz musa hydro 21 kw pelletkachel cv.
Nu vind ik het vreemd dat de kachel elke x aan slaat zodra je warm water vraagt. Nu is alles gecombineerd met zonneboilers en een buffervat van 400 liter.
En als ik de brandhaard niet elke dag schoonmaak slaat het in storing A01. zo kun op deze manier niet eens een weekend weg in de winter.
Is dit nu normaal of moet de kachel beter afgesteld worden.
De monteur die de kachel geinstalleerd heeft, wist volgens mij niet de puntjes op de i van deze mcz musa hydro.
Had wel veel verstand van zonneboilers en pompgroepen en heeft alles keurig geinstalleerd.
Vrgr kats
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Kan de monteur niet informeren bij fero de Nederlandse importeur van MCZ.
Ik weet zo een twee drie ook niet wat het kan zijn
Kan de monteur niet informeren bij fero de Nederlandse importeur van MCZ.
Ik weet zo een twee drie ook niet wat het kan zijn
Citaat van Aaron op 17 oktober 2018, 16:27Als de boiler te lage temperatuur heeft gaat hij na verwarmen en dat is aan/uit dus vervuiling.
En welke pellets stook je, andere kunnen soms ook helpen.
Voor beetje water koude gebruiken + ketel op gasfornuis……
En bij Douche, achter elkaar en kraan door laten lopen…. dus hele gezin achter elkaar zodat kachel ook door kan gaan.
Als de boiler te lage temperatuur heeft gaat hij na verwarmen en dat is aan/uit dus vervuiling.
En welke pellets stook je, andere kunnen soms ook helpen.
Voor beetje water koude gebruiken + ketel op gasfornuis……
En bij Douche, achter elkaar en kraan door laten lopen…. dus hele gezin achter elkaar zodat kachel ook door kan gaan.
Citaat van katske10 op 17 oktober 2018, 16:27hallo, ik stook met pellets van het merk elite de groene zakken.
aanbevolen door de installateur.
heb weer contact met installateur gehad, en gaat de juiste instellingen vragen bij mcz.
als het goed is word het deze week opgelost.
ps heb de rookgasafvoer voorbij de nok, dus dat moet sowieso goed zijn.
jullie horen nog van mij.
hallo, ik stook met pellets van het merk elite de groene zakken.
aanbevolen door de installateur.
heb weer contact met installateur gehad, en gaat de juiste instellingen vragen bij mcz.
als het goed is word het deze week opgelost.
ps heb de rookgasafvoer voorbij de nok, dus dat moet sowieso goed zijn.
jullie horen nog van mij.
Citaat van Aaron op 17 oktober 2018, 16:27Elite pellets, zijn dit witte naaldhout wat goed brand of juist bruine… en die blijven meestal is mijn ervaring langer schoon.
Witte zouden meer warmte moeten geven maar ik merkte op de 10% hogere prijs er niets van.
Zelf stook ik op pellets van De Lange, uit Ursem uit de fabriek zelf gehaald, en daar is mijn ervaring dat….
Ja, vooral eerste jaren wel eens stof en je moest zeven, later steeds beter en nu perfect.
Wel kunnen de onderste zakken meer stof bevatten door lange liggen onder hoge druk en de bovenste hebben minder gruis.
Verder vooral als je plaatselijk redelijke prijs pellets kunt kopen daar blijven want wisselen moeten sommige kachels afgesteld worden.
Wat jou Pellet ketel voor CV doet weet ik niet maar voor warm water, dan is zonneboiler met na verwarming vaak gunstiger dan korte starts met rook wolkje voor aansteken… en ik zou niet voor tapwater de ketel laten starten….
Enkele panelen of headpipes is vaak al voldoende bij 200 liter boiler, grotere gezinnen 300 of 400 … liters…. en niet 1 maar 2 of 3 panelen…. (12-20-30 pipe’s)
Elite pellets, zijn dit witte naaldhout wat goed brand of juist bruine… en die blijven meestal is mijn ervaring langer schoon.
Witte zouden meer warmte moeten geven maar ik merkte op de 10% hogere prijs er niets van.
Zelf stook ik op pellets van De Lange, uit Ursem uit de fabriek zelf gehaald, en daar is mijn ervaring dat….
Ja, vooral eerste jaren wel eens stof en je moest zeven, later steeds beter en nu perfect.
Wel kunnen de onderste zakken meer stof bevatten door lange liggen onder hoge druk en de bovenste hebben minder gruis.
Verder vooral als je plaatselijk redelijke prijs pellets kunt kopen daar blijven want wisselen moeten sommige kachels afgesteld worden.
Wat jou Pellet ketel voor CV doet weet ik niet maar voor warm water, dan is zonneboiler met na verwarming vaak gunstiger dan korte starts met rook wolkje voor aansteken… en ik zou niet voor tapwater de ketel laten starten….
Enkele panelen of headpipes is vaak al voldoende bij 200 liter boiler, grotere gezinnen 300 of 400 … liters…. en niet 1 maar 2 of 3 panelen…. (12-20-30 pipe’s)
Citaat van katske10 op 17 oktober 2018, 16:27Pellets zijn lichtbruin en branden opzich goed.
Is 100% naaldhout.
Gegevensbruik kachel 127 branduren
Aantal inschak. 457
En ik heb alles al in combinatie met zonneboilers en 400 liter buffervat.
Kachel slaat gewoon elke in storing a01 geen onsteking vuur.
Vuurpot ziet er schoon uit, gaten nog mooi open.
Weer overleg gehad met installateur, als het goed is komt hij van de week langs. Heeft de instellingen opgevraagd bij mcz.
Dus we wachten af.
Ps deze kachel is uitgerust met active + dat houd in dat het zelf bijhoud wat voor pellets erin zitten. En dat dan zelf afregelt.
Pellets zijn lichtbruin en branden opzich goed.
Is 100% naaldhout.
Gegevensbruik kachel 127 branduren
Aantal inschak. 457
En ik heb alles al in combinatie met zonneboilers en 400 liter buffervat.
Kachel slaat gewoon elke in storing a01 geen onsteking vuur.
Vuurpot ziet er schoon uit, gaten nog mooi open.
Weer overleg gehad met installateur, als het goed is komt hij van de week langs. Heeft de instellingen opgevraagd bij mcz.
Dus we wachten af.
Ps deze kachel is uitgerust met active + dat houd in dat het zelf bijhoud wat voor pellets erin zitten. En dat dan zelf afregelt.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.