Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#1 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2018 - 07:52 AM

Hallo,

 

Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?



#2 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2018 - 02:54 PM

70 zakken Qlimp voor €292,- bij Amagard.com



#3 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2018 - 03:12 PM

70 zakken Qlimp voor €292,- bij Amagard.com

Bedankt voor je reactie. Deze pellets doen het goed op de Natura 7? De kachel nog anders ingesteld?



#4 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 22 January 2018 - 07:18 PM

Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.



#5 griekel

griekel

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst op: 01 February 2018 - 07:38 PM

Kijk eens op www.brandhoutlievens.be



Hallo,

Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?[/quote]

#6 snuf13

snuf13

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 11 Posts:

Geplaatst op: 17 February 2018 - 07:59 PM

Hallo,

 

Wij zijn de gelukkige eigenaar van een Nordic Fire Natura 7 pelletkachel en deze brand naar volle tevredenheid. De winkel waar we deze hebben gekocht verkoopt een relatief dure Olimp pellet 5,50 per 15 kilo. Is er voor deze pelletkachel een goedkopere pellet? Nu zag ik van de week bij de Praxis een 10 kilo zak pellets voor 3,29 liggen is deze geschikt voor de Natura pelletkachel? Wat gebruiken jullie voor pellet?

Mag ik vragen of dit het nieuwe type kachel is van eind 2017??



#7 Reinos

Reinos

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 28 Posts:

Geplaatst op: 17 February 2018 - 08:12 PM

Ik heb ook de Natura 7 en gebruik de Olimp pellets. Ik heb helaas een van de laatste “ oude” modellen voordat deze de pro versie werd. Bij mij is de vijzel motor wel aangepast naar de nieuwere uit de pro versie. Qua geluid scheelt dit behoorlijk. (Zie eventueel eerdere Posts van mij.

Maar de Olimp pellets bevallen me prima allen heb ik wel wat roet aanslag als deze 5 uur of langer heeft gebrand. Iemand hier nog tips voor? Heb al verschillende instellingen met meer of minder pellets of meer of minder lucht geprobeerd. Heb deze door de dealer laten installeren maar niet echt het idee dat deze alle ins en outs kent.

#8 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 17 February 2018 - 09:42 PM

Mag ik vragen of dit het nieuwe type kachel is van eind 2017??

Die van ons is van mei 2017



#9 Gast_yaesu1_*

Gast_yaesu1_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 February 2018 - 09:51 AM

Ik heb zelf een MCZ Eco Oyster 2.0 en doe met 1 zak ruim 2 dagen. Bijna geen aanslag op het ruitje en geeft een prima warmte.

 

vertel wel ff bij zo'n bericht of de kachel 24u aan is of alleen maar in de avond of zo??? of vertel hoeveel uur per zak a kilo??



#10 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 01 March 2018 - 12:35 PM

70 zakken Qlimp voor €292,- bij Amagard.com

Waar staan deze op hun site?



#11 Stoffig

Stoffig

    groot gebruiker

  • Banned
  • Pip Pip Pip
  • 45 Posts:

Geplaatst op: 10 March 2018 - 02:15 PM

Waar staan deze op hun site?

Ik heb ze niet (meer?) zien staan.

Mogelijk pakken ze ook "aanbiedingen", de pellets die ze nu leveren komen uit Polen.

Premium selection van de biomasa partner group.

Eerste indruk netjes verpakt op een pallet en weinig gruis in de zak.

Hoe ze branden weet ik nog niet.

 

edit sep 2018

Ze branden lekker in een dielle scirocco.

Vergeleken met de erda van de dealer geven ze een grovere (is zwaardere) as, die niet door de kachel en schoorsteen vliegt, maar gewoon in de asla terecht komt.

Wel geeft de biomasa een zwartere ruit, de erda geeft meer een wit/grijze aanslag.



#12 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 10 March 2018 - 07:43 PM

Ik heb ze niet (meer?) zien staan.

Mogelijk pakken ze ook "aanbiedingen", de pellets die ze nu leveren komen uit Polen.

Premium selection van de biomasa partner group.

Eerste indruk netjes verpakt op een pallet en weinig gruis in de zak.

Hoe ze branden weet ik nog niet.

Laat maar weten of ze goed zijn. Ik gebruik nu de pellets van de Praxis. 10 kilo zakken en branden goed,



#13 Adeo

Adeo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 105 Posts:

Geplaatst op: 11 March 2018 - 06:38 PM

Mart1970, volgens mij gaan de merken een beetje door elkaar, oftewel appels en peren. allebei lekker.

Je hebt Olimp pellets maar ook Qlimp pellets, de laatste komen bij de praxis weg.

Qlimp pellets hebben wij goede ervaringen mee, zijn alleen aan de dure kant per kilo.



#14 Stoffig

Stoffig

    groot gebruiker

  • Banned
  • Pip Pip Pip
  • 45 Posts:

Geplaatst op: 12 March 2018 - 09:11 AM

http://pelletskopen....g/olimp-pellets

 

Is nog niet zo gemakkelijk, zoek je op pellets die hier op het forum als goed beoordeeld zijn, bestaan ze niet meer of zijn ze alleen regionaal leverbaar.

Ik heb verder ook gelezen dat de ene pellet niet in elke kachel lekker brandt, dus beoordelingen zijn lastig te "lezen" of die voor iemand anders ook bruikbaar zijn.

Ik las laatst dat de Dielle kachel zelfs met zaagsel werkt. En ik me maar druk maken over stof en gruis tussen de pellets.

We zullen het zien. Eerst moet het warm worden zodat ik een week zonder verwarming kan, voor de grote ombouw.

Ik heb er zin in.



#15 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 12 March 2018 - 02:35 PM

Mart1970, volgens mij gaan de merken een beetje door elkaar, oftewel appels en peren. allebei lekker.

Je hebt Olimp pellets maar ook Qlimp pellets, de laatste komen bij de praxis weg.

Qlimp pellets hebben wij goede ervaringen mee, zijn alleen aan de dure kant per kilo.

De pellets van de Praxis kosten 0.329 cent per kilo en de Olimp bij de dealer 0.35 cent per kilo. De zakken van de praxis zijn niet zo stevig als die van Olimp maar het scheelt me op 1000 kilo 20 euro en daarbij komt dat de duurdere zakken gratis bezorgd worden en de zakken van de Praxis is 20 kilometer rijden. Ik ga dus voor die van de dealer.



#16 Mart1970

Mart1970

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 10 Posts:

Geplaatst op: 12 March 2018 - 02:51 PM

http://pelletskopen....g/olimp-pellets

 

Is nog niet zo gemakkelijk, zoek je op pellets die hier op het forum als goed beoordeeld zijn, bestaan ze niet meer of zijn ze alleen regionaal leverbaar.

Ik heb verder ook gelezen dat de ene pellet niet in elke kachel lekker brandt, dus beoordelingen zijn lastig te "lezen" of die voor iemand anders ook bruikbaar zijn.

Ik las laatst dat de Dielle kachel zelfs met zaagsel werkt. En ik me maar druk maken over stof en gruis tussen de pellets.

We zullen het zien. Eerst moet het warm worden zodat ik een week zonder verwarming kan, voor de grote ombouw.

Ik heb er zin in.

Het bedrijf dat je via de link laat weten zit bij ons in de buurt en we komen ook veel door het dorp heen. Ga daar van de week een paar zakken halen. Bedankt voor de link.



#17 svennl

svennl

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 18 Posts:

Geplaatst op: 07 May 2018 - 09:31 PM

ik stook sinds 2 jaar Agricon pellets in onze Natura 7 en wij zijn erg blij daarmee. 100% naaldhout 

kijk bij cevo.be of zoek naar andere leverancies uit belgie als u dicht bij de grens woont.  



#18 Jaro

Jaro

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 18 September 2018 - 07:18 AM

Ik gebruik nu Westerwalder en had daarvoor olimp, vind persoonlijk de Westerwalder beter en minder stof.



#19 snuf13

snuf13

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 11 Posts:

Geplaatst op: 05 November 2018 - 05:14 PM

Geen pellets meer van de Cevo! Zit ontzettend veel stof in......

 

Dus we gaan andere pellets uitproberen.






Hosting en Seo door
scheiding