Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Mcz Tube

VorigePagina 3 van 4Volgende

Laat die instellingen over aan de installateur dit ivm garantie.

Hoe is de rookgasafvoer gesitueerd?

pas trouwens ook even op dat de pelletkachel wel zijn warmte kwijt kan in die schouw, vaak vind de electronica het niet zo heel erg leuk als het te warm wordt… die zie je bij bijvoorbeeld de inzet pelletkachels nog wel eens misgaan.

De Tube is bij ons gebruik sinds ruim een half jaar in gebruik. Over de kachel ben ik best tevreden tot nu toe, ik heb echter moeite om de timer terug in P programmering te krijgen.

De eco timer programma’s doen het wel en deze ‘ecowerkwijze’ werkt onafhankelijk van de ’timerwerkwijze’ lees ik in de handleiding.

De kachel heb ik aan en in de auto-stand staan, er gebeurt niets als ik de D toets 2 seconden lang ingedrukt houd. Zie ik iets over het hoofd?

ok..ik heb ook weken lopen aan klooien met die instellingen…pffff

is het niet langer dan 5 sec ingedrukt houden ?

Als de kachel op aut staat……dan 5 sec.   Bij ons springt ie dan op eco/timer…. dan stel ik de eco temp op 17 graden (voor de nacht) en springt dan volgens de timer weer aan en gaat naar 21 graden….

daarna onder breek ik hem en zet hem dan weer op AUT. 

Je hebt vast al tig keren de handleiding gelezen?

Blijft jullie raampje wel schoon?

Al met al nu een dikke maand aan het draaien… ik vind het niet heel gebruiks vriendelijk en voor 2 full time werkende mensen zit je met de instellingen en onderhoud/vullen best wel ff te vogelen…pffff

Ik heb de subsidie voor nul op de meter aangevraagd…pellet cv en gas eruit….. MAAR van de week was ik wel ff klaar met het hele gebeuren….duidelijk nog steeds wennen aan alles !

Veel plezier

U krijgt ook weinig feedback van de leverancier

Yup… ga deze week climaq korrel gebruiken en daarna (als ik tijd heb) naar Mooglik en dan zou Marco een issue aanmaken bij MZC en dan moeten zij komen en kijken om het probleem op te lossen….

Eerlijk gezegd heb ik er het geduld en tijd niet meer voor… in het voorjaar gaat de kachel eruit ivm plaatsing nieuwe vloer en daarna wil ik ZEKER dat het goed is…

Het kan namelijkniet zo zijn dat er een kwart van het raampje ZWART is en de rest gewoon helder… OX  !

De instellingen van de levarancier qua afstandsbediening…..; Staat het knopje op de kachel wel op REMOTE ?!    zucht zucht

Al met al het blijft dus pioneren maar is natuurlijk niet handig als mijn ouders of iemand anders eens een paar dagen in ons huis is vanwege vakantie etc etc….

Het kan namelijkniet zo zijn dat er een kwart van het raampje ZWART is en de rest gewoon helder… OX  !

Bedoel je dit:

360.jpg

Deze aanslag heb ik na 1 a 2 keer stoken. Ik gebruik de Naturkraft pellets van Graanul Invest.

Over timerinstellingen, deze prgramma’s P1 t/m P6 kreeg ik weer terug door de D toets wat langer dan 2 seconden ingedrukt te houden. Dank voor de tip.

hoe zit het rookkanaal?

welke pellets stookt u?

welk vermogen stookt u?

Roan

Hoe lang stoken is 1 a 2 keer stoken.

Als na bv 2 uur stoken de ruit er zo uitziet is het niet normaal.

Is dit na een hele dag stoken is het ook niet normaal maar is er met de instelling iets aanpassen beter te regelen.

En ja nog steeds geen antwoord op de gesitueerde rookgasafvoer.

Hoe lang stoken is 1 a 2 keer stoken.

Wekelijks plm 2 dagen (2x twee tot drie branduren in Eco-stand). Komende maanden gaat ie langer langer achter elkaar doorbranden.

Schoonmaken van ruitje gaat overigens prima met wat water en as.

VorigePagina 3 van 4Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.