Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Mcz Tube
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:21Ik heb net gekeken voor een mooie pelletkachel en vond de Tube van Mcz.
Kan iemand mij vertellen hoe zijn ervaring is met dat toestel?vond hem zelf wel stil en mooi branden maar ben benieuwd wat er nog meer is naast de Tube of iemand die deze pelletkachel heeft branden.
Ik heb net gekeken voor een mooie pelletkachel en vond de Tube van Mcz.
Kan iemand mij vertellen hoe zijn ervaring is met dat toestel?
vond hem zelf wel stil en mooi branden maar ben benieuwd wat er nog meer is naast de Tube of iemand die deze pelletkachel heeft branden.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:21Wij hebben een Philo van dit merk en die bevalt ons prima, ook de afstandbediening is ideaal omdat je alles kunt regelen zoals ventilator en warmte stand.
Wij hebben een Philo van dit merk en die bevalt ons prima, ook de afstandbediening is ideaal omdat je alles kunt regelen zoals ventilator en warmte stand.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:21Die pelletkachel is toch gebasseerd op de Pelgrim bambino kachel?
Die pelletkachel is toch gebasseerd op de Pelgrim bambino kachel?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:21heeft er iemand ervaring met de Rika Interno? Welke ruimte kan je verwarmen?
heeft er iemand ervaring met de Rika Interno? Welke ruimte kan je verwarmen?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 10:21Wij hebben ook mcz blijft toch het beste merk! Jarenlang ervaring mee
Wij hebben ook mcz blijft toch het beste merk! Jarenlang ervaring mee
Citaat van sportbillie op 17 oktober 2018, 10:21Hallo ,
Wij hebben een MCZ Cute…sinds een paar weken.
Warmte is OK maar er zijn ook wat min puntjes…Het raam is binnen 3 uurtjes zwart ! Best wel ironisch aangezien deze kachel een extra breed branderbakje heeft voor een mooie vlam !?!?!
Ook krijgen wij de timer niet aan…ben best wel een handige harrie met software etc etc .. instellen lukt wel maar dat de kachel ook daadwerkelijk in de ochtend aangaat, ho maar…
iemand tips en tricks? :unsure:
Hallo ,
Wij hebben een MCZ Cute…sinds een paar weken.
Warmte is OK maar er zijn ook wat min puntjes…Het raam is binnen 3 uurtjes zwart ! Best wel ironisch aangezien deze kachel een extra breed branderbakje heeft voor een mooie vlam !?!?!
Ook krijgen wij de timer niet aan…ben best wel een handige harrie met software etc etc .. instellen lukt wel maar dat de kachel ook daadwerkelijk in de ochtend aangaat, ho maar…
iemand tips en tricks? :unsure:
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 10:21Sportbillie
Is de aanslag echt zwart of licht bruin?
Kun je de vlammen niet meer zien.
Voor de timer moet de kachel op auto staan volgens mij anders uw leverancier vragen
Sportbillie
Is de aanslag echt zwart of licht bruin?
Kun je de vlammen niet meer zien.
Voor de timer moet de kachel op auto staan volgens mij anders uw leverancier vragen
Citaat van sportbillie op 17 oktober 2018, 10:21Ha…
Nou de vlammen kun je na een paar uur niet meer zien… er is een monteur geweest van MCZ en het lag aan de software…. Nou niet dus…
Het frapante is dat nu de heft van het raampje wel redelijk doorzichtig is en de linkerkant niet, zwart….(foto’s volgen) dus er moet dus wel iets aan te doen zijn…??
Het lijkt erop dat er in het branderbakje in de linkerhoek, waar dus ook het raam zwart wordt, ook meer rest blijft liggen dan aan de rechter kant.
De timer op auto….dan blijft de kachel dus ook branden? het is nl de bedoeling dat de kachel in de avond wordt uitgezet en dan vanzelf in de morgen aanslaat… ik zal hem dus eerst handmatig moeten uitzetten in de avond?!
Och…vast wel een nieuwigheidje die ik moet ontdekken..
Ha…
Nou de vlammen kun je na een paar uur niet meer zien… er is een monteur geweest van MCZ en het lag aan de software…. Nou niet dus…
Het frapante is dat nu de heft van het raampje wel redelijk doorzichtig is en de linkerkant niet, zwart….(foto’s volgen) dus er moet dus wel iets aan te doen zijn…??
Het lijkt erop dat er in het branderbakje in de linkerhoek, waar dus ook het raam zwart wordt, ook meer rest blijft liggen dan aan de rechter kant.
De timer op auto….dan blijft de kachel dus ook branden? het is nl de bedoeling dat de kachel in de avond wordt uitgezet en dan vanzelf in de morgen aanslaat… ik zal hem dus eerst handmatig moeten uitzetten in de avond?!
Och…vast wel een nieuwigheidje die ik moet ontdekken..
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 10:21Wist de monteur het ook niet hoe je de timer in moet stellen?
Zij moeten jou kunnen helpen kachel heeft voldoende geld gekost.
Wist de monteur het ook niet hoe je de timer in moet stellen?
Zij moeten jou kunnen helpen kachel heeft voldoende geld gekost.
Citaat van sportbillie op 17 oktober 2018, 10:21De monteur wist het 1,2,3 niet zo…maar heb een mail gestuurd en wacht op antwoord…
pellets ga ik mee experimenteren ivm zwarte aanslag…best lastig om in de buurt van heerenveen zo eens een paar losse zakken op te halen van diverse merken..
het zal wel opstart en nieuwigheid zin en als we eens alles onder de knie hebben zullen we genieten an de warmte die onze mooie kachel moet gaan geven!
Want voor het oog is de mzc cute een mooi alternatief voor een pellet kachel ! 😉
De monteur wist het 1,2,3 niet zo…maar heb een mail gestuurd en wacht op antwoord…
pellets ga ik mee experimenteren ivm zwarte aanslag…best lastig om in de buurt van heerenveen zo eens een paar losse zakken op te halen van diverse merken..
het zal wel opstart en nieuwigheid zin en als we eens alles onder de knie hebben zullen we genieten an de warmte die onze mooie kachel moet gaan geven!
Want voor het oog is de mzc cute een mooi alternatief voor een pellet kachel ! 😉
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.