Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Zwart Ruitje Deel 2
Citaat van Kievit op 9 maart 2017, 12:45Heb een Dielle Libeccio 80 sinds 3 maanden. De dealer heeft hem hier neer gezet, zeggende dat hij er nog gen verstand van had, maar dat hij binnenkort een cursus ging volgen. Ik heb al van alles geprobeerd om de kachel zelf in te regelen. Ook met hulp van Dielle, maar tot een goed resultaat kom ik niet. Op FB van Dielle zie je af en toe van die mooie plaatjes of video’s met prachtig brandende kachels met schone ruijes en dan zeggen ze er nog bij dat je de kachel maar 1 keer in de maand moet schoon maken. Amehoela! Niet dus. Het ruitje is al na een dag donkerbruin/zwart en om de week is de asbak vol. Het gaat denk ik om de combinatie van 2 parameters de ik zelf kan instellen ( niet verborgen achter servicemenu), nl rookgasventilator en vijzelkalibratie. Beiden lopen van -7 tot + 7. Weet iemand daar iets zinnigs over te zeggen? Ik neem aan dat de rookgasventilator extra trek genereert en de vijzel de hoeveelheid pellets aangeeft die hij naar boven moet duwen ( een Dielle is een bovenveder). Of zit ik verkeerd? Zeg nu niet dat ik naar de dealer moet gaan, want daar heb ik geen vertrouwen in ( ben daarin niet de enige). Ik stook Firemaxx pellets, volledig naaldhout en gecertificeerd DIN en A+. Benieuwd naar de reacties.
Heb een Dielle Libeccio 80 sinds 3 maanden. De dealer heeft hem hier neer gezet, zeggende dat hij er nog gen verstand van had, maar dat hij binnenkort een cursus ging volgen. Ik heb al van alles geprobeerd om de kachel zelf in te regelen. Ook met hulp van Dielle, maar tot een goed resultaat kom ik niet. Op FB van Dielle zie je af en toe van die mooie plaatjes of video’s met prachtig brandende kachels met schone ruijes en dan zeggen ze er nog bij dat je de kachel maar 1 keer in de maand moet schoon maken. Amehoela! Niet dus. Het ruitje is al na een dag donkerbruin/zwart en om de week is de asbak vol. Het gaat denk ik om de combinatie van 2 parameters de ik zelf kan instellen ( niet verborgen achter servicemenu), nl rookgasventilator en vijzelkalibratie. Beiden lopen van -7 tot + 7. Weet iemand daar iets zinnigs over te zeggen? Ik neem aan dat de rookgasventilator extra trek genereert en de vijzel de hoeveelheid pellets aangeeft die hij naar boven moet duwen ( een Dielle is een bovenveder). Of zit ik verkeerd? Zeg nu niet dat ik naar de dealer moet gaan, want daar heb ik geen vertrouwen in ( ben daarin niet de enige). Ik stook Firemaxx pellets, volledig naaldhout en gecertificeerd DIN en A+. Benieuwd naar de reacties.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 13 maart 2017, 09:01Het meest belangrijke is watt voor rookkanaal heb je aan het toestel zitten, kun je me dit vertellen?
Een Dielle werkt net andersom in de instellingen mbt de traditionele systemen en zal ook gewoon schoonblijven maar ga je bijvoorbeeld de pellets minderen heb je kans op een te koude stookkamer.
Het meest belangrijke is watt voor rookkanaal heb je aan het toestel zitten, kun je me dit vertellen?
Een Dielle werkt net andersom in de instellingen mbt de traditionele systemen en zal ook gewoon schoonblijven maar ga je bijvoorbeeld de pellets minderen heb je kans op een te koude stookkamer.
Citaat van Dielle pelletkachel op 13 maart 2017, 21:25Beste lezer,
Bij deze wil ik graag in contact met u komen omtrent de afstelling van uw Dielle pelletkachel.
Ons systeem is bij de juiste afstelling een prachtkachel, dat deze dealer heeft geïnstalleerd zonder cursus vinden wij erg vreemd daar zij deze ten alle tijden moeten volgen voor plaatsing.
Zou u mij willen berichten via een prive bericht of willen bellen/mailen dan gaan we samen zorgen dat uw Dielle optimaal gaat werken.Ik heb nog even gekeken maar ik kom helaas op de naam Kievit geen meldingen tegen…
Normaal gezien werken wij via de dealer maar ben zeer benieuwd wat er bij u is gedaan of juist niet is gedaan.
De Dielle is inderdaad een bodemvoeder en de rookgasmotor creert trek tijdens de start daarna zal uw rookkanaal het meeste doen en houd u het rendement in huis.
bij de meeste klanten staat de ventilator op -3 en de vijzel op 0 geeft u juist meer trek dan koelt u de stookkamer en komt er roetaanslag.
Beste lezer,
Bij deze wil ik graag in contact met u komen omtrent de afstelling van uw Dielle pelletkachel.
Ons systeem is bij de juiste afstelling een prachtkachel, dat deze dealer heeft geïnstalleerd zonder cursus vinden wij erg vreemd daar zij deze ten alle tijden moeten volgen voor plaatsing.
Zou u mij willen berichten via een prive bericht of willen bellen/mailen dan gaan we samen zorgen dat uw Dielle optimaal gaat werken.
Ik heb nog even gekeken maar ik kom helaas op de naam Kievit geen meldingen tegen…
Normaal gezien werken wij via de dealer maar ben zeer benieuwd wat er bij u is gedaan of juist niet is gedaan.
De Dielle is inderdaad een bodemvoeder en de rookgasmotor creert trek tijdens de start daarna zal uw rookkanaal het meeste doen en houd u het rendement in huis.
bij de meeste klanten staat de ventilator op -3 en de vijzel op 0 geeft u juist meer trek dan koelt u de stookkamer en komt er roetaanslag.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]