Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Afvoerkanaal Pelletkachel
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 15:08Mijn kachel komt tegen de buitenmuur, kan/mag ik direct door de muur naar buiten met een dubbelwandige muurdoorvoer en dan 90 graden dubbelwandig een 5 aan 6 omhooggevallen ??, is dit verstandig of moet ik eerst binnen 2 meter omhooggevallen en dan door de muur omhooggevallen ??, onze oude schoorsteen is dichtgestort en zou dus een probleem worden , alvast bedankt voor evt replay. ..
Mijn kachel komt tegen de buitenmuur, kan/mag ik direct door de muur naar buiten met een dubbelwandige muurdoorvoer en dan 90 graden dubbelwandig een 5 aan 6 omhooggevallen ??, is dit verstandig of moet ik eerst binnen 2 meter omhooggevallen en dan door de muur omhooggevallen ??, onze oude schoorsteen is dichtgestort en zou dus een probleem worden , alvast bedankt voor evt replay. ..
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 15:08Hallo ,
Ik zou recht achter de uitlaat van de kachel een gat naar buiten boren.
Met dubbelwandig door de muur, buiten dubbelwandig T stuk plaatsen.
Vervolgens dubbelwandig naar boven tot ca.50 cm boven de nok.
Of ca. 1 meter boven de schuine dakrand.
Op deze manier krijg je de minste bochten.
Bochten werken negatief op de trek.
vr. gr. Pelletkachelhome.
Hallo ,
Ik zou recht achter de uitlaat van de kachel een gat naar buiten boren.
Met dubbelwandig door de muur, buiten dubbelwandig T stuk plaatsen.
Vervolgens dubbelwandig naar boven tot ca.50 cm boven de nok.
Of ca. 1 meter boven de schuine dakrand.
Op deze manier krijg je de minste bochten.
Bochten werken negatief op de trek.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 15:08Wij zijn van plan ons chalet met een palletkachel te gaan verwarmen hoogte van het plafond 2.60 mtr en op het dak misschien nog 30cm is dit voldoende voor een palletkachel?
Wij zijn van plan ons chalet met een palletkachel te gaan verwarmen hoogte van het plafond 2.60 mtr en op het dak misschien nog 30cm is dit voldoende voor een palletkachel?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 15:08Hallo,
Met een recht rookkanaal dus zonder bochten van 3,5 m. het zij binnendoor of dubbelwandig buiten langs uitmondend in een vrije omgeving werkt over het algemeen prima.
In uw situatie zou ik die 30 cm boven het dak iets ruimer nemen.
Hallo,
Met een recht rookkanaal dus zonder bochten van 3,5 m. het zij binnendoor of dubbelwandig buiten langs uitmondend in een vrije omgeving werkt over het algemeen prima.
In uw situatie zou ik die 30 cm boven het dak iets ruimer nemen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.