Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Ravelli Natural 7
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Hey allemaal,
Wij hebben voor het eerst problemen met ons programma om in te stellen… anders lukte het altijd…
nu hadden we het programma uit gesteld omdat het vakantie is geweest (al enkele keren gedaan), toen de vakantie gedaan was terug ingesteld, maar wil dus niet meer aanschieten (handmatig lukt het wel).
Het kan ook niet liggen aan teveel as, want zelf als het net proper gemaakt is lukt het niet.
De pellets zijn ook altijd voldoende aangevuld.
Ook het boekje nog eens bekeken en alles gedaan zoals het erin stond.
Iemand die dit ook al heeft mee gemaakt?
Mvg Laurens en Shana
Hey allemaal,
Wij hebben voor het eerst problemen met ons programma om in te stellen… anders lukte het altijd…
nu hadden we het programma uit gesteld omdat het vakantie is geweest (al enkele keren gedaan), toen de vakantie gedaan was terug ingesteld, maar wil dus niet meer aanschieten (handmatig lukt het wel).
Het kan ook niet liggen aan teveel as, want zelf als het net proper gemaakt is lukt het niet.
De pellets zijn ook altijd voldoende aangevuld.
Ook het boekje nog eens bekeken en alles gedaan zoals het erin stond.
Iemand die dit ook al heeft mee gemaakt?
Mvg Laurens en Shana
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Hey iedereen, leuk om eindelijk online ets van de Natural 7 terug te vinden!
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb er eentje laten installeren door een installateur die ondertussen failliet is gegaan hier in België.
Bij de installatie heeft ie de achterste firex steen in twee laten barsten, is nog steeds zo helaas…. de shouwpijp die geplaatst was heb ik ondertussen ook moeten vervangen, en de enorme herrie die de behuizing maakte door te resoneren met de ventilator is ook opgelost. Ondertussen heb ik heel dat ding zelf al zeker 4 keer helemaal open moeten maken en heb ik een beetje ervaring opgedaan.
De herrie van in het begin kwam van één van de zijpanelen die tegen de binnenkant trilde, dat maakte soms enorm veel lawaai. (kan je checken door overal eens goed op te duwen als het lawaai maakt. Stopt het, dan is dit ook je probleem.
Oplossing: de 2 inbus vijsjes van het pelletkamer deurtje losvijzen, de zware dekplaat er van boven af halen, 2 vijsjes aan de bovenkant van de zijplaten ietsje losmaken en verplaatsen zodat de behuizing nergens tegen trilt. Goed vastmaken en klaar.
Het gepiep als het brandpotje draait heb ik nooit beter gekregen.. als iemand een smeermiddel kent dat tegen extreme hitte kan hoor ik het graag!
De smurrie aan de zijkanten moet ik regelmatig weg schrapen met een schroevendraaier..
Voor het venster te kuisen heb je echt geen chemisch product nodig. Een beetje keukenpapier, wat water en eventueel wat assen werkt prima.
Bij mij zijn het enkel de zijkanten die zwart worden, de rest grijs-wit.
Ben ik de enigste die hier last van heeft? Dat hoor ik graag want dat heeft wrs een reden..
Ook de firex stenen worden zwart links en rechts aan de zijkant, het boordje richting venster.
Het onderhoud doe ik ondertussen zelf, enkel vraag ik me af welk smeermiddel ik mag gebruiken voor de twee electro motors.. en waar juist..
Moest iemand dat weten hoor ik het graag!
Groet!
Eric
Hey iedereen, leuk om eindelijk online ets van de Natural 7 terug te vinden!
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb er eentje laten installeren door een installateur die ondertussen failliet is gegaan hier in België.
Bij de installatie heeft ie de achterste firex steen in twee laten barsten, is nog steeds zo helaas…. de shouwpijp die geplaatst was heb ik ondertussen ook moeten vervangen, en de enorme herrie die de behuizing maakte door te resoneren met de ventilator is ook opgelost. Ondertussen heb ik heel dat ding zelf al zeker 4 keer helemaal open moeten maken en heb ik een beetje ervaring opgedaan.
De herrie van in het begin kwam van één van de zijpanelen die tegen de binnenkant trilde, dat maakte soms enorm veel lawaai. (kan je checken door overal eens goed op te duwen als het lawaai maakt. Stopt het, dan is dit ook je probleem.
Oplossing: de 2 inbus vijsjes van het pelletkamer deurtje losvijzen, de zware dekplaat er van boven af halen, 2 vijsjes aan de bovenkant van de zijplaten ietsje losmaken en verplaatsen zodat de behuizing nergens tegen trilt. Goed vastmaken en klaar.
Het gepiep als het brandpotje draait heb ik nooit beter gekregen.. als iemand een smeermiddel kent dat tegen extreme hitte kan hoor ik het graag!
De smurrie aan de zijkanten moet ik regelmatig weg schrapen met een schroevendraaier..
Voor het venster te kuisen heb je echt geen chemisch product nodig. Een beetje keukenpapier, wat water en eventueel wat assen werkt prima.
Bij mij zijn het enkel de zijkanten die zwart worden, de rest grijs-wit.
Ben ik de enigste die hier last van heeft? Dat hoor ik graag want dat heeft wrs een reden..
Ook de firex stenen worden zwart links en rechts aan de zijkant, het boordje richting venster.
Het onderhoud doe ik ondertussen zelf, enkel vraag ik me af welk smeermiddel ik mag gebruiken voor de twee electro motors.. en waar juist..
Moest iemand dat weten hoor ik het graag!
Groet!
Eric
Citaat van janstreep op 17 oktober 2018, 14:04wat mij opvalt bij de Natura kachels is :
dat de eigenaren de problemen zelf proberen op te lossen.
hoor erg weinig over de kwaliteit van de verkoper/monteur !
heb er zelf ook last van , ” doe maar een mailtje naar Nordic Fire over je klacht “
zo jammer.
wat mij opvalt bij de Natura kachels is :
dat de eigenaren de problemen zelf proberen op te lossen.
hoor erg weinig over de kwaliteit van de verkoper/monteur !
heb er zelf ook last van , ” doe maar een mailtje naar Nordic Fire over je klacht “
zo jammer.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Hallo.
Nu we toch over de Natura bezig zijn…
Ik bezit nu 2 jaar de Natura 9.
Ook ik heb problemen met het resoneren van de kap gehad.
Het resoneren van de kap is erg gevoelig de monteur kan denken het gemaakt te hebben en een paar dagen later begint ie weer!
Ik heb gewoon de kap een paar mm verder van de ventilator gezet met de 2 schroefjes onder en boven probleem opgelost.
Het piepen van het kantelen bakje is volgens mij niet op telossen.
Verder is de Natura hier op een goed rookkanaal aangesloten en brand super weinig andere kachels zo mooi zien branden!
Ik stook agricon pellets en laat kachel soms wel 6 zakken achter elkaar branden voor dat ik hem schoonmaak.
Raampje word niet vies na een kilo of 20 pellets komt er een witte waas op dit veeg je er met vochtig papier zo af.
Mijn ervaring met de Natura is dat als er roet of zwart op het raampje komt dat het vaak minder word als je de pellet toevoer iets terug zet.
Verder top kachel met kleine verbeter puntjes maar ja welke kachel niet!
Hallo.
Het resoneren van de kap is erg gevoelig de monteur kan denken het gemaakt te hebben en een paar dagen later begint ie weer!
Ik heb gewoon de kap een paar mm verder van de ventilator gezet met de 2 schroefjes onder en boven probleem opgelost.
Verder is de Natura hier op een goed rookkanaal aangesloten en brand super weinig andere kachels zo mooi zien branden!
Ik stook agricon pellets en laat kachel soms wel 6 zakken achter elkaar branden voor dat ik hem schoonmaak.
Raampje word niet vies na een kilo of 20 pellets komt er een witte waas op dit veeg je er met vochtig papier zo af.
Mijn ervaring met de Natura is dat als er roet of zwart op het raampje komt dat het vaak minder word als je de pellet toevoer iets terug zet.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Sinds 3 weken gebruik ik pellets van hot devil sinds die tijd is het ruitje erg zwart en loopt de schroef vast naar mijn idee omdat de de pellets iets te zacht zijn en door de schroef vergruisd hij de pellets waardoor er veel stof bij de vijzel ophoopt en de kachel stopt dan ik heb een natura 9 van ravelli
Sinds 3 weken gebruik ik pellets van hot devil sinds die tijd is het ruitje erg zwart en loopt de schroef vast naar mijn idee omdat de de pellets iets te zacht zijn en door de schroef vergruisd hij de pellets waardoor er veel stof bij de vijzel ophoopt en de kachel stopt dan ik heb een natura 9 van ravelli
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Hallo Rob.
ongelooflijk zijn die hotdevels echt zo slecht?
De natura brand super op comfort en agricon als je iets zoekt.
Gr Kees
Hallo Rob.
ongelooflijk zijn die hotdevels echt zo slecht?
De natura brand super op comfort en agricon als je iets zoekt.
Gr Kees
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Sinds 3 weken gebruik ik pellets van hot devil sinds die tijd is het ruitje erg zwart en loopt de schroef vast naar mijn idee omdat de de pellets iets te zacht zijn en door de schroef vergruisd hij de pellets waardoor er veel stof bij de vijzel ophoopt en de kachel stopt dan ik heb een natura 9 van ravelli
hallo Rob
ik heb al heel wat soorten pellets geprobeerd
ik gebruik al een hele tijd Pure Power (blanke kleur) en die bevalt heel goed
een klein beetje witte aanslag op de ruit
de kachel brand ongeveer 13 uur per dag
gr jakob
Sinds 3 weken gebruik ik pellets van hot devil sinds die tijd is het ruitje erg zwart en loopt de schroef vast naar mijn idee omdat de de pellets iets te zacht zijn en door de schroef vergruisd hij de pellets waardoor er veel stof bij de vijzel ophoopt en de kachel stopt dan ik heb een natura 9 van ravelli
hallo Rob
ik heb al heel wat soorten pellets geprobeerd
ik gebruik al een hele tijd Pure Power (blanke kleur) en die bevalt heel goed
een klein beetje witte aanslag op de ruit
de kachel brand ongeveer 13 uur per dag
gr jakob
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Goedemiddag,
Ik heb nu ruim een jaar de Ravelli Natura 7. Het eerste halfjaar heeft deze kachel prima gewerkt maar daarna heb ik niets dan problemen met deze kachel. Foutcode 5 en nu blijft de kantelbak vastzitten en de kachel stopt met foutcode 19, dat overigens nergens vermeld staat en wat volgens de dealer bekend dat er een deur open staat. Dat blijkt bij mij niet het geval.
De installateur Fa. Debbe uit Hilversum is 2x onder garantie geweest en vind het nu niet meer zijn probleem maar het probleem van de dealer, Ravelli uit Zeddam. Deze geeft aan het erg druk te hebben en kan pas over bijna 2 weken komen kijken. Ondertussen doet de fa. Debbe niets meer “want die bezoekjes moeten ze zelf betalen en krijgen ze niet vergoed van de dealer” en zit ik midden in de winter al maanden met een zeer slecht werkende pelletkachel.
Uit dit alles blijkt ook dat men nog zeer weinig weet over de kachels en dat zowel de kachels zelf als de service en installatie nog in de kinderschoenen staat zoals men zelf ook zegt. Voordat je dus bijna 3.000 euro uitgeeft laat je goed informeren over de ervaring van je installateur en de garantie waar je recht op hebt. Mijn ervaringen zijn tot nog toe helaas zeer slecht. Zowel met de kachel als met de service en garantie.
Goedemiddag,
Ik heb nu ruim een jaar de Ravelli Natura 7. Het eerste halfjaar heeft deze kachel prima gewerkt maar daarna heb ik niets dan problemen met deze kachel. Foutcode 5 en nu blijft de kantelbak vastzitten en de kachel stopt met foutcode 19, dat overigens nergens vermeld staat en wat volgens de dealer bekend dat er een deur open staat. Dat blijkt bij mij niet het geval.
De installateur Fa. Debbe uit Hilversum is 2x onder garantie geweest en vind het nu niet meer zijn probleem maar het probleem van de dealer, Ravelli uit Zeddam. Deze geeft aan het erg druk te hebben en kan pas over bijna 2 weken komen kijken. Ondertussen doet de fa. Debbe niets meer “want die bezoekjes moeten ze zelf betalen en krijgen ze niet vergoed van de dealer” en zit ik midden in de winter al maanden met een zeer slecht werkende pelletkachel.
Uit dit alles blijkt ook dat men nog zeer weinig weet over de kachels en dat zowel de kachels zelf als de service en installatie nog in de kinderschoenen staat zoals men zelf ook zegt. Voordat je dus bijna 3.000 euro uitgeeft laat je goed informeren over de ervaring van je installateur en de garantie waar je recht op hebt. Mijn ervaringen zijn tot nog toe helaas zeer slecht. Zowel met de kachel als met de service en garantie.
Citaat van janstreep op 17 oktober 2018, 14:04Hallo.
waar blijft bij jou de as?
vroeger bij de betere kachels in de bak onder de vuurkorf maar waar nu?
bij mij in de pijp en na 4 weken onderin de pijp en dus kachel in de stres en stopt er mee
Hallo.
bij mij in de pijp en na 4 weken onderin de pijp en dus kachel in de stres en stopt er mee
Citaat van Ruud op 17 oktober 2018, 14:04waar blijft bij jou de as?
Hallo Janstreep.
Ook nu bij de betere kachel zo als de natura in een bak onder het vuur!
De natura kiept het as automatish in de bak!
Bij mij zelfs na een jaar geen as in de pijp.
Ik heb het idee dat we het niet over de zelfde kachel hebben.
MVG Ruud
Hallo Janstreep.
Ook nu bij de betere kachel zo als de natura in een bak onder het vuur!
De natura kiept het as automatish in de bak!
Bij mij zelfs na een jaar geen as in de pijp.
Ik heb het idee dat we het niet over de zelfde kachel hebben.
MVG Ruud
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.