Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Leverancier Pellets

VorigePagina 2 van 3Volgende

ik stook nu voor de 6e winter pellets met mijn pelletkachel.
D eerste twee jaar heb ik naar tevredenheid gestookt met premium pellets die ik kocht per pallet in Belgie (6% BTW)
Dit waren pellets die erg kort waren De kachel brandde er heel goed op. Maar omdat de pellets erg kort waren heb ik wel de pelletaanvoer flink moeten verminderen. Het enig nadeel was dat er nogal wat stof in de zakken aanwezig was. Daarom heb ik daarna naar volle tevredenheid de ELITE pellets besteld. In de zakken van Elite zit geen stof. Ze zijn gemaakt van stamhout zonder schors.verbrandingswaarde 16,5- 19 MJ -/kg. Asgehalte 0,7 % . Dichtheid 600 kg/m3. Deze pellets worden ook in Belgie veelal als groepsaankoop gedaan omdat zeer veel mensen daar zeer enthousiast zijn over deze pellet. Ik Bestel ze altijd in Voorschoten Belgie bij G.B.S 65 zakken a 15 kg. thuisgeleverd voor 285 euro (geen groepsaankoop) De pellets zijn ENplus gekeurd. EN 14961-2
Ik ben geen handelaar of iets dergelijks maar een zeer tevreden pellet gebruiker.

Groetjes Chris van Kasteren
Venlo

Afgelopen week een Ravelli pelletkachel gekocht, deze wordt op korte termijn geïnstalleerd. Nu op zoek naar de juise pellets.
Via het internet ben ik uitgekomen op pellets via heizprofi-briketten.nl betreft Hot Devil ENPLUS/A1.

Wie van jullie heeft ervaring met deze pellets?

Alvast dank voor de reacties.

Waarom kan je hardhout pellets beter niet gebruiken?

Waarom kan je hardhout pellets beter niet gebruiken?

waarom kan je zachthouten pellets beter wel gebruiken?

waarom kan je zachthouten pellets beter wel gebruiken?

Zachthoutpellets worden gemaakt van 1 houtsoort groep vurenhout en de samenstelling van de pellets zal daardoor nagenoeg altijd hetzelfde zijn en je hebt altijd dezelfde warmteafgifte en het stofgehalte ligt lager wat inherent is aan deze pelletsoort en geen bijproducten.

Hardhout pellets worden gemaakt van een combinatie van meranti houtsoorten , beuken , eiken , vuren etc en worden vaak in blaasbakken (containers van 30-50 kuub met een nylon binnenkleed) aangevoerd vanaf zagerijen.

Hierdoor zal er een groot verschil zitten tussen bv pellets die je nu afneemt of over bv 3mnd en de lengte van deze pellets kunnen erg variëren van zeer klein tot erg lang .

Probleem hiermee is dat zagerijen tussendoor ook wel wat anders zagen als bv alleen maar met meranti hout, dus grote kans dat in zon blaasbak wel wat plastic van bv dorpels zit of dat er wat mdf of bv spaanplaat wat behandeld hout etc (voor een klein tussendoor projectje )tussendoor kan zitten. dit hoeft niet veel te zijn bv maar 2-3%, maar dat zal je altijd wel in je kachel terugzien in de vorm van slak.

Dit weet ik uit ervaring , want ik heb ze zelf gemaakt de bruine houtpellets een paar jaar terug.

hardhoutpellets met keuring bevatten geen plastic of vreemde houtsoorten.

zagemeel wordt streng gekontroleerd.

Rogier heeft gelijk dat er pellets geproduceerd worden die niet geschikt zijn voor onze kachels, maar die krijgen dan geen din of euro keurmerk. De kleur van de pellets heeft daar niets mee te maken. Er zijn ook recyclingbedrijven die wel puur grenen en vuren tot pellets recyclen tot lichtgekleurde pellets die toch niet het gewenste keurmerk mogen dragen. Deze zijn bv wel geschikt als kattenbakkkorrels of als bijstook in vuilverbrandingsinstallaties.

Goededag,

Ik lees hier een aantal dingen over pellets, maar ik maak ze ook van meranti en douglas hout, en het is niet waar dat het met hardhout niet goed gaat, ligt er puur aan wat van hout je gebruikt. Als er sloophout doorheen zit dan word de kwaliteit ook al een stuk minder.
Ik heb alleen maar goede reacties op mijn pellets van particulier en installatiebedrijven.

een te harde pellet is niet goed en het moet schoon zijn zonder inderdaad sloopafval enz

VorigePagina 2 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.