Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Leverancier Pellets

Pagina 1 van 3Volgende

Afgelopen week een Nordic fire pelletkachel gekocht, deze wordt op korte termijn geïnstalleerd. Nu op zoek naar de juise pellets.

Via het internet ben ik uitgekomen op pellets via heizprofi-briketten.nl betreft Hot Devil ENPLUS/A1.

Wie van jullie heeft ervaring met deze pellets?

Alvast dank voor de reacties.

Hallo R kemp,

Met de door jou genoemde pellets heb ik geen ervaring.

Gezien de samenstelling en herkomst van de grondstof (naaldhout) lijkt het mij wel de moeit waard om deze te proberen.

Pellets  met grondstof hardhout zijn uit den boze.

Wij adviseren altijd probeer eerst een aantal zakken van een bepaald merk.

Wees kritisch en probeer meerdere merken.

Wat het best bevalt ga daar verder mee.

We wensen je veel plezier met de nieuwe kachel.

vr. gr. Pelletkachelhome

Kijk ook eens op voerenstrooisel.nl. Daar krijg je eerlijk advies en kun je ook de analyses van de pellest opvragen zodat je weet wat je gebruikt. Ook zijn ze transparant over de prijzen.

Waarom kan je hardhout pellets beter niet gebruiken?

Hallo ,

De piektemperaturen in de kachel kunnen dan (te)hoog oplopen waardoor er schade kan ontstaan aan het binnenwerk.

Ook geven de harthoutpellets vaak meer sintels die kunnen verkleven aan de branderbak en de rookgasventilator.

Niet voor niets staat in de garantie voorwaarden van enkele goed bekendstaande merken bij gebruik van harthoutpellets vervald de garantie.

vr.gr. Pelletkachelhome.nl

Vandaag een pallet ontvangen van Hotdevil.nl , de zakken geven andere ( minder goede ) waarden dan wat er op de website vermeld wordt.
Heb de mensen van de site daar een vraag over gesteld, immers als dit de manier is waarop ze zaken doen zijn ze oplichters, niets meer en niets minder.
HOTDEVIL staat voor mij  voor “goedkoop is duurkoop”.

O, gelukkig zit nog even op het forum. Was n.l. ook van plan om deze pellets te bestellen, maar ga dat nu zeker niet doen. Nog maar even verder zoeken, ik heb nog tijd de kachel is er nog niet.

Afgelopen week een Nordic fire pelletkachel gekocht, deze wordt op korte termijn geïnstalleerd. Nu op zoek naar de juise pellets.

Via het internet ben ik uitgekomen op pellets via heizprofi-briketten.nl betreft Hot Devil ENPLUS/A1.

Wie van jullie heeft ervaring met deze pellets?

Alvast dank voor de reacties.

Volgens mij adviseert Nordic fire Olimp pellets maar kan ook Pure power of Xylo wel hebben.

Het merk Westerwalder is ook erg mooi maar let wel op bij alle merken dat er geen stof in de zakken zit u heeft dan kans op schoorsteenbrand.

Even gekeken op de site van Coenen maar er staat niet veel op alleen dat ze goed zijn… wij van wc eend adviseren wc eend verhaal

Zet wat meer op je site zoals de keuringen of samenstellingen van je pellets dat geeft een klant iets meer dan zoals het nu is.

Welkom te kopen onze goedkoop pellets.

http://www.pelmart.org

+31 6 25023257

Pagina 1 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.