Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Externe klokthermostaat op Thermorossi Ecotherm 3001

Dag, ik ben in bezit van een ecotherm 3001 van Thermorossi. Mijn ervaring met dat ding is prima. We hebben een woning met een kuub inhoud wat past bij de kachel, maar toch heeft de kachel de woning incl. bovenverdieping prima warm. En dat op de laagste stand. Niets mis mee, maar daarna moet je dat ding wel zelf uit doen want hij stopt niet als de gewenste temperatuur bereikt is. De kachel blijft doorgaan op de laagste stand en dus loopt de temperatuur maar op in huis. 

Nu is het zo dat ik een externe klokthermostaat kan monteren die de kachel schakelt als de gewenste temperatuur is bereikt. Dat is dus ideaal omdat ik dan niet zelf hoef in en it te schakelen. Alleen…bij bijvoorbeeld de chronoterm 4 is het verval in temperatuur zo klein dat als de temp in de woning 0.5 graad zakt de kachel al weer aan moet slaan. Op die manier is de pelletkachel nog aan het nadraaien en moet hij alweer starten. Dat kost me na een tijdje waarschijnlijk een paar gloeistiften. Wat ik wil? Ik wil een thermostaat met een verval van in en uitschakelen van 1 of twee graden. Dus…bij 21 graden aan en bij 23 graden uit. Zakt de temp weer naar 21 moet hij weer aangaan. Zo voorkom ik veel starten en stoppen van de kachel. Welke thermostaat raden jullie aan?  

Goeie vraag! Wil ik ook graag weten..
Thermorossi 5000

Hoi ik zag deze toevallig voorbijkomen. Hoe heb je deze chronotherm aangesloten op de kachel? Kan er namelijk niet veel over vinden en ben Thermorossi krijg ik geen reactie

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad