Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Afkoelperiode Ventilator Julia Next
Citaat van janpel op 15 januari 2025, 15:10Afkoelperiode ventilator Julia NextDoel: Afkoel fase ventilator stand, als de kachel off gaat, hetzelfde zoals de kachel op power 1 in gebruik is.Als de kachel wordt uitgezet begint de kachel hard te blazen.Dit is geen fijne stand.En al helemaal niet als we straks de automatisch aan/uit stand willen gebruiken als de kachel de gewenste temperatuur heeft bereikt en dus moet afslaan.Ik heb de setting niet gezien/gevonden/gehoord die deze ventilator stand op de laagste stand kan zetten bij power off.Ik vind het vreemd dat dit niet mogelijk zou zijn. Ventilator kan bij in gebruik zijn wel op power 1 stand.Lijkt mij dat het dan helemaal mogelijk moet zijn als die is uit gezet.Er wordt immers geen warmte meer toegevoegd en het afkoelen zal dan alleen wat langer duren.Wat mij eerder een als een voordeel lijkt gezien de temperatuur gelijdelijker zakt.Dit is opgelost bij het nieuwe model NextGen als ik de video bekijk dus een raadsel waarom dit niet kan bij de Julia Next.Iemand een oplossing /software update / setting?vriendelijke groet,Jan
Citaat van Gast op 15 januari 2025, 19:55enige oplossing nextgen kopen
enige oplossing nextgen kopen
Citaat van Noras op 16 januari 2025, 10:22Bij de nextgen gaat de ventilator ook hard na uitzetten, COOL. Lijkt me ook nodig om rest pellets uit de bakje op te branden.
Bij de nextgen gaat de ventilator ook hard na uitzetten, COOL. Lijkt me ook nodig om rest pellets uit de bakje op te branden.
Citaat van Noras op 16 januari 2025, 10:43De stand auto aan/uit vind ik zelf te onrustig, daarom hier geprobeerd de kachel zo zacht mogelijk te laten branden door pellets en rookgasventilator in stapjes terug te zetten. Dat gaat goed. Nu geeft dus minder warmte, en blijft bij ons tenminste hele avond rustig en stil doorbranden. Alleen bij het uitzetten gaat dus de ventilator hard. Ik ben gewaarschuwd ervoor te zorgen dat de verbranding niet te geel wordt.
De stand auto aan/uit vind ik zelf te onrustig, daarom hier geprobeerd de kachel zo zacht mogelijk te laten branden door pellets en rookgasventilator in stapjes terug te zetten. Dat gaat goed. Nu geeft dus minder warmte, en blijft bij ons tenminste hele avond rustig en stil doorbranden. Alleen bij het uitzetten gaat dus de ventilator hard. Ik ben gewaarschuwd ervoor te zorgen dat de verbranding niet te geel wordt.
Citaat van janpel op 16 januari 2025, 12:55Volgens de video niet die ik gezien heb.
Zou het kunnen dat je hem niet goed hebt ingesteld?
Bij de nextgen gaat de ventilator ook hard na uitzetten, COOL. Lijkt me ook nodig om rest pellets uit de bakje op te branden.
Volgens de video niet die ik gezien heb.
Citaat van janpel op 16 januari 2025, 12:57Ja zo iets zat ik ook al aan te denken.
Minder korrels minder warmte
Wat zijn jouw standen van korrels en ventilator?
Zit ff niet bij de kachel, welke PR?? instellingen heb je aangepast?
De stand auto aan/uit vind ik zelf te onrustig, daarom hier geprobeerd de kachel zo zacht mogelijk te laten branden door pellets en rookgasventilator in stapjes terug te zetten. Dat gaat goed. Nu geeft dus minder warmte, en blijft bij ons tenminste hele avond rustig en stil doorbranden. Alleen bij het uitzetten gaat dus de ventilator hard. Ik ben gewaarschuwd ervoor te zorgen dat de verbranding niet te geel wordt.
Ja zo iets zat ik ook al aan te denken.
Minder korrels minder warmte
Wat zijn jouw standen van korrels en ventilator?
Zit ff niet bij de kachel, welke PR?? instellingen heb je aangepast?
Citaat van janpel op 16 januari 2025, 13:00😀 Das duidelijk maar niet de bedoeling. 🙂 Het zal een fabrieks instelling zijn. Dat is software dus er is vast ergens een verborgen setting die aan te passen is.
😀 Das duidelijk maar niet de bedoeling. 🙂 Het zal een fabrieks instelling zijn. Dat is software dus er is vast ergens een verborgen setting die aan te passen is.
Citaat van janpel op 16 januari 2025, 13:04Silent stop heet het:
https://youtu.be/rzcEBBx8Feo?t=298
Silent stop heet het:
https://youtu.be/rzcEBBx8Feo?t=298
Citaat van Gast op 16 januari 2025, 15:51silent stop;; bakje niet leeg; kachel ontploft auto start 😀
silent stop;; bakje niet leeg; kachel ontploft auto start 😀
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.