Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Geen Onsteking Bij Duroflame Carre

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 jaar een Duroflame Carre. Erg blij mee. Nu ervaar ik sinds dit stookseizoen echter steeds vaker dat er bij het opstarten geen onsteking is. De kachel geeft dan na verloop van tijd een error en schakelt zichzelf uit. Na meerdere keren proberen doet hij het dan meestal wel. Wat ook weleens wil helpen is om voor het aanzetten een klein handje pellets in de branderpot te leggen.

Ik heb de rookgasventilator vrij hoog ingesteld (+35%) en de pellettoevoer vrij laag (-25%). De rookgastemp in P5 is rond de 165c.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan komt?

Alvast dank!

Wat vaak voorkomt is dat de lucht circulatie steeds verder afneemt indien de kachel en rookgaskanaal niet volledig gereinigd worden. Wordt het rookgaskanaal gereinigd? IS de rookgasventilator gedemonteerd bij het reinigen van de kachel? Wat is de waarde van  Pr01, Pr02, Pr04, Pr05 en tot slot Pr13 ?  Als je die doorgeeft kan ik kijken of er nog wat te veranderen valt.

Snelle reactie. Fijn!

De kachel krijgt jaarlijks onderhoud en daarbij wordt het rookkanaal ook schoongemaakt.

Ik heb geen idee hoe ik de gevraagde Pr waardes op kan vragen bij mijn kachel. Ik vind daar in de handleiding ook niets over terug.

Ik weet trouwens niet of de ventilator gedemonteerd is bij het reinigen.

gloeikaars demonteren houder kuisen

Heeft u een idee hoe ik de gloeibougie in mijn Duroflame kachel kan demonteren? Ik kan hier nergens instructies voor vinden

zijplaten eraf en steeksleutel

kun je gelijk testen of ze heet wordt op verlengkabel

https://pelletkachelreservedelen.nl/shop/gloeibougie-keramisch-2177p.html

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad