Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Miro Nova N100
Citaat van eddy100 op 9 december 2024, 16:56Mijn micro nova N100 heeft de geest gegeven en wil hem vervangen.
Moeten er bepaalde instellingen gewijzigd worden in de automaat of is deze normaal direct inzetbaar.
De software om deze automaat uit te lezen en aan te passen waar zou ik die kunnen vinden.
Brandertechniek is niet vreemd voor mij heb jaren ervaring als sevice man op de baan voor gas en olie ketels.
Mijn micro nova N100 heeft de geest gegeven en wil hem vervangen.
Moeten er bepaalde instellingen gewijzigd worden in de automaat of is deze normaal direct inzetbaar.
De software om deze automaat uit te lezen en aan te passen waar zou ik die kunnen vinden.
Brandertechniek is niet vreemd voor mij heb jaren ervaring als sevice man op de baan voor gas en olie ketels.
Citaat van Gast op 9 december 2024, 18:49zie https://www.gebruikershandleiding.com/Micronova-N100/preview-handleiding-957238.html
zie https://www.gebruikershandleiding.com/Micronova-N100/preview-handleiding-957238.html
Citaat van eddy100 op 10 december 2024, 08:14bedankt voor de reactie maar de bedoeling was de parameters in de automaat instellen niet de gebruiksparameters. Wel bedankt grtrs
bedankt voor de reactie maar de bedoeling was de parameters in de automaat instellen niet de gebruiksparameters. Wel bedankt grtrs
Citaat van Gast op 10 december 2024, 11:32welke kachel. waarom denk je miro nova stuk
welke kachel. waarom denk je miro nova stuk
Citaat van eddy100 op 11 december 2024, 08:21de kachel is een invicta vasto 9 werd verkocht door brico planet.
Waarom ik denk dat de automaat defect is gewoon er komt spanning op de automaat maar de display geeft geen licht of enige reactie. Een zekering is nergens te vinden dat is de reden.
Nieuwe automaat samen met voelers en ontsteking is onderweg .
de kachel is een invicta vasto 9 werd verkocht door brico planet.
Waarom ik denk dat de automaat defect is gewoon er komt spanning op de automaat maar de display geeft geen licht of enige reactie. Een zekering is nergens te vinden dat is de reden.
Nieuwe automaat samen met voelers en ontsteking is onderweg .
Citaat van GermWentink op 11 december 2024, 09:43lijkt op de Julia Next maar welk, model en uitvoering is de vraag. Weet je nog wat waarden van de oude instellingen?
lijkt op de Julia Next maar welk, model en uitvoering is de vraag. Weet je nog wat waarden van de oude instellingen?
Citaat van eddy100 op 11 december 2024, 11:18De waarden heb ik nooit gekend , Ik heb ook de soft niet om ide automaat uit te lezen.
Ik heb alleen het vermoeden dat de waarden in de nieuwe automaat niet zullen voldoen of dat er zelfs geen in staan. Er is een rs232 aansluiting op de kachel daar kan die uitgelezen .
De waarden heb ik nooit gekend , Ik heb ook de soft niet om ide automaat uit te lezen.
Ik heb alleen het vermoeden dat de waarden in de nieuwe automaat niet zullen voldoen of dat er zelfs geen in staan. Er is een rs232 aansluiting op de kachel daar kan die uitgelezen .
Citaat van Eppe op 27 december 2025, 16:47Uitlezen kan volgensmij alleen met software.
Nu ben ik wel benieuwd of er iemand de software heeft of een link om deze te downloaden.
Uitlezen kan volgensmij alleen met software.
Nu ben ik wel benieuwd of er iemand de software heeft of een link om deze te downloaden.
Citaat van Harlo op 29 december 2025, 15:57bestellen bij pelletkachelonderdelen.eu Alexander Palsma kan deze voorzien van de juiste firmware
bestellen bij pelletkachelonderdelen.eu Alexander Palsma kan deze voorzien van de juiste firmware
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]