Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Afstellen Artel Julia Next Pellet Kachels

VorigePagina 5 van 6Volgende

klant temperatuurvoeler meegenomen of leeg glas in de pelletbak 🙂

70 graden duid inderdaad op weinig pelletverbranding. Soms zit er teveel gruis en stof onder in de vijzel waardoor er maar een gedeelte van de pellethoeveelheid wordt opgevoerd naar het branderbakje. Dat kan dan ook gelijk de oorzaak zijn van het vroegtijdig uitgaan. Hoe is het vlambeeld? Bij P1 en P5? Leeg de pellet bak of draai eens een poosje op P5 totdat alle pellets op zijn. Maak de pellet bunker helemaal leeg en draai/rammel de vijzel met de hand totdat alle gruis en stof naar onderen valt en zuig dit met de aszuiger op. 

Goedenavond GermWentink,

Dank voor je reactie. Ik heb je raad opgevolgd en het hele pelletbak leeg gehaald en de vijzel leeg gedraaid. Vervolgens met een soft hamer gekeken of er verstoppingen zaten. De resten eruit gehaald en helemaal gestofzuigd, ook weer de bakjes, vijzel en pelletbak. Vervolgens ook nog gekeken naar aan en afvoer kanaal voor verstoppingen. Helaas bij opstart na een minuut of 7 zelfde code: on 5 – eco – a9graden. Jij lijkt in de afstelling te zitten, hij slaat gewoon af. Pellets worden ook minimaal bijgevuld bij de brandhaard, hij brandt mooi in het begin maar er komen maar twee/drie pellets bij per beurt van om de 20sec. Iemand nog enig idee hoe hier mee om te gaan?

fabriekswaarden UT04 code o0

Goedenavond GermWentink,

Dank voor je reactie. Ik heb je raad opgevolgd en het hele pelletbak leeg gehaald en de vijzel leeg gedraaid. Vervolgens met een soft hamer gekeken of er verstoppingen zaten. De resten eruit gehaald en helemaal gestofzuigd, ook weer de bakjes, vijzel en pelletbak. Vervolgens ook nog gekeken naar aan en afvoer kanaal voor verstoppingen. Helaas bij opstart na een minuut of 7 zelfde code: on 5 – eco – a9graden. Jij lijkt in de afstelling te zitten, hij slaat gewoon af. Pellets worden ook minimaal bijgevuld bij de brandhaard, hij brandt mooi in het begin maar er komen maar twee/drie pellets bij per beurt van om de 20sec. Iemand nog enig idee hoe hier mee om te gaan?

Wat zijn de waardes van PR04 t/m PR10?

Ik heb vervolgens op internet gezocht en de instellingen van PR04 geschakeld naar 2.0 en PR16 naar 2000.

Welke waarden van PR04 t/m PR10 zijn van belang hierin?

Ook heb ik nog gekeken naar de pellets zelf, deze lijken lang (sommige 4cm) en staan ook altijd in de schuur.

Vocht en lengte kunnen dus ook nog van invloed zijn op het vullen en ontbranden van de pellets.

Ook staat de pelletkachel in een (zeer) koude omgeving, schuur/kroeg, ik ga er vanuit dat de ontstekingswaarden te laag blijven en daarom de kachel afslaat.

MvG

hij brandt mooi in het begin maar er komen maar twee/drie pellets bij per beurt van om de 20sec.

Ik heb vervolgens op internet gezocht en de instellingen van PR04 geschakeld naar 2.0

continue pelletmotor pulseert

Continu pellet aanvoer JuliaNext
De JuliaNext heeft een continu draaiende vijzelmotor.

Deze wordt onder parameter UT04 – A0 – PR58 ingesteld als gepulseerd “0” en continu “1”

Ik heb vervolgens op internet gezocht en de instellingen van PR04 geschakeld naar 2.0 en PR16 naar 2000.

Welke waarden van PR04 t/m PR10 zijn van belang hierin?

Ook heb ik nog gekeken naar de pellets zelf, deze lijken lang (sommige 4cm) en staan ook altijd in de schuur.

Vocht en lengte kunnen dus ook nog van invloed zijn op het vullen en ontbranden van de pellets.

Ook staat de pelletkachel in een (zeer) koude omgeving, schuur/kroeg, ik ga er vanuit dat de ontstekingswaarden te laag blijven en daarom de kachel afslaat.

MvG

Bij pr04 t/m pr10 stel je in hoeveel pellets aangevoerd worden.

Heb je bij Germ al eens een sheetgevraagd voor alle instellingen te finetunen?

Misschien daar eens mee beginnen?

Goedemiddag,

@Germ
Men (Ferrie oa) spreekt over een sheet, zou jij mij daar aan kunnen helpen Germ?

Mvg

VorigePagina 5 van 6Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.