Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Afstellen Artel Julia Next Pellet Kachels
Citaat van GermWentink op 29 januari 2024, 08:46@Patrick: Op welke vermogen stand van de kachel stook je? Hoe hoog is de ruimte? en wat is de rookgastemperatuur? [+] ingedrukt houden. Welke pellets stook je?
@Patrick: Op welke vermogen stand van de kachel stook je? Hoe hoog is de ruimte? en wat is de rookgastemperatuur? [+] ingedrukt houden. Welke pellets stook je?
Citaat van Gast op 30 januari 2024, 11:13goede middag
Hoogte van het huis is 2,6 meter temperatuur waar de kachel op staat is altijd 24 gr opstand 5 thermostaat in huis geeft 19 a20 graden aan pellets zijn tartak rookgastempratuur is rond de 144 graden
@Patrick: Op welke vermogen stand van de kachel stook je? Hoe hoog is de ruimte? en wat is de rookgastemperatuur? [+] ingedrukt houden. Welke pellets stook je?
goede middag
Hoogte van het huis is 2,6 meter temperatuur waar de kachel op staat is altijd 24 gr opstand 5 thermostaat in huis geeft 19 a20 graden aan pellets zijn tartak rookgastempratuur is rond de 144 graden
Citaat van GermWentink op 30 januari 2024, 13:19Je hebt een woonkamer van 55 m2 x 2,6 mtr geeft 143m3 Volgens mijn berekening heb je dan voor een goed geïsoleerde woning 0,06 kwh/m3 en voor een redelijk geïsoleerde woning 0,08 kwh/m3 nodig. In jouw geval 143×0,06= 8,5kwh of 11,4kwh kachel nodig. Je schrijft dat een Julia Next hebt van 8kwh Echter dit is het maximaal vermogen. Dus bij vorst stoken op Power stand 5 lijkt mij normaal! Het kan wellicht nog wat efficiënter als je de kachel perfect afstelt met behulp van mijn E-Tool maar dan moet je me eerst een PB sturen anders kan ik je geen linkje geven.
Je hebt een woonkamer van 55 m2 x 2,6 mtr geeft 143m3 Volgens mijn berekening heb je dan voor een goed geïsoleerde woning 0,06 kwh/m3 en voor een redelijk geïsoleerde woning 0,08 kwh/m3 nodig. In jouw geval 143×0,06= 8,5kwh of 11,4kwh kachel nodig. Je schrijft dat een Julia Next hebt van 8kwh Echter dit is het maximaal vermogen. Dus bij vorst stoken op Power stand 5 lijkt mij normaal! Het kan wellicht nog wat efficiënter als je de kachel perfect afstelt met behulp van mijn E-Tool maar dan moet je me eerst een PB sturen anders kan ik je geen linkje geven.
Citaat van Gast op 31 januari 2024, 19:34plospan bruin stoken meer kwh/kg
plospan bruin stoken meer kwh/kg
Citaat van Gast op 6 februari 2024, 18:42Hallo iedereen,
Ik heb een Julia Next 8KW.
Deze hebben we nu een half jaar. Maar hij maakt het iets te warm in huis. zelfs als ik de kachel op 10 graden zet wordt het al gauw bijna 24 graden in huis. opp. ong. 45 m2.
Ik heb al geprobeerd om bij de instellingen te veranderen dat hij moet uit slaan bij 24 graden op de sensor/ Hij gaat namelijk tot ongeveer 27 graden. De kachel staat in een hoek.
Maar hij gaat niet uit.
Iemand een idee wat te doen.
Ik gebruik 100% naaldhout pellets.
Moet ik eventueel ook andere parameters aanpassen.
Om de 2 dagen moet ik de kachel schoonmaken.
Hallo iedereen,
Deze hebben we nu een half jaar. Maar hij maakt het iets te warm in huis. zelfs als ik de kachel op 10 graden zet wordt het al gauw bijna 24 graden in huis. opp. ong. 45 m2.
Ik heb al geprobeerd om bij de instellingen te veranderen dat hij moet uit slaan bij 24 graden op de sensor/ Hij gaat namelijk tot ongeveer 27 graden. De kachel staat in een hoek.
Maar hij gaat niet uit.
Citaat van Gast op 6 februari 2024, 20:19minder pellets laagste stand teveel warmte
minder pellets laagste stand teveel warmte
Citaat van Ferrie op 7 februari 2024, 05:34Hallo iedereen,
Maar hij gaat niet uit.
Hallo Annemarie,
Parameter 28 moet je op 1 zetten. De kachel gaat dan bij een graag boven de temperatuurinstelling uit en 1 graag onder de temperatuurinstelling weer aan.
Kijk ook even of van de temperatuursensor voor ruimtemeting het uiteinde niet tegen iets kouds aanzit.
Dat je de kachel moet schoonmaken is heel normaal. Dat hoort bij een pelletkachel. Bij mij staat de kachel de hele dag aan en elke dag moet ik hem schoonmaken.
Tip: Vraag aan Germ om aangepaste parameters. Geef in een pm het gewicht van een liter pellets, de waardes van pr06 en pr18. De gegevens van je pellets en de situatie van de kachel zoals lengte van de rookafvoer. Je moet hiervoor wel een account op dit forum hebben. Zonder account kan je geen pm versturen.
Succes!!
Hallo iedereen,
Maar hij gaat niet uit.
Hallo Annemarie,
Parameter 28 moet je op 1 zetten. De kachel gaat dan bij een graag boven de temperatuurinstelling uit en 1 graag onder de temperatuurinstelling weer aan.
Kijk ook even of van de temperatuursensor voor ruimtemeting het uiteinde niet tegen iets kouds aanzit.
Dat je de kachel moet schoonmaken is heel normaal. Dat hoort bij een pelletkachel. Bij mij staat de kachel de hele dag aan en elke dag moet ik hem schoonmaken.
Tip: Vraag aan Germ om aangepaste parameters. Geef in een pm het gewicht van een liter pellets, de waardes van pr06 en pr18. De gegevens van je pellets en de situatie van de kachel zoals lengte van de rookafvoer. Je moet hiervoor wel een account op dit forum hebben. Zonder account kan je geen pm versturen.
Succes!!
Citaat van Gast op 7 februari 2024, 15:52Top. Hartstikke bedankt. Nu werkt het.
En ik zal Germ een pm sturen. Bedankt voor de tip.
Top. Hartstikke bedankt. Nu werkt het.
Citaat van Ferrie op 7 februari 2024, 19:04Top. Hartstikke bedankt. Nu werkt het.
Leuk om te horen dat het gelukt is en dat je hiervan een terugkoppeling doet.
Graag gedaan en succes met de verdere instellingen nav de sheet van Germ.
Top. Hartstikke bedankt. Nu werkt het.
Leuk om te horen dat het gelukt is en dat je hiervan een terugkoppeling doet.
Graag gedaan en succes met de verdere instellingen nav de sheet van Germ.
Citaat van Gast op 8 februari 2024, 17:46Dat gaat dus nog een probleem worden. Ik probeer mij te registreren maar krijg de mail niet binnen om te valideren.
En het mailadres info@pelletkachel.nl werkt blijkbaar ook niet meer.
Dat gaat dus nog een probleem worden. Ik probeer mij te registreren maar krijg de mail niet binnen om te valideren.
En het mailadres info@pelletkachel.nl werkt blijkbaar ook niet meer.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.