Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
On Fire
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 9 februari 2023, 10:49Er is ook een tijd waarbinnen de fire on procedure afgerond moet zijn anders storing. vaak een minuut of 6.
Er is ook een tijd waarbinnen de fire on procedure afgerond moet zijn anders storing. vaak een minuut of 6.
Citaat van Ferrie op 9 februari 2023, 11:09PR04 Pellet toevoer in de “LOAD WOOD” stand 810 PR05 Pellet toevoer in de “FIRE ON” stand 800
PR16 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “LOAD WOOD?” stand 2100 PR17 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “FIRE-ON” stand 2100
Ik ga vanmiddag wanneer ik thuis kom de instellingen aanpassen en dan afwachten wat er gaat gebeuren.
Is het mogelijk om een fabrieksreset te geven zodat ook alle andere parameters die buiten A9 zitten gereset worden? Misschien dat in een onbekende parameter iets in het verleden door de vorige eigenaar is veranderd?
PR04 Pellet toevoer in de “LOAD WOOD” stand 810 PR05 Pellet toevoer in de “FIRE ON” stand 800
PR16 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “LOAD WOOD?” stand 2100 PR17 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “FIRE-ON” stand 2100
Ik ga vanmiddag wanneer ik thuis kom de instellingen aanpassen en dan afwachten wat er gaat gebeuren.
Is het mogelijk om een fabrieksreset te geven zodat ook alle andere parameters die buiten A9 zitten gereset worden? Misschien dat in een onbekende parameter iets in het verleden door de vorige eigenaar is veranderd?
Citaat van Adeo op 9 februari 2023, 13:36
Temperatuur buiten 0 graden en binnen 6 graden.
De onderstaande temperaturen zijn van de rookgassensor.Bij 40 graden gaat de kachel op “on fire”Kamerventilator gaat aan op 65 graden na 6 min84 graden na 15 minuten100 graden na een half uur104 graden na 3 kwartier107 graden na een uur110 graden na 5 kwartierEn nog steeds op “on fire”. Binnen inmiddels wel 15,5 graden.Alle adviezen van jullie heb ik voor hij aan ging doorgevoerd op de kachel.Mijn vraag aan eigenaren van een julia next.Op welke rookgastemperatuur schakelt de kachel bij jullie van “on fire” naar ingesteld programma?Wat als ik de pelletaanvoer ophoog en tot welke waarde kan ik gaan?
@Ferrie, om aan je vraag te voldoen.
Vandaag om 13.23 uur was het buiten 2.8 graden en in de woonkamer van de kachel 16.7 graden.
Hebben hier een kamer van 45,5 m2 en een inhoud van 136 m3
Gebruiken Plospan bruin.
Kachel staat op 20 graden ingesteld en opstarten in pot 3
13.23 Kachel gestart
13.27 Load Wood
13.31 Fire On (temp. rookgas 50 graden, PR4 680 en PR16 1800)
13.39 On 3 (temp. rookgas 71 graden , PR08 920 en PR20 1600 , kacheltemp. 19 graden)
13.49 On 3 (temp. rookgas 88 graden , PR08 920 en PR 20 1600 , kacheltemp. 19 graden)
13.56 On 3 ECO rookgas 101 graden , PR 06 520 en PR18 1150 , kacheltemp. 20 graden)
14.27 Nog steeds ECO en de woonkamertemp naar 18.6 graden
In de stand ECO hebben we maar een klein vlammetje, de rookgastemp. blijft ook na verloop van tijd boven de 85 graden.
De woonkamertemperatuur nemen we op in het uiterste hoekje van de kamer en uit ervaring weten we dat die langzaam oploopt tot iets boven de 20 graden.
Temperatuur buiten 0 graden en binnen 6 graden.
De onderstaande temperaturen zijn van de rookgassensor.Bij 40 graden gaat de kachel op “on fire”Kamerventilator gaat aan op 65 graden na 6 min84 graden na 15 minuten100 graden na een half uur104 graden na 3 kwartier107 graden na een uur110 graden na 5 kwartierEn nog steeds op “on fire”. Binnen inmiddels wel 15,5 graden.Alle adviezen van jullie heb ik voor hij aan ging doorgevoerd op de kachel.Mijn vraag aan eigenaren van een julia next.Op welke rookgastemperatuur schakelt de kachel bij jullie van “on fire” naar ingesteld programma?Wat als ik de pelletaanvoer ophoog en tot welke waarde kan ik gaan?
Vandaag om 13.23 uur was het buiten 2.8 graden en in de woonkamer van de kachel 16.7 graden.
Gebruiken Plospan bruin.
13.23 Kachel gestart
13.27 Load Wood
13.39 On 3 (temp. rookgas 71 graden , PR08 920 en PR20 1600 , kacheltemp. 19 graden)
13.49 On 3 (temp. rookgas 88 graden , PR08 920 en PR 20 1600 , kacheltemp. 19 graden)
13.56 On 3 ECO rookgas 101 graden , PR 06 520 en PR18 1150 , kacheltemp. 20 graden)
In de stand ECO hebben we maar een klein vlammetje, de rookgastemp. blijft ook na verloop van tijd boven de 85 graden.
De woonkamertemperatuur nemen we op in het uiterste hoekje van de kamer en uit ervaring weten we dat die langzaam oploopt tot iets boven de 20 graden.
Citaat van Ferrie op 9 februari 2023, 18:55@Ferrie, om aan je vraag te voldoen.
Gebruiken Plospan bruin.
13.23 Kachel gestart
13.27 Load Wood
Hallo Adeo,
Dank voor je bericht en de opname. Duidelijk een verschil van temperatuur in de rookgassen op het moment dat het programma start.
Dat tijden wat langer duren is goed mogelijk. De ruimte waar ik in zit is minder geïsoleerd dan een normale woonkamer. Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in de rookgastemperatuur. Ook vanavond duurt het weer lang. Zit inmiddels aan de 100 graden rookgastemperatuur en nog steeds op “on fire” Vanmorgen viel me ook al op dat ergens tussen de 115 en 120 graden “On fire” overliep naar programma instelling.
Toch maar eens op zoek naar de procedure voor een totale reset in de hoop een instelling te resetten die er voor zorgt dat “on fire” bij een lagere temperatuur overgaat naar programma.
Dank voor je input!!!
Gebruiken Plospan bruin.
13.23 Kachel gestart
13.27 Load Wood
Hallo Adeo,
Dank voor je bericht en de opname. Duidelijk een verschil van temperatuur in de rookgassen op het moment dat het programma start.
Dat tijden wat langer duren is goed mogelijk. De ruimte waar ik in zit is minder geïsoleerd dan een normale woonkamer. Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in de rookgastemperatuur. Ook vanavond duurt het weer lang. Zit inmiddels aan de 100 graden rookgastemperatuur en nog steeds op “on fire” Vanmorgen viel me ook al op dat ergens tussen de 115 en 120 graden “On fire” overliep naar programma instelling.
Toch maar eens op zoek naar de procedure voor een totale reset in de hoop een instelling te resetten die er voor zorgt dat “on fire” bij een lagere temperatuur overgaat naar programma.
Dank voor je input!!!
Citaat van GermWentink op 10 februari 2023, 15:55Ferrie voordat je een fabrieksreset doet kun je beter de huidige parameters vergelijken met de originele parameters (linker kolom) van de spreadsheet. Lijkt mij het minste werk. De linker rij in de spreadsheet zijn immers de fabrieksinstellingen. Desnoods de 28 parameters hier weergeven zodat we er naar kunnen kijken.
Ferrie voordat je een fabrieksreset doet kun je beter de huidige parameters vergelijken met de originele parameters (linker kolom) van de spreadsheet. Lijkt mij het minste werk. De linker rij in de spreadsheet zijn immers de fabrieksinstellingen. Desnoods de 28 parameters hier weergeven zodat we er naar kunnen kijken.
Citaat van Ferrie op 10 februari 2023, 17:52Hallo Germ,
Voor het opstarten vanavond alles nogmaals gecontroleerd. Geen vreemde afwijkingen. Inmiddels ook al veel variaties geprobeerd maar telkens met negatief resultaat.
Wat mij blijft verbazen is dat hij op on fire blijft staat tot de rookgas 119 graden heeft bereikt. Dan gaat hij over naar het programma. Je zou dus zeggen dat ergens iets staat die bepaald dat die 119 graden bepalend is voor het starten van het normale programma.
Zoals je weet had de vorige eigenaar geen verstand van de kachel maar heeft hij nog wel pogingen gedaan om de uitlaatventilator te laten stoppen. Misschien heeft hij ergens aan een parameter, anders dan de parameters onder ut04, iets onbewust veranderd, als dat kan.
Hallo Germ,
Voor het opstarten vanavond alles nogmaals gecontroleerd. Geen vreemde afwijkingen. Inmiddels ook al veel variaties geprobeerd maar telkens met negatief resultaat.
Wat mij blijft verbazen is dat hij op on fire blijft staat tot de rookgas 119 graden heeft bereikt. Dan gaat hij over naar het programma. Je zou dus zeggen dat ergens iets staat die bepaald dat die 119 graden bepalend is voor het starten van het normale programma.
Zoals je weet had de vorige eigenaar geen verstand van de kachel maar heeft hij nog wel pogingen gedaan om de uitlaatventilator te laten stoppen. Misschien heeft hij ergens aan een parameter, anders dan de parameters onder ut04, iets onbewust veranderd, als dat kan.
Citaat van Ferrie op 18 februari 2023, 18:42We zijn eruit. De kachel kunnen resetten en alle instellingen van Germ opnieuw ingevoerd.
Na 13 minuten fire on starte het programma.
Dank allemaal voor het meedenken.
We zijn eruit. De kachel kunnen resetten en alle instellingen van Germ opnieuw ingevoerd.
Na 13 minuten fire on starte het programma.
Dank allemaal voor het meedenken.
Citaat van GermWentink op 19 februari 2023, 11:39Welke reset heb je gedaan? en hoe? laat het ons nog even weten…….
Welke reset heb je gedaan? en hoe? laat het ons nog even weten…….
Citaat van Ferrie op 19 februari 2023, 12:01In ut04 31 bevestigd met powerknop. Even een paar tellen wachten. Je kan vervolgens de reset controleren bij je parameters. Deze staan dan weer op fabrieksinstellingen.
Instellingen wijzigen naar het mooie advies van Germ en hij brand weer als een zonnetje :D.
In ut04 31 bevestigd met powerknop. Even een paar tellen wachten. Je kan vervolgens de reset controleren bij je parameters. Deze staan dan weer op fabrieksinstellingen.
Instellingen wijzigen naar het mooie advies van Germ en hij brand weer als een zonnetje :D.
Citaat van GermWentink op 19 februari 2023, 13:31Kijk daar we het voor, weer iemand die er met een warm gevoel er warm bij zit. 😛
Kijk daar we het voor, weer iemand die er met een warm gevoel er warm bij zit. 😛
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.