Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Temperatuur Dispaly Edilkamin Flexa
Citaat van Gast op 3 januari 2023, 19:21Hallo forum,
Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een 2e hands Edilkamin Flexa, dit tot volle tevredenheid. De display werkt naar behoren alleen blijft de temperatuur op 0.00 staan welke omgevingstemperatuur ik ook instel. Betekent dit dat de display stuk is of moet ik iets instellen….. hoor ghraag reacties, alvast bedankt en groet.
Hallo forum,
Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een 2e hands Edilkamin Flexa, dit tot volle tevredenheid. De display werkt naar behoren alleen blijft de temperatuur op 0.00 staan welke omgevingstemperatuur ik ook instel. Betekent dit dat de display stuk is of moet ik iets instellen….. hoor ghraag reacties, alvast bedankt en groet.
Citaat van Gast op 3 januari 2023, 23:56temp voeler achterzijde stuk of losgekomen bij transport
temp voeler achterzijde stuk of losgekomen bij transport
Citaat van GermWentink op 4 januari 2023, 15:30en………
en………
Citaat van Wout op 5 januari 2023, 15:49Bedankt voor de reacties, het is nog niet opgelost omdat ik de temperatuur voeler niet kan vinden…..
Bedankt voor de reacties, het is nog niet opgelost omdat ik de temperatuur voeler niet kan vinden…..
Citaat van Gast op 5 januari 2023, 19:47ligt misschien nog bij de verkoper 😀
ligt misschien nog bij de verkoper 😀
Citaat van GermWentink op 6 januari 2023, 13:05Maak even een foto van de achterkant van de kachel. Check of de draad met de voeler som achter in de kachelplaat is gestopt!. Er zijn voor de Edilkamin Flexa meerdere hydraulische schema’s mogelijk die dan ook weer verschillende voelers hebben kijk op blz 10 en verder van de handleiding. Geef anders aan hoe jou situtie is en of je kamertemperatuur gestuurd werkt of via een buffervat de pomp stuurt.
Maak even een foto van de achterkant van de kachel. Check of de draad met de voeler som achter in de kachelplaat is gestopt!. Er zijn voor de Edilkamin Flexa meerdere hydraulische schema’s mogelijk die dan ook weer verschillende voelers hebben kijk op blz 10 en verder van de handleiding. Geef anders aan hoe jou situtie is en of je kamertemperatuur gestuurd werkt of via een buffervat de pomp stuurt.
Citaat van Gast op 8 januari 2023, 18:26foto voeler https://www.gnesato.com/nl/reserveonderdelen/rsp/reserveonderdelen-pelletkachels-voor-gebouwen/ruimtevoeler-ntc-10k-l85-cm/
foto voeler https://www.gnesato.com/nl/reserveonderdelen/rsp/reserveonderdelen-pelletkachels-voor-gebouwen/ruimtevoeler-ntc-10k-l85-cm/
Citaat van Wout op 12 januari 2023, 13:57Maak even een foto van de achterkant van de kachel. Check of de draad met de voeler som achter in de kachelplaat is gestopt!. Er zijn voor de Edilkamin Flexa meerdere hydraulische schema’s mogelijk die dan ook weer verschillende voelers hebben kijk op blz 10 en verder van de handleiding. Geef anders aan hoe jou situtie is en of je kamertemperatuur gestuurd werkt of via een buffervat de pomp stuurt.
Hallo Germ, het heeft even geduurd maar hierbij de foto’s, heb de achterkant open maar kan geen voeler ontdekken of is het dat witte geval links ? Hoor graag van je, alvast bedankt, groet, Wout
Maak even een foto van de achterkant van de kachel. Check of de draad met de voeler som achter in de kachelplaat is gestopt!. Er zijn voor de Edilkamin Flexa meerdere hydraulische schema’s mogelijk die dan ook weer verschillende voelers hebben kijk op blz 10 en verder van de handleiding. Geef anders aan hoe jou situtie is en of je kamertemperatuur gestuurd werkt of via een buffervat de pomp stuurt.
Hallo Germ, het heeft even geduurd maar hierbij de foto’s, heb de achterkant open maar kan geen voeler ontdekken of is het dat witte geval links ? Hoor graag van je, alvast bedankt, groet, Wout
Citaat van GermWentink op 12 januari 2023, 14:51Ik zie de sensor ook niet op jouw foto’s, hij zit meestal of in het gat van het rookgasafvoer, daar waar je de kachel aansluit op het rookgaskanaal 80mm, schijn daar maar een met een zaklamp in. Of hij zit op/in de behuizing van de rookgasventilator, dus iets voor het aansluitpunt van het rookgaskanaal.
Ik zie de sensor ook niet op jouw foto’s, hij zit meestal of in het gat van het rookgasafvoer, daar waar je de kachel aansluit op het rookgaskanaal 80mm, schijn daar maar een met een zaklamp in. Of hij zit op/in de behuizing van de rookgasventilator, dus iets voor het aansluitpunt van het rookgaskanaal.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.