Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Mcz Ego Fout Contact Met App
Citaat van timdj op 22 november 2022, 22:09Hoi,
Recentelijk heb ik een MCZ Ego aangeschaft. De kachel werkt goed op de app na. Regelmatig zie ik andere info op de app dan wat er daadwerkelijk met de kachel gaande is. Bijv
– de kachel is aan en de app laat opeens zien dat de kachel in uitgeschakeld.
– de vlam of ventilatorstand klopt nietVerbinding via internet of bluetooth maakt niet uit.
Heeft iemand hiermee ervaring en weet een oorzaak en oplossing hiervoor?Grtz Tim
Hoi,
Recentelijk heb ik een MCZ Ego aangeschaft. De kachel werkt goed op de app na. Regelmatig zie ik andere info op de app dan wat er daadwerkelijk met de kachel gaande is. Bijv
– de kachel is aan en de app laat opeens zien dat de kachel in uitgeschakeld.
– de vlam of ventilatorstand klopt niet
Verbinding via internet of bluetooth maakt niet uit.
Heeft iemand hiermee ervaring en weet een oorzaak en oplossing hiervoor?
Grtz Tim
Citaat van Gast op 22 november 2022, 22:23kachel met knoppen display nog altijd beste
kachel met knoppen display nog altijd beste
Citaat van timdj op 26 november 2022, 12:09Gelukkig heeft de kachel ook een onboard bediening die goed werkt maar een goed werkende app is wel handig
Gelukkig heeft de kachel ook een onboard bediening die goed werkt maar een goed werkende app is wel handig
Citaat van GermWentink op 27 november 2022, 14:11Hoi, ik heb ook een MCZ met app. Voorheen gebruikte is 2 mogelijkheden die van “Lokaal” via eigen wifi van de kachel of die via “Internet”. De eerste gaf bij mij ook veel problemen en liet de stand zien die al enige tijd niet meer actueel was. Daarom gebruik ik uitsluitend de remote instelling, die is er voor als je niet in de buurt bent van de kachel, maar doet het ook als je wel in de buurt bent. Deze instelling heet “Remote”. Stel die eens in en kijk of het beter is.
Hoi, ik heb ook een MCZ met app. Voorheen gebruikte is 2 mogelijkheden die van “Lokaal” via eigen wifi van de kachel of die via “Internet”. De eerste gaf bij mij ook veel problemen en liet de stand zien die al enige tijd niet meer actueel was. Daarom gebruik ik uitsluitend de remote instelling, die is er voor als je niet in de buurt bent van de kachel, maar doet het ook als je wel in de buurt bent. Deze instelling heet “Remote”. Stel die eens in en kijk of het beter is.
Citaat van Gast op 5 februari 2023, 18:27Hoi, ik heb ook een MCZ met app. Voorheen gebruikte is 2 mogelijkheden die van “Lokaal” via eigen wifi van de kachel of die via “Internet”. De eerste gaf bij mij ook veel problemen en liet de stand zien die al enige tijd niet meer actueel was. Daarom gebruik ik uitsluitend de remote instelling, die is er voor als je niet in de buurt bent van de kachel, maar doet het ook als je wel in de buurt bent. Deze instelling heet “Remote”. Stel die eens in en kijk of het beter is.
Hoi, ik heb ook een MCZ met app. Voorheen gebruikte is 2 mogelijkheden die van “Lokaal” via eigen wifi van de kachel of die via “Internet”. De eerste gaf bij mij ook veel problemen en liet de stand zien die al enige tijd niet meer actueel was. Daarom gebruik ik uitsluitend de remote instelling, die is er voor als je niet in de buurt bent van de kachel, maar doet het ook als je wel in de buurt bent. Deze instelling heet “Remote”. Stel die eens in en kijk of het beter is.
Citaat van Gast op 5 februari 2023, 18:30Hallo, wij hebben een ego air up m2. Deze is online aangekocht dus geen info over het bedieningspaneel door ervaren technicus.
Het probleem is dat wij de kachel niet kunnen verbinden krijgen met de WiFi. Hij vindt de WiFi niet en het icoontje blijft ook pinken.
Kan iemand aub hier meer info overgeven?
Of eventueel terug naar de fabrieksinstellingen kunnen plaatsen zodat we helemaal opnieuw kunnen beginnen met installatie.
Ze geven ook verschillende app’s aan voor de bediening welke is de beste?
Mvg
Hallo, wij hebben een ego air up m2. Deze is online aangekocht dus geen info over het bedieningspaneel door ervaren technicus.
Het probleem is dat wij de kachel niet kunnen verbinden krijgen met de WiFi. Hij vindt de WiFi niet en het icoontje blijft ook pinken.
Kan iemand aub hier meer info overgeven?
Of eventueel terug naar de fabrieksinstellingen kunnen plaatsen zodat we helemaal opnieuw kunnen beginnen met installatie.
Ze geven ook verschillende app’s aan voor de bediening welke is de beste?
Mvg
Citaat van GermWentink op 5 februari 2023, 19:26Vaak heeft de wifi module 2.5 G in gebruik. Probeer de router eens in een 2.5 G verbinding te laten uitzenden, Gebruik dan dat WIFI ssid om met de kachel te verbinden gebruik dezelfde ssid voor je mobile app. Heb nog een wat vreemde installatiegids gevonden misscien kun je er wat me.
https://docplayer.nl/112665379-Handleiding-voor-installatie-en-gebruik.html
Vaak heeft de wifi module 2.5 G in gebruik. Probeer de router eens in een 2.5 G verbinding te laten uitzenden, Gebruik dan dat WIFI ssid om met de kachel te verbinden gebruik dezelfde ssid voor je mobile app. Heb nog een wat vreemde installatiegids gevonden misscien kun je er wat me.
https://docplayer.nl/112665379-Handleiding-voor-installatie-en-gebruik.html
Citaat van Gast op 5 februari 2023, 19:49De stappen die in de link van je staan had ik ook al gevonden.
Het probleem is dat we op geen enkele manieren de kachel via de WiFi krijgen. En dit terwijl het toestel ermee uitgerust is.
De wifi van de kachel krijgen we ook niet tevoorschijn bij de wifi waarmee we via de telefoon zouden verbinden.
De stappen die in de link van je staan had ik ook al gevonden.
Het probleem is dat we op geen enkele manieren de kachel via de WiFi krijgen. En dit terwijl het toestel ermee uitgerust is.
De wifi van de kachel krijgen we ook niet tevoorschijn bij de wifi waarmee we via de telefoon zouden verbinden.
Citaat van Gast op 5 februari 2023, 20:16firewall uit. verdeler FERO kontakteren
firewall uit. verdeler FERO kontakteren
Citaat van Gast op 5 februari 2023, 21:45Ik denk dat dat de enige oplossing zal zijn.
Alvast bedankt
Ik denk dat dat de enige oplossing zal zijn.
Alvast bedankt
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Een pelletkachel kopen is geen impulsaankoop: je investeert in comfort, lagere stookkosten en jarenlange warmte. Maar welk model is de beste pelletkachel van 2026 voor jouw situatie? De markt biedt tientallen opties, variërend van compacte woonkamerkachels tot krachtige modellen die een heel huis verwarmen. In dit artikel zetten we zeven veelgevraagde modellen naast elkaar op […]
Een pelletkachel aanschaffen hoeft niet per se een grote investering te zijn. Steeds meer huishoudens zoeken naar goedkope pelletkachel merken die kwaliteit bieden zonder de hoofdprijs. Maar hoe onderscheid je een solide budgetkachel van een toestel dat je binnen twee jaar teleurstelt? In dit artikel bespreken we waar je op moet letten en welke budgetmerken […]
Een goed draaiende pelletkachel is zuinig, schoon en betrouwbaar, maar alleen als je hem regelmatig onderhoudt. Veel eigenaren weten hoe ze het glas moeten reinigen, maar het volledig pelletkachel schoonmaken vraagt meer: denk aan de brander, de aspot, de warmtewisselaar en de rookgasafvoer. In dit artikel doorloop je het hele proces in zeven heldere stappen, […]
