Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Storing Met Mijn Dielle Pelletkachel
Citaat van Harlo op 24 oktober 2023, 08:02Vijzel loopt vast bekend probleem bij Dielle er is een modificatie mogelijk als tijdelijke oplossing
Je hebt mij een prive bericht gestuurd echter antwoorden lukt niet krijg een melding dat de mail niet geleverd kan worden.
Vijzel loopt vast bekend probleem bij Dielle er is een modificatie mogelijk als tijdelijke oplossing
Je hebt mij een prive bericht gestuurd echter antwoorden lukt niet krijg een melding dat de mail niet geleverd kan worden.
Citaat van bartholomeus op 29 oktober 2023, 14:04Hi Harlo
Ik heb je berichtje gelezen heb jij advies? Bjvanschie@gmail.com kan ook !
Bedankt Bart
Hi Harlo
Bedankt Bart
Citaat van bartholomeus op 29 oktober 2023, 14:05Hi Harlo
Bedankt Bart
Hi Harlo
Bedankt Bart
Citaat van Gast op 20 november 2023, 15:37Hallo! Hetzelfde probleem heb ik ook. Tweede keer in twee jaar tijd.
De motor zit eigenlijk los in zijn houder/chasis.
Daardoor wrikt de motor heen en weer en slijt de binnenkant van de tandwielkast kapot.De tandwielen grijpen niet meer in elkaar waardoor het niet meer werkt.
Ik heb nu de tweede motor besteld in Italie.
Een goede oplossing heb ik eigenlijk nog niet gevonden.
Iemand anders wel?Vrg,
Patrick
Hallo! Hetzelfde probleem heb ik ook. Tweede keer in twee jaar tijd.
Daardoor wrikt de motor heen en weer en slijt de binnenkant van de tandwielkast kapot.
De tandwielen grijpen niet meer in elkaar waardoor het niet meer werkt.
Iemand anders wel?
Vrg,
Patrick
Citaat van Gast op 21 november 2023, 12:01Hallo! Hetzelfde probleem heb ik ook. Tweede keer in twee jaar tijd.
Daardoor wrikt de motor heen en weer en slijt de binnenkant van de tandwielkast kapot.De tandwielen grijpen niet meer in elkaar waardoor het niet meer werkt.
Iemand anders wel?Vrg,
Patrick
Hallo! Hetzelfde probleem heb ik ook. Tweede keer in twee jaar tijd.
Iemand anders wel?Vrg,
Patrick
Citaat van Gast op 21 november 2023, 12:09Hallo, ook ik hetzelfde probleem. Dielle is gewoon een slechte kachel, veel te duur en waardeloos in after-sales en service. Ik heb nu 6 jaar een Dielle Maestrale. Vorig jaar de toevoer motor/wokkel vervangen na vastlopen. Daar moest ik meer dan 6 maanden op wachten. Dielle heeft GEEN echte importeur waardoor onderdelen niet te krijgen zijn. Er zou toen een gelagerd model in komen. Deze heeft het nu na 1 maand gebruik ook begeven. Alles zit weer muurvast. In de 6 jaar is hij 5 stookseizoenen gebruikt (1 winter niet kunnen gebruiken omdat ze geen onderdelen konden leveren). Eigenlijk is er altijd iets met de Dielle. Het automatisch ontsteken is een drama. Vaak gooit hij gewoon de pellets over de branderbak en als je er niet bij bent, ligt je hele kachel vol, want automatisch stoppen kan hij niet. Ook na 2 maal vervangen van de gloeipennen, doet hij het nog steeds niet. Professioneel geplaatst, lange recht pijp door het dak, veel trek, dus daar zit het probleem. niet. Kachel wordt elk jaar minstens 1 keer onderhouden door servicemonteur, maar ook dat helpt eigenlijk niet. Het is Italiaanse zooi. Zelf kun je er niets aan doen. Je kan niet bij schroeven (allemaal zelftappende rommel). Je kan het pellet-reservaat nog niet eens leegmaken om te kijken of er wellicht iets vastzit.
Nu zitten we weer minsten 3-4 weken zonder kachel, want servicemonteurs zijn er niet te vinden of hebben lange wachttijden. En dan is het nog de vraag of er weer iets uit Italie besteld moet worden. Dat wordt waarschijnlijk nog voor de winter een andere kachel. Verlies maar nemen en noooooit meer een Dielle.
Hallo, ook ik hetzelfde probleem. Dielle is gewoon een slechte kachel, veel te duur en waardeloos in after-sales en service. Ik heb nu 6 jaar een Dielle Maestrale. Vorig jaar de toevoer motor/wokkel vervangen na vastlopen. Daar moest ik meer dan 6 maanden op wachten. Dielle heeft GEEN echte importeur waardoor onderdelen niet te krijgen zijn. Er zou toen een gelagerd model in komen. Deze heeft het nu na 1 maand gebruik ook begeven. Alles zit weer muurvast. In de 6 jaar is hij 5 stookseizoenen gebruikt (1 winter niet kunnen gebruiken omdat ze geen onderdelen konden leveren). Eigenlijk is er altijd iets met de Dielle. Het automatisch ontsteken is een drama. Vaak gooit hij gewoon de pellets over de branderbak en als je er niet bij bent, ligt je hele kachel vol, want automatisch stoppen kan hij niet. Ook na 2 maal vervangen van de gloeipennen, doet hij het nog steeds niet. Professioneel geplaatst, lange recht pijp door het dak, veel trek, dus daar zit het probleem. niet. Kachel wordt elk jaar minstens 1 keer onderhouden door servicemonteur, maar ook dat helpt eigenlijk niet. Het is Italiaanse zooi. Zelf kun je er niets aan doen. Je kan niet bij schroeven (allemaal zelftappende rommel). Je kan het pellet-reservaat nog niet eens leegmaken om te kijken of er wellicht iets vastzit.
Nu zitten we weer minsten 3-4 weken zonder kachel, want servicemonteurs zijn er niet te vinden of hebben lange wachttijden. En dan is het nog de vraag of er weer iets uit Italie besteld moet worden. Dat wordt waarschijnlijk nog voor de winter een andere kachel. Verlies maar nemen en noooooit meer een Dielle.
Citaat van Gast op 22 december 2023, 15:19Mijn Dielle Scirocco uit 2016 begint nu weer kuren te krijgen. Vanaf het opstarten maakt de kachel harde squwietzz geluiden. Niet om aan te horen. Zou dit ook aan de tandwielen van de vijzelmotor kunnen liggen?
Mijn Dielle Scirocco uit 2016 begint nu weer kuren te krijgen. Vanaf het opstarten maakt de kachel harde squwietzz geluiden. Niet om aan te horen. Zou dit ook aan de tandwielen van de vijzelmotor kunnen liggen?
Citaat van Gast op 24 december 2023, 21:48Hallo, ook ik hetzelfde probleem. Dielle is gewoon een slechte kachel, veel te duur en waardeloos in after-sales en service. Ik heb nu 6 jaar een Dielle Maestrale. Vorig jaar de toevoer motor/wokkel vervangen na vastlopen. Daar moest ik meer dan 6 maanden op wachten. Dielle heeft GEEN echte importeur waardoor onderdelen niet te krijgen zijn. Er zou toen een gelagerd model in komen. Deze heeft het nu na 1 maand gebruik ook begeven. Alles zit weer muurvast. In de 6 jaar is hij 5 stookseizoenen gebruikt (1 winter niet kunnen gebruiken omdat ze geen onderdelen konden leveren). Eigenlijk is er altijd iets met de Dielle. Het automatisch ontsteken is een drama. Vaak gooit hij gewoon de pellets over de branderbak en als je er niet bij bent, ligt je hele kachel vol, want automatisch stoppen kan hij niet. Ook na 2 maal vervangen van de gloeipennen, doet hij het nog steeds niet. Professioneel geplaatst, lange recht pijp door het dak, veel trek, dus daar zit het probleem. niet. Kachel wordt elk jaar minstens 1 keer onderhouden door servicemonteur, maar ook dat helpt eigenlijk niet. Het is Italiaanse zooi. Zelf kun je er niets aan doen. Je kan niet bij schroeven (allemaal zelftappende rommel). Je kan het pellet-reservaat nog niet eens leegmaken om te kijken of er wellicht iets vastzit.
Heb je de vijzelmotor zelf vervangen en waar heb je de motor gekocht?
Hallo, ook ik hetzelfde probleem. Dielle is gewoon een slechte kachel, veel te duur en waardeloos in after-sales en service. Ik heb nu 6 jaar een Dielle Maestrale. Vorig jaar de toevoer motor/wokkel vervangen na vastlopen. Daar moest ik meer dan 6 maanden op wachten. Dielle heeft GEEN echte importeur waardoor onderdelen niet te krijgen zijn. Er zou toen een gelagerd model in komen. Deze heeft het nu na 1 maand gebruik ook begeven. Alles zit weer muurvast. In de 6 jaar is hij 5 stookseizoenen gebruikt (1 winter niet kunnen gebruiken omdat ze geen onderdelen konden leveren). Eigenlijk is er altijd iets met de Dielle. Het automatisch ontsteken is een drama. Vaak gooit hij gewoon de pellets over de branderbak en als je er niet bij bent, ligt je hele kachel vol, want automatisch stoppen kan hij niet. Ook na 2 maal vervangen van de gloeipennen, doet hij het nog steeds niet. Professioneel geplaatst, lange recht pijp door het dak, veel trek, dus daar zit het probleem. niet. Kachel wordt elk jaar minstens 1 keer onderhouden door servicemonteur, maar ook dat helpt eigenlijk niet. Het is Italiaanse zooi. Zelf kun je er niets aan doen. Je kan niet bij schroeven (allemaal zelftappende rommel). Je kan het pellet-reservaat nog niet eens leegmaken om te kijken of er wellicht iets vastzit.
Heb je de vijzelmotor zelf vervangen en waar heb je de motor gekocht?
Citaat van Gast op 28 december 2023, 11:14vijzelmotor dielle
vijzelmotor dielle
Citaat van Gast op 27 januari 2024, 17:16Ik heb hier een Dielle met een defecte tandwielkast nr k9177155 waar koop ik deze of past een K9177158 ook.
ik zal de maten eens nameten
Ik heb hier een Dielle met een defecte tandwielkast nr k9177155 waar koop ik deze of past een K9177158 ook.
ik zal de maten eens nameten
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.