Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Alarm Foutcode A 21
Citaat van Jean Jack op 29 januari 2022, 21:04Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort 01-12-2021 een splinternieuwe inbouw MCZ boxtherm 70 (slide) alles mooi zelf ingebouwd, heeft 2 maanden prachtig gebrand, maar krijg nu steeds de alarm foutcode A 21.
heeft iemand hier de oplossing wat dit wezen kan?
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort 01-12-2021 een splinternieuwe inbouw MCZ boxtherm 70 (slide) alles mooi zelf ingebouwd, heeft 2 maanden prachtig gebrand, maar krijg nu steeds de alarm foutcode A 21.
heeft iemand hier de oplossing wat dit wezen kan?
Citaat van Gast op 29 januari 2022, 21:15geen handleiding gekregen ?A21Deur kachel open Sluit de deurLuikje op brandstof te vullen staat open Sluit het luikje.Verleg het brandstofniveau in het reservoir.Luchtdrukregelaar Moeizame trek of verstopping van de vuurpot.Controleer of de vuurpot verstopt is door afzettingen enreinig hem eventueel.Controleer en reinig eventueel de rookleiding en deluchtinlaat.
Citaat van Jean Jack op 29 januari 2022, 21:20Jazeker handleiding ook erbij gekregen, en wat jij hier schrijft staat idd ook zo omschreven ,maar dat is het niet.
Jazeker handleiding ook erbij gekregen, en wat jij hier schrijft staat idd ook zo omschreven ,maar dat is het niet.
Citaat van Gast op 29 januari 2022, 22:21vuurpot en luchtinlaat ok dan vermoedelijk onderdruksensor stuk.
verkoper kontakteren voor nieuwe onder garantie
waar gekocht ?
vuurpot en luchtinlaat ok dan vermoedelijk onderdruksensor stuk.
waar gekocht ?
Citaat van Gast op 29 januari 2022, 22:32https:// mcz-shop.com/products/druckwachterart41451003700
https:// mcz-shop.com/products/druckwachterart41451003700
Citaat van Jean Jack op 30 januari 2022, 06:26vuurpot en luchtinlaat ok dan vermoedelijk onderdruksensor stuk.
waar gekocht ?
vuurpot en luchtinlaat ok dan vermoedelijk onderdruksensor stuk.
waar gekocht ?
Citaat van Jean Jack op 30 januari 2022, 06:32Ja vuurpot en luchtinlaat is echt oke, ik denk zelf idd dat er een onderdeel (nieuw ook) toch kapot is.
Heb inmiddels al een garantie aanvraag te lopen, en dit is ook geen probleem hoor dat ze komen, en die afspraak ligt ook al.( it Stokertje)
Alleen duurt mij wat te lang voordat ze komen, en ik dacht misschien kan ik het zelf oplossen.
En probeer ook voor in de toekomst zo iets meer te weten te komen , over het stoken en technische van een pellet kachel.
Waar zit die onderdruksensor precies?
Ja vuurpot en luchtinlaat is echt oke, ik denk zelf idd dat er een onderdeel (nieuw ook) toch kapot is.
Heb inmiddels al een garantie aanvraag te lopen, en dit is ook geen probleem hoor dat ze komen, en die afspraak ligt ook al.( it Stokertje)
Alleen duurt mij wat te lang voordat ze komen, en ik dacht misschien kan ik het zelf oplossen.
En probeer ook voor in de toekomst zo iets meer te weten te komen , over het stoken en technische van een pellet kachel.
Citaat van Jean Jack op 30 januari 2022, 06:36Ja vuurpot en luchtinlaat is echt oke, ik denk zelf idd dat er een onderdeel (nieuw ook) toch kapot is.
Ja vuurpot en luchtinlaat is echt oke, ik denk zelf idd dat er een onderdeel (nieuw ook) toch kapot is.
Citaat van Gast op 30 januari 2022, 19:35geduld tot ze kome is beste
jij niet enige met probleme
geduld tot ze kome is beste
jij niet enige met probleme
Citaat van Gast op 15 februari 2023, 09:30En wat was nu uiteindelijk het probleem? En is het volledig verholpen? Momenteel zijn wij ook in het bezit van een MCZ Ego met een ‘A21’fetisch 🙄.
Greetzzzzzzz
En wat was nu uiteindelijk het probleem? En is het volledig verholpen? Momenteel zijn wij ook in het bezit van een MCZ Ego met een ‘A21’fetisch 🙄.
Greetzzzzzzz
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.