Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Pellet Aanvoer Piept En Kraakt
Citaat van emiel77 op 18 januari 2022, 19:07hallo allemaal
ik heb een vraag,wij hebben sinds kort een pelletkachel
ding doet prima,maar soms hoor de pelletaanvoer hard kraken en piepen.
heeft iemand enig idee hoe dit kan en op te lossen??
hallo allemaal
ik heb een vraag,wij hebben sinds kort een pelletkachel
ding doet prima,maar soms hoor de pelletaanvoer hard kraken en piepen.
heeft iemand enig idee hoe dit kan en op te lossen??
Citaat van Gast op 18 januari 2022, 20:09minder harde korrels of een flinke spuit WD40 onder in bak
minder harde korrels of een flinke spuit WD40 onder in bak
Citaat van Gast op 19 januari 2022, 07:23Welk merk kachel is van belang bij het ene merk heb je duidelijk geluid bij het draaien van de pellet toevoermotor.
Welk merk kachel is van belang bij het ene merk heb je duidelijk geluid bij het draaien van de pellet toevoermotor.
Citaat van Gast op 19 januari 2022, 07:23Welk merk kachel is van belang bij het ene merk heb je duidelijk geluid bij het draaien van de pellet toevoermotor.
Welk merk kachel is van belang bij het ene merk heb je duidelijk geluid bij het draaien van de pellet toevoermotor.
Citaat van martien op 19 januari 2022, 08:56minder harde korrels of een flinke spuit WD40 onder in bak
Je gaat toch geen oliehoudend spul gebruiken in een omgeving waar ook stof is, gebruik dan teflonspray, en als de kachel nieuw is zou ik de leverancier hier op aan spreken, je hoord altijd wel iets maar geen gekraak en piep.
groeten Martien
minder harde korrels of een flinke spuit WD40 onder in bak
Je gaat toch geen oliehoudend spul gebruiken in een omgeving waar ook stof is, gebruik dan teflonspray, en als de kachel nieuw is zou ik de leverancier hier op aan spreken, je hoord altijd wel iets maar geen gekraak en piep.
groeten Martien
Citaat van emiel77 op 20 januari 2022, 15:35Welk merk kachel is van belang bij het ene merk heb je duidelijk geluid bij het draaien van de pellet toevoermotor.
het geluid van de pellet toevoer hoor je altijd wel
maar bij ons hoor je hem echt hard piepen en kraken
maar moet er wel bij zeggen dat ie dat af en toe maar doet
ik had ook ff de zijpaneel eraf gehaald om te kijken of ik miss iets aan kon zien
wat mij wel opviel dat [weet niet of dat de motor is] aan de onderkant vrij kan bewegen als de pellettoevoer gaat draaien??
het geluid van de pellet toevoer hoor je altijd wel
maar bij ons hoor je hem echt hard piepen en kraken
maar moet er wel bij zeggen dat ie dat af en toe maar doet
ik had ook ff de zijpaneel eraf gehaald om te kijken of ik miss iets aan kon zien
wat mij wel opviel dat [weet niet of dat de motor is] aan de onderkant vrij kan bewegen als de pellettoevoer gaat draaien??
Citaat van Gast op 20 januari 2022, 20:19werk voor verkoper niet zelf aan prutsen in garantie
werk voor verkoper niet zelf aan prutsen in garantie
Citaat van GermWentink op 21 januari 2022, 15:39He tis normaal dat de motor iets beweegt. Kraakt / piept de vijzel zelf of het asje in de lager van de motor?
He tis normaal dat de motor iets beweegt. Kraakt / piept de vijzel zelf of het asje in de lager van de motor?
Citaat van emiel77 op 21 januari 2022, 22:25He tis normaal dat de motor iets beweegt. Kraakt / piept de vijzel zelf of het asje in de lager van de motor?
als de klep open doet waar je de pellets in doet
zie je dus de vijzel,daarop de ronde plaatje wat rond draait
nu heb ik daar een heel klein beetje olie tussen gedaan omdat het geluid daar vandaan kwam.
en idd het geluid was weg,maar helaas voor korte duur.
kan het zijn dat daar veel stof van de pellets tussen komt??
He tis normaal dat de motor iets beweegt. Kraakt / piept de vijzel zelf of het asje in de lager van de motor?
als de klep open doet waar je de pellets in doet
zie je dus de vijzel,daarop de ronde plaatje wat rond draait
nu heb ik daar een heel klein beetje olie tussen gedaan omdat het geluid daar vandaan kwam.
en idd het geluid was weg,maar helaas voor korte duur.
kan het zijn dat daar veel stof van de pellets tussen komt??
Citaat van GermWentink op 26 januari 2022, 10:14Stof van pellets en olie, lijkt me geen goede combinatie. Dat gaat aankoeken.
Stof van pellets en olie, lijkt me geen goede combinatie. Dat gaat aankoeken.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.