Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Pelletkachel Blaast Zichzelf Uit Bij Opstarten
Citaat van Harlo op 22 december 2021, 08:54Hatzeflats We hebben dan nog niet de instellingen bij de opstart die juist problemen geeft Heb je daar nog een aanwijzing voor.
Deze kachels zijn een modernere versie van de K stove Grace Ningbo made in China. De oudere kachels hebben code 1680 meen ik mij te herinneren.
Mijn eerst k stove kon je helemaal niet instellen.
Hatzeflats We hebben dan nog niet de instellingen bij de opstart die juist problemen geeft Heb je daar nog een aanwijzing voor.
Deze kachels zijn een modernere versie van de K stove Grace Ningbo made in China. De oudere kachels hebben code 1680 meen ik mij te herinneren.
Mijn eerst k stove kon je helemaal niet instellen.
Citaat van Jeffrey op 22 december 2021, 09:55Zo staat ze nu ingesteld.
Voorlopig zal ik de P6 en P4 trachten te finetunen.
start up clean 20s light delay time 5m ignitor delay time 2m lighting fail time 20m switch off 4m cleaning alarm time 0h protect temp 100 exhaust L temp 38 exhaust H temp 60 Gap temp 5 cooling temp 70 Open the Aux fan? No
P1 smoke 110 P1 fans 110 P1 feedtime last 4 every 6 P2 smoke 105 P2 fans 105 P2 feedtime last 4 every 7 P3 smoke 105 P3 fans 100 P3 feedtime last 3 every 6 P4 smoke 98 P4 fans 70 P4 feedtime last 2 every 14 P5 smoke 130 P6 smoke 130 workingtime 1640.5 hours Save defaults? No password modify ****
Via het display kan ik drie temperaturen opvragen : kamer (R), rookgas (S) en hopper (P).
Wat is een veilig bereik voor de rookgasafvoer temperatuur ? Heb ik al zien variëren tussen 90° tot 211°.
Zo staat ze nu ingesteld.
Voorlopig zal ik de P6 en P4 trachten te finetunen.
start up clean 20s light delay time 5m ignitor delay time 2m lighting fail time 20m switch off 4m cleaning alarm time 0h protect temp 100 exhaust L temp 38 exhaust H temp 60 Gap temp 5 cooling temp 70 Open the Aux fan? No
P1 smoke 110 P1 fans 110 P1 feedtime last 4 every 6 P2 smoke 105 P2 fans 105 P2 feedtime last 4 every 7 P3 smoke 105 P3 fans 100 P3 feedtime last 3 every 6 P4 smoke 98 P4 fans 70 P4 feedtime last 2 every 14 P5 smoke 130 P6 smoke 130 workingtime 1640.5 hours Save defaults? No password modify ****
Via het display kan ik drie temperaturen opvragen : kamer (R), rookgas (S) en hopper (P).
Wat is een veilig bereik voor de rookgasafvoer temperatuur ? Heb ik al zien variëren tussen 90° tot 211°.
Citaat van Jeffrey op 22 december 2021, 10:00(iets beter leesbaar, de teksteditor heeft in de vorige post mijn tabel verwijderd 🙂 )start up clean 20slight delay time 5mignitor delay time 2mlighting fail time 20mswitch off 4mcleaning alarm time 0hprotect temp 100exhaust L temp 38exhaust H temp 60Gap temp 5cooling temp 70Open the Aux fan? NoP1 smoke 110P1 fans 110P1 feedtime last 4 every 6P2 smoke 105P2 fans 105P2 feedtime last 4 every 7P3 smoke 105P3 fans 100P3 feedtime last 3 every 6P4 smoke 98P4 fans 70P4 feedtime last 2 every 14P5 smoke 130P6 smoke 130workingtime 1640.5 hoursSave defaults? Nopassword modify ****
Citaat van Harlo op 22 december 2021, 10:39Is P6 de waarde van de rookgasventilator bij de opstart en P5 bij de afsluiting van de kachel? Volgens mij staat p6 dan veel te hoog is net zo hoog als bij het afsluiten
Is P6 de waarde van de rookgasventilator bij de opstart en P5 bij de afsluiting van de kachel? Volgens mij staat p6 dan veel te hoog is net zo hoog als bij het afsluiten
Citaat van Hatzeflats op 22 december 2021, 12:12Zou je moeten testen, bij mij staat p5 op 155 en p6 op 150 maar daar kom ik niet aan. Onze pelletkachel is een ps-15-3 grote bak 14kw. Kan ook zijn dat de korrels te licht zijn.Maak het bakje niet te vol bij opstart want dan krijg teveel rookontwikkeling en kans op ploffen. Reinig de ruimte die ik eerder beschreven heb in de pelletkachel.
Zou je moeten testen, bij mij staat p5 op 155 en p6 op 150 maar daar kom ik niet aan. Onze pelletkachel is een ps-15-3 grote bak 14kw. Kan ook zijn dat de korrels te licht zijn.Maak het bakje niet te vol bij opstart want dan krijg teveel rookontwikkeling en kans op ploffen. Reinig de ruimte die ik eerder beschreven heb in de pelletkachel.
Citaat van Jeffrey op 22 december 2021, 13:01P5 is de cleaning functie. (staat op 10s elke 30m)
Heb P6 inderdaad al heel wat lager moeten zetten.
Nu moet ik het bakje wel vol laden, dus er is nog wat bij te regelen.
Staat vandaag al paar uur op zijn minimum P4 te draaien en ziet er goed uit!
P5 is de cleaning functie. (staat op 10s elke 30m)
Heb P6 inderdaad al heel wat lager moeten zetten.
Nu moet ik het bakje wel vol laden, dus er is nog wat bij te regelen.
Staat vandaag al paar uur op zijn minimum P4 te draaien en ziet er goed uit!
Citaat van Harlo op 22 december 2021, 14:11Misschien overbodig om te melden maar feeding time last 4 is 4 seconden, every 6 seconden dus om de 6 seconden draait de pelletmotor 4 seconden .
Correct me if i’m wrong.
Misschien overbodig om te melden maar feeding time last 4 is 4 seconden, every 6 seconden dus om de 6 seconden draait de pelletmotor 4 seconden .
Correct me if i’m wrong.
Citaat van Hatzeflats op 22 december 2021, 14:52Dat klopt Harlo, maar of het seconden zijn?
Dat klopt Harlo, maar of het seconden zijn?
Citaat van Gast op 22 december 2021, 19:11Ik denk ook dat het seconden zijn.
Maar a
Maar aan P1 en P2 kom ik niet, heb voldoende met de twee andere programma’s P3 en P4. De kachel heeft ook twee ECO modes wanneer de kamertemperatuur bereikt is, ofwel gaat hij uit ofwel in een minimumstand (P4).
Ik denk ook dat het seconden zijn.
Maar a
Maar aan P1 en P2 kom ik niet, heb voldoende met de twee andere programma’s P3 en P4. De kachel heeft ook twee ECO modes wanneer de kamertemperatuur bereikt is, ofwel gaat hij uit ofwel in een minimumstand (P4).
Citaat van Hatzeflats op 22 december 2021, 19:50Klopt, zelf heb ik de stand van p3 op p1 gezet, als je eens op timer start springt de kachel altijd op p1 of de temperatuur op 10 graden zetten dan springt de kachel op p4. P4 is de eco stand.
Klopt, zelf heb ik de stand van p3 op p1 gezet, als je eens op timer start springt de kachel altijd op p1 of de temperatuur op 10 graden zetten dan springt de kachel op p4. P4 is de eco stand.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.