Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Kachel Bedienen Via Broadlink Of Rf Afstandbediening
Citaat van Meroli op 2 december 2021, 19:46Beste forumleden,
Ik heb een Ravelli Natural 7 kachel. Helaas uit de tijd dat er nog geen wifi module voor beschikbaar was. Ik wil de kachel graag via een smart home systeem kunnen bedienen. In mijn geval via Home assistant. Een mogelijkheid om dat te doen zou kunnen zijn om de signalen van de afstandbediening te laten verzenden door bijvoorbeeld een Broadlink RM4 Pro. Deze kan RF 433 MHz signalen zenden. Ik kan alleen over de afstandbediening van deze kachel niet veel technische informatie vinden. Klopt het dat het signaal van de afstandbediening een RF signaal zend op 433 Mhz?
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de kachel aan een Broadlink RM4 Pro of RM Pro+? Of een ander apparaat dat hetzelfde kan?
Een alternatief zou nog kunnen zijn een Arduino module of andere controller koppelen aan de communicatiepoort.
Ik hoor graag ervaringen!
Groeten,
Olivier
Beste forumleden,
Ik heb een Ravelli Natural 7 kachel. Helaas uit de tijd dat er nog geen wifi module voor beschikbaar was. Ik wil de kachel graag via een smart home systeem kunnen bedienen. In mijn geval via Home assistant. Een mogelijkheid om dat te doen zou kunnen zijn om de signalen van de afstandbediening te laten verzenden door bijvoorbeeld een Broadlink RM4 Pro. Deze kan RF 433 MHz signalen zenden. Ik kan alleen over de afstandbediening van deze kachel niet veel technische informatie vinden. Klopt het dat het signaal van de afstandbediening een RF signaal zend op 433 Mhz?
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de kachel aan een Broadlink RM4 Pro of RM Pro+? Of een ander apparaat dat hetzelfde kan?
Een alternatief zou nog kunnen zijn een Arduino module of andere controller koppelen aan de communicatiepoort.
Ik hoor graag ervaringen!
Groeten,
Olivier
Citaat van Gast op 2 december 2021, 20:21origineel is veiligste
https:// www.granules-eco-developpement.fr/produit/ravelli-wifi-bluetooth-kit/
origineel is veiligste
https:// http://www.granules-eco-developpement.fr/produit/ravelli-wifi-bluetooth-kit/
Citaat van GermWentink op 3 december 2021, 10:54Dag Olivier,
Een Broadlink module werkt weliswaar met 433mhz, maar niet alle afstandsbedieningen zijn exact 433mhz. Sommigen hebben 433,94 mhz of andere kanalen. Zelf gebruik ik enkele Sonof bridge modules, die via Ewelink app, zelflerend zijn voor 433mhz en draadloos gekoppeld zijn aan de wifi router. Of deze bridges het doen met de Ravelli remote, kun je vooraf bijna niet weten. Blijf een kwestie van uitproberen…
Dag Olivier,
Een Broadlink module werkt weliswaar met 433mhz, maar niet alle afstandsbedieningen zijn exact 433mhz. Sommigen hebben 433,94 mhz of andere kanalen. Zelf gebruik ik enkele Sonof bridge modules, die via Ewelink app, zelflerend zijn voor 433mhz en draadloos gekoppeld zijn aan de wifi router. Of deze bridges het doen met de Ravelli remote, kun je vooraf bijna niet weten. Blijf een kwestie van uitproberen…
Citaat van Meroli op 7 december 2021, 18:15Dank voor je uitleg Germ. Het is jammer ik geen specs van de afstandbediening kan vinden. Voor het bedrag dat een Broadlink kost vind ik het uitproberen nog wat riskant. Ik kende de sonoff bridge niet, maar die zijn nog wat lager geprijsd, dus daar ga ik eens naar kijken.
Dank voor je uitleg Germ. Het is jammer ik geen specs van de afstandbediening kan vinden. Voor het bedrag dat een Broadlink kost vind ik het uitproberen nog wat riskant. Ik kende de sonoff bridge niet, maar die zijn nog wat lager geprijsd, dus daar ga ik eens naar kijken.
Citaat van Gast op 2 januari 2023, 17:09Dank voor je uitleg Germ. Het is jammer ik geen specs van de afstandbediening kan vinden. Voor het bedrag dat een Broadlink kost vind ik het uitproberen nog wat riskant. Ik kende de sonoff bridge niet, maar die zijn nog wat lager geprijsd, dus daar ga ik eens naar kijken.
Dag Meroli, wat is je uitkomst hierover? Ben zelf ook aan het kijken hiervoor dit met een Ravelli duo pellet kachel.
Ik kwam de rflink gateway tegen die eventueel signalen kan herhalen, misschien dat dit ook een optie is om zo de bestaande remote virtueel achter te bouwen.
Dank voor je uitleg Germ. Het is jammer ik geen specs van de afstandbediening kan vinden. Voor het bedrag dat een Broadlink kost vind ik het uitproberen nog wat riskant. Ik kende de sonoff bridge niet, maar die zijn nog wat lager geprijsd, dus daar ga ik eens naar kijken.
Dag Meroli, wat is je uitkomst hierover? Ben zelf ook aan het kijken hiervoor dit met een Ravelli duo pellet kachel.
Ik kwam de rflink gateway tegen die eventueel signalen kan herhalen, misschien dat dit ook een optie is om zo de bestaande remote virtueel achter te bouwen.
Citaat van Meroli op 11 april 2023, 09:09Dag Timmy,
Beetje late reply, maar kennelijk krijg ik geen signaal als er op mijn eigen topic wordt gereageerd.
Via marktplaats aan een Broadlink RM4 Pro kunnen komen, maar dat werkte niet. Er bleek geen signaal te lezen. Uiteindelijk heb ik de afstandsbediening opengemaakt en uit de chipconfiguratie heb geconcludeerd dat het om een signaal gaat van 900mhz. Daar bestaand wel zendmodules voor, maar dat werd me te ingewikkeld dus heb ik het losgelaten.
Groet,
Olivier
Dag Timmy,
Beetje late reply, maar kennelijk krijg ik geen signaal als er op mijn eigen topic wordt gereageerd.
Via marktplaats aan een Broadlink RM4 Pro kunnen komen, maar dat werkte niet. Er bleek geen signaal te lezen. Uiteindelijk heb ik de afstandsbediening opengemaakt en uit de chipconfiguratie heb geconcludeerd dat het om een signaal gaat van 900mhz. Daar bestaand wel zendmodules voor, maar dat werd me te ingewikkeld dus heb ik het losgelaten.
Groet,
Olivier
Citaat van Aceindy op 12 april 2023, 13:59ESP8266 voor home assistant:
https://github.com/topics/micronova
ESP8266 voor home assistant:
Citaat van Meroli op 14 april 2023, 08:54ESP8266 voor home assistant:
Hoi Aceindy,
Dat ziet er interessant uit! Heb je er zelf ervaring mee toevallig?
Groet,
Olivier
ESP8266 voor home assistant:
Hoi Aceindy,
Dat ziet er interessant uit! Heb je er zelf ervaring mee toevallig?
Groet,
Olivier
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]