Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Julia Next Eco Stand Afstellen
Citaat van Gast op 9 maart 2023, 08:15Germ Wentink
Bedankt voor de handige tool,mijn julia next brand nu zowel op continu en pulserende motor super.
Germ Wentink
Bedankt voor de handige tool,mijn julia next brand nu zowel op continu en pulserende motor super.
Citaat van GermWentink op 10 maart 2023, 12:52Kijk daar doe ik het voor!
Kijk daar doe ik het voor!
Citaat van Gast op 11 maart 2023, 14:41Hallo Germ,
Ik ben hier wat onbekend, maar heb al wel veel gelezen hier.
Ik zou heel graag willen dat mijn ruitje van de pelletkachel schoner blijft,cwant het is echt een drama.
De pellets die ik nu gebruik wegen 688 gram ( 1 liter) ik begreep dat er een schema is hoe je dan een pelletkachel het beste kan afstellen. Ik heb een Artel/ curve next werkt hetzelfde als de julia.
Hallo Germ,
Ik zou heel graag willen dat mijn ruitje van de pelletkachel schoner blijft,cwant het is echt een drama.
De pellets die ik nu gebruik wegen 688 gram ( 1 liter) ik begreep dat er een schema is hoe je dan een pelletkachel het beste kan afstellen. Ik heb een Artel/ curve next werkt hetzelfde als de julia.
Citaat van Gast op 27 maart 2023, 07:41Hallo Germ,
De pellets die ik nu gebruik wegen 688 gram ( 1 liter) ik begreep dat er een schema is hoe je dan een pelletkachel het beste kan afstellen. Ik heb een Artel/ curve next werkt hetzelfde als de julia.Hallo allen, ik heb de Julia en ook hier drama met het ruit wat zo zwart wordt al in de opstart fase is het donker ,aan het einde van de dag is het echt zwart, ik heb PRO6 nu op 750 , verder staat de parameters in de standen aanbevolen in het bijgeleverde boekje ik wil ook liever niet te veel er in rommelen .
Hallo Germ,
Hallo allen, ik heb de Julia en ook hier drama met het ruit wat zo zwart wordt al in de opstart fase is het donker ,aan het einde van de dag is het echt zwart, ik heb PRO6 nu op 750 , verder staat de parameters in de standen aanbevolen in het bijgeleverde boekje ik wil ook liever niet te veel er in rommelen .
Citaat van Ferrie op 27 maart 2023, 08:52Hallo Hill,
Je kan je het beste even registreren op het forum. Je kan na registratie priveberichten versturen en ontvangen. Na registratie kan je dan Germ vragen voor de instellingen. Hij heeft een mooie tool ontworpen waar iedereen heel blij van is geworden. Ik ook 🙂
Alles is afhankelijk van het gewicht van de pellets. Om informatie voor te bereiden is het belangrijk om het gewicht van 1 liter pellets te weten. Dit moet zo precies mogelijk zijn. Je zou bijvoorbeeld 3 of 5 liter in 1 keer kunnen wegen waardoor eventuele foutmarges worden verdeeld over de liters.
Uiteraard is ook de kwaliteit van de pellet erg belangrijk.
Succes!!!
Hallo Hill,
Je kan je het beste even registreren op het forum. Je kan na registratie priveberichten versturen en ontvangen. Na registratie kan je dan Germ vragen voor de instellingen. Hij heeft een mooie tool ontworpen waar iedereen heel blij van is geworden. Ik ook 🙂
Alles is afhankelijk van het gewicht van de pellets. Om informatie voor te bereiden is het belangrijk om het gewicht van 1 liter pellets te weten. Dit moet zo precies mogelijk zijn. Je zou bijvoorbeeld 3 of 5 liter in 1 keer kunnen wegen waardoor eventuele foutmarges worden verdeeld over de liters.
Succes!!!
Citaat van Gast op 27 maart 2023, 09:38Hallo Hill,
Succes!!!
Hey Ferrie
ik heb mij geregistreerd maar wacht op goedkeuring volgens mij 🙂
ik gebruik Barlinek witte pellets, voorheen was dat Pelfin maar ivm schaarste dankzij de energie crisis waren die er even niet toen had ik helaas! donkere Plospan pellets, mijn schoorsteenveger zei dat hij de parameters zou afstellen omdat die donkere pellets zeer heet worden , nu waren eindelijk de donkere op en heb ik dus die Barlinek en zodoende werd de ruit zwarter en zwarter ook vind ik de kachel uitbundig branden, erg vervelend
we -mijn man en ik- hebben zelf alle parameters weer aangepast naar de waardes zoals SolidBlue ze heeft voor de Julia Next ik heb alleen vandaag de eco stand pellet toevoer verlaagd naar 720
Hallo Hill,
Succes!!!
Hey Ferrie
ik heb mij geregistreerd maar wacht op goedkeuring volgens mij 🙂
ik gebruik Barlinek witte pellets, voorheen was dat Pelfin maar ivm schaarste dankzij de energie crisis waren die er even niet toen had ik helaas! donkere Plospan pellets, mijn schoorsteenveger zei dat hij de parameters zou afstellen omdat die donkere pellets zeer heet worden , nu waren eindelijk de donkere op en heb ik dus die Barlinek en zodoende werd de ruit zwarter en zwarter ook vind ik de kachel uitbundig branden, erg vervelend
we -mijn man en ik- hebben zelf alle parameters weer aangepast naar de waardes zoals SolidBlue ze heeft voor de Julia Next ik heb alleen vandaag de eco stand pellet toevoer verlaagd naar 720
Citaat van Gast op 27 maart 2023, 09:46PS; de Barlinek Pellets zijn wel kort
1 liter weegt 635 exclusief de meetkan 🙂
PS; de Barlinek Pellets zijn wel kort
1 liter weegt 635 exclusief de meetkan 🙂
Citaat van Ferrie op 27 maart 2023, 09:58Hallo Hill,
Ik gebruik agriselect naaldhout. Minder pellets en misschien meer lucht. Bij mij staat de pellettoevoer pr6 op 430 en pr10 op 1380. Lucht met kleine stapjes opvoeren. De pellets moeten “dansen” in het bakje. Ze mogen er zeker niet de branderbak uitgeblazen worden en de vlammen moeten niet te wild zijn. Mocht het vuur uitgaan kan je met kleine stapjes de pellettoevoer ophogen. Zoek daarin even de combi en neem contact op met Germ. Hij kan je verder helpen. De gewogen pellets zitten bij mij tussen de 615-655 gr/ltr.
Succes
Hallo Hill,
Ik gebruik agriselect naaldhout. Minder pellets en misschien meer lucht. Bij mij staat de pellettoevoer pr6 op 430 en pr10 op 1380. Lucht met kleine stapjes opvoeren. De pellets moeten “dansen” in het bakje. Ze mogen er zeker niet de branderbak uitgeblazen worden en de vlammen moeten niet te wild zijn. Mocht het vuur uitgaan kan je met kleine stapjes de pellettoevoer ophogen. Zoek daarin even de combi en neem contact op met Germ. Hij kan je verder helpen. De gewogen pellets zitten bij mij tussen de 615-655 gr/ltr.
Succes
Citaat van Gast op 27 maart 2023, 10:18ik zal zeker wachten op goedkeuring met mijn account en voor nu neem ik even je instelling over Ferrie
na gekeken te hebben op Google komen de pellets van Agriselect redelijk overeen met de mijne
Hartelijk Dank voor je hulp
Groet, Hill
ik zal zeker wachten op goedkeuring met mijn account en voor nu neem ik even je instelling over Ferrie
na gekeken te hebben op Google komen de pellets van Agriselect redelijk overeen met de mijne
Hartelijk Dank voor je hulp
Groet, Hill
Citaat van Ferrie op 27 maart 2023, 10:29Je goedkeuring zal spoedig komen. Je kan zeker even aan de slag met mijn instellingen. Luchtinstelling is afhankelijk van de lengte van de kachelpijp dus deze moet je even op gevoel doen.
De pellet die jij gebruikt heeft minder vocht en een hogere kwh waarde. Een mooie pellet met een mooie prijs.Natuurlijk zijn we benieuwd naar je ervaringen. 🙂 Mocht je twijfelen moet je even aankloppen. Ik denk dat de roet hiermee een stuk minder zal worden.
Graag gedaan 😉 . Groet, Ferrie
Je goedkeuring zal spoedig komen. Je kan zeker even aan de slag met mijn instellingen. Luchtinstelling is afhankelijk van de lengte van de kachelpijp dus deze moet je even op gevoel doen.
De pellet die jij gebruikt heeft minder vocht en een hogere kwh waarde. Een mooie pellet met een mooie prijs.
Natuurlijk zijn we benieuwd naar je ervaringen. 🙂 Mocht je twijfelen moet je even aankloppen. Ik denk dat de roet hiermee een stuk minder zal worden.
Graag gedaan 😉 . Groet, Ferrie
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.