Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Julia Next Eco Stand Afstellen

VorigePagina 11 van 21Volgende

@Kamei het formulier is klaar, maar ik kan je idd geen PB sturen, was wat voorbarig  😀

@Gerrit

De pellets zijn agriselect had nog 5 zakjes dicht van laatste stookseizoen.

pr05 1.2 pr17 1900rpm

pr06 1.4 pr18 1050rpm

pr07 1.6 pr19 1080rpm

pr08 1.8 pr20 1100rpm

pr09 2.1 pr21 1150rpm

pr10 2.3 pr22 1200rpm

pr12 schoonblazen staat op 15sec. moet deze hoger?

Rookgastemperatuur ligt volgens mij bij alle standen rond 125 graden.

Dit zijn de standaard waarden vanaf leverancier.

Ik weet dat ik elke dag de kachel moet schoonmaken maar dat de raam zo vies wordt met agriselect ligt toch aan de instellingen? Met arte pellets was dit niet zo.

Wel heb ik steeds veel as in de branderbak dit maakt niet uit welke pellets ik heb. Mijn vraag is dan ook kan dit anders als ik meerdere uren weg ga doe ik de kachel uit en dan moet ik voor het opstarten de bak leegzuigen is dit normaal?

Mvg Karsten

@Germ

Ik krijg ook geen mail. En een mail naar info@pelletforum.nl komt terug. 

Mvg Karsten

@Germ

Ik krijg ook geen mail. En een mail naar info@pelletforum.nl komt terug. 

Mvg Karsten

Moet niet zijn info@pelletkachelforum.nl

@Gerrit

De pellets zijn agriselect had nog 5 zakjes dicht van laatste stookseizoen.

pr05 1.2 pr17 1900rpm

pr06 1.4 pr18 1050rpm

pr07 1.6 pr19 1080rpm

pr08 1.8 pr20 1100rpm

pr09 2.1 pr21 1150rpm

pr10 2.3 pr22 1200rpm

pr12 schoonblazen staat op 15sec. moet deze hoger?

Rookgastemperatuur ligt volgens mij bij alle standen rond 125 graden.

Dit zijn de standaard waarden vanaf leverancier.

Ik weet dat ik elke dag de kachel moet schoonmaken maar dat de raam zo vies wordt met agriselect ligt toch aan de instellingen? Met arte pellets was dit niet zo.

Wel heb ik steeds veel as in de branderbak dit maakt niet uit welke pellets ik heb. Mijn vraag is dan ook kan dit anders als ik meerdere uren weg ga doe ik de kachel uit en dan moet ik voor het opstarten de bak leegzuigen is dit normaal?

Mvg Karsten

Wordt de ruit alleen pas zwart nadat je de kachel uitzet? Dus bij het leegbranden van het bakje?

Moet niet zijn info@pelletkachelforum.nl

Krijg deze melding na versturen naar info@pelletkachelforum.nl

550 No such recipient here

<_<

Wordt de ruit alleen pas zwart nadat je de kachel uitzet? Dus bij het leegbranden van het bakje?

Hij wordt bovenin zwart bij eco branden. En de bij uitzetten wordt het raam erg zwart plus aardig wart roet in de kachel.

Hij wordt bovenin zwart bij eco branden. En de bij uitzetten wordt het raam erg zwart plus aardig wart roet in de kachel.

Kun je het toerental aflezen van de uitlaatventilator als je hem uitzet?

Kun je proberen bij de eco stand, dat is het zelfde als stand 1 denk ik, het toerental van de uitlaatventilator verhogen van bv 1050 naar 1300?

Kun je het toerental aflezen van de uitlaatventilator als je hem uitzet?

Kun je proberen bij de eco stand, dat is het zelfde als stand 1 denk ik, het toerental van de uitlaatventilator verhogen van bv 1050 naar 1300?

Of eerst naar bv 1200

Heb bij alle standen eerst 100 tot 150 rpm bij gedaan binnekort laat ik weten hoe het gaat.

VorigePagina 11 van 21Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.