Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Nog Een Opstartprobleem Artel Petit
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51Ik ben voor mijn vriendin wat aan het uitzoeken voor het opstart probleem van de Artel Petit.
bij de eerste opstart in een koud huis gaat de kachel op storing, lastig want ze gaat de hond uitlaten en wil terugkomen in een warm huis.
De kachel is nog geen twee jaar oud. ze gebruikt droge pellets van de leverancier.
Op advies is de ontsteker al uitgewisseld maar dat helpt niet. In de gebruiksaanwijzing kan ik lezen dat er in de parameters de aanvoer van de pellets bij de start veranderd kan worden, maar het getal wat daar genoemd is zegt me niets, ook zit ik te denken aan de temperatuur te verlagen naar 45 graden omdat het opvallend is dat het probleem zich alleen voordoet bij de eerste start in een koude woning, starten in de loop van de dag geeft het probleem niet.
Wie kan vertellen welke waarde parameter 4 mag hebben of misschien de wachttijd iets opvoeren…???
Bedankt
Ik ben voor mijn vriendin wat aan het uitzoeken voor het opstart probleem van de Artel Petit.
bij de eerste opstart in een koud huis gaat de kachel op storing, lastig want ze gaat de hond uitlaten en wil terugkomen in een warm huis.
De kachel is nog geen twee jaar oud. ze gebruikt droge pellets van de leverancier.
Op advies is de ontsteker al uitgewisseld maar dat helpt niet. In de gebruiksaanwijzing kan ik lezen dat er in de parameters de aanvoer van de pellets bij de start veranderd kan worden, maar het getal wat daar genoemd is zegt me niets, ook zit ik te denken aan de temperatuur te verlagen naar 45 graden omdat het opvallend is dat het probleem zich alleen voordoet bij de eerste start in een koude woning, starten in de loop van de dag geeft het probleem niet.
Wie kan vertellen welke waarde parameter 4 mag hebben of misschien de wachttijd iets opvoeren…???
Bedankt
Citaat van martien op 21 april 2021, 20:51werkt het ook niet als ze eerst een handje pellets in de branderpot doet?
Ik heb hier een kalor petit en die heeft eigenlijk het zelfde probleem , de ingestelde tijd dat er een temp verhoging moet zijn is te kort,
of hij krijgt te weing pellets in het begin, ik heb hem hier op pot4 staan dan is hij wat scheutiger met pellets, probleem ook weg.
succes
werkt het ook niet als ze eerst een handje pellets in de branderpot doet?
Ik heb hier een kalor petit en die heeft eigenlijk het zelfde probleem , de ingestelde tijd dat er een temp verhoging moet zijn is te kort,
of hij krijgt te weing pellets in het begin, ik heb hem hier op pot4 staan dan is hij wat scheutiger met pellets, probleem ook weg.
succes
Citaat van martien op 21 april 2021, 20:51btw die pellets zitten die er nog in van vorig jaar, of uit een dichte zak, die droog heeft gelegen? pellets trekken namelijk vocht aan, de eerste opstart ging hier ook niet vanzelf,
wederom succes
btw die pellets zitten die er nog in van vorig jaar, of uit een dichte zak, die droog heeft gelegen? pellets trekken namelijk vocht aan, de eerste opstart ging hier ook niet vanzelf,
wederom succes
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51Zwaardere gloeispiraal plaatsen ik ben van 250 naar 400 watt gegaan ,perfect
Zwaardere gloeispiraal plaatsen ik ben van 250 naar 400 watt gegaan ,perfect
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51Bedankt tot zover…. het ontsteken werkt prima er zijn mooie vlammen, maar op een of andere manier nog niet warm genoeg, ik denk dat een zwaardere ontsteking dan niet echt bijdraagt. De pellets zijn droog en komen uit de logeerkamer. Het probleem doet zich iedere ochtend voor, dus geen tijdelijk probleem.
Pot4 gaan we proberen…..en misschien toch de software instellingen veranderen.
Bedankt tot zover…. het ontsteken werkt prima er zijn mooie vlammen, maar op een of andere manier nog niet warm genoeg, ik denk dat een zwaardere ontsteking dan niet echt bijdraagt. De pellets zijn droog en komen uit de logeerkamer. Het probleem doet zich iedere ochtend voor, dus geen tijdelijk probleem.
Pot4 gaan we proberen…..en misschien toch de software instellingen veranderen.
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51software veranderd…. Par 4 opgevoerd naar 2.2 en het lijkt er op dat het verbetert.
software veranderd…. Par 4 opgevoerd naar 2.2 en het lijkt er op dat het verbetert.
Citaat van Harlo op 21 april 2021, 20:51Dit lijkt mij de juiste oplossing bij de opstart zijn er onvoldoende pellets waardoor de kachel niet voldoende warm wordt binnen 15 minuten.
De tijd 15 minuten verhogen is niet aan te raden daar het een beveiliging betreft.
Let er wel op niet te veel pellets laten toevoeren in de opstart fase.
Dit lijkt mij de juiste oplossing bij de opstart zijn er onvoldoende pellets waardoor de kachel niet voldoende warm wordt binnen 15 minuten.
De tijd 15 minuten verhogen is niet aan te raden daar het een beveiliging betreft.
Let er wel op niet te veel pellets laten toevoeren in de opstart fase.
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51dank… heeft gewerkt
dank… heeft gewerkt
Citaat van Gast op 21 april 2021, 20:51Ik stook nu voor het tweede seizoen met een Artel Petite.
In het begin ook regelmatig opstartproblemen.
PR1 Max.tijd naar 18,0
PR4 Pellettoevoer naar 1,4. Pellettoevoer verminderd om te voorkomen dat branderpot teveel pellets bevat.
PR17 Rookgasfan Load Wood naar 1400. Rookgasfan verminderd om te voorkomen dat warmte tijdens starten weggeblazen wordt.
Met bovenstaande instellingen nog maar één keer een misstart gehad.
Ik stook nu voor het tweede seizoen met een Artel Petite.
In het begin ook regelmatig opstartproblemen.
PR1 Max.tijd naar 18,0
PR4 Pellettoevoer naar 1,4. Pellettoevoer verminderd om te voorkomen dat branderpot teveel pellets bevat.
PR17 Rookgasfan Load Wood naar 1400. Rookgasfan verminderd om te voorkomen dat warmte tijdens starten weggeblazen wordt.
Met bovenstaande instellingen nog maar één keer een misstart gehad.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]