Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Artel Pelletkachel

Ik heb deze pelletkachel pas defect gekocht, (gloeielement is defect) tijdens het schoonmaken kom ik een batterij (3V) op de printplaat tegen, kan iemand mij vertellen wat de functie is can deze batterij,

Die batterij is zorgt ervoor dat de instellingen van de kachel bewaard blijven als de pelletkachel niet verbonden is met een 220 WCD (WandContactDoos).

Hallo adeo, bedankt voor je snelle reactie, ik heb er een nieuwe batterij ingedaan, er staat in de handleiding die ik erbij heb gekregen niets over deze batterij.ik neem aan dat je deze jaarlijks moet vervangen

Ik heb de pressostaat in de uilaat na de ventilator doorgemeten, al ik licht in het slangettje blaas schakeld de pressostaat, moet deze bij een te hoge druk uitschakelen in de rookgas afvoer, of schakeld deze op vacuum
M.v.g. Marcel

Nou, die batterij hoef je niet jaarlijks te vervangen, vraag mij af als je die batterij wegneemt en er staat ook geen 220 op of dan het geheugen (alle instellingen) ook weg is.

Liever niet in het slangetje blazen richting pressostaat, heb meegemaakt hier bij in bedrijf nemen van de kachel dat tie in de storing ging.

Het bleek dat er een heel klein beetje vuil in dat slangetje zat, bij de pressostaat los gehaald en doorgeblazen.

Dat ding is nogal duur voor vervanging.

Als jij richting pressotaat in dat slangetje blaast moet normaliter de pelletkachel uitgaan.

Kijk voor de zekerheid hier ook nog even : https://pelletkachelforum.nl/topic/782-alarm-8-onderdruk-ravelli-natural-7/

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.