Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Mondena Pellet Kachel

VorigePagina 10 van 10

is rookgasafvoer in orde. minder inblaas ruitje nog sneller vies

Ik heb de rookgas nu op 1 staan. Kan van 0 tot 9. Maar als ik hem nog hoger zet dan dansen de korrels nog meer in het bakje en vlieger er zelfs uit. Neem aan dat dat niet de bedoeling is.

beschrijvng rookafvoer

Ik heb een rookgas afvoer 1 meter dan 2 keer 90 graden dan 8 meter 100mm buis recht omhoog.

2x 45 gr  beter dan 90 gr

Die 2 keer 45snap ik maar dan wordt het al 4x 45 graden. En dak kom ik helemaal verkeerd uit kwa aansluiting op de pijp. Dus dat is helaas geen optie. Maar dat is ook niet de oorzaak. Hij stuwd de rookgas en is niet afhankelijk van een natuurlijke trek.
Ik ben al zeer geholpen als iemand mij kan vertellen hoe ik in de parameter kom waar ik de luchttoevoer minder kan zetten zodat hij bij stand 4 en 5 niet mijn pellets uit de brandbak blaast. Ik kom niet in de parameters. Zegt steeds hy acces en verder kom ik niet.

Hij stuwd de rookgas en is niet afhankelijk van een natuurlijke trek.

klopt niet

Staat bij mij duidelijk dat ik een rookgas afvoer ventilator heb. Deze kan ik ook regelen van 0 tot 9. Rookgas ventilator voert de gassen af in de rookgas afvoer. Hier kan ik 9 snelheden voor instellen. Hij blaast de rookgassen in de afvoerpijp. Dat noemt men stuwing. Dus dat klopt wel. Maar alsnog is 4 x 45 geen optie. En dat heeft niks te maken met mijn gestelde vraag over luchttoevoer regelen via parameters waar ik niet in kom.
Iemand die wel weet hoe een pelletkachel werkt hier? Met name toegang krijgen in parameters luchttoevoer?

rookgas ventilator ook inblaas. geen parameters stukje tape over inlaat plakken

VorigePagina 10 van 10

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.