Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Kalor Petit Pelletkachel Met Wifi Module Anders Aan Gaan Sturen

Goedemiddag,

Sinds mei van dit jaar trotse eigenaar van een Kalor Petit pelletkachel met wifi module van DPremote. deze combinatie werkt goed maar zie het graag even anders omdat nu uiteraard de CV niet goed werkt aangezien de thermostaat (Nest) in dezelfde ruimte hangt als waar de pelletkachel staat. Waar ik naar toe wil:

Nieuwe (2e) Nest thermostaat om CV aan te sturen welke ik in de keuken neer ga zetten. Die thermostaat gaat alle radiatoren van het huis aansturen, behalve die in de woon- en eetkamer.

De (1e) Nest thermostaat van de woonkamer, waar de pelletkachel ook staat, wil ik gaan gebruiken om de pelletkachel aan en uit te zetten. Helaas kom ik nergens tegen om dat makkelijk te regelen. Nu kan ik wel via een relais een stopcontact aan sturen en de kachel op die manier aan/uit te gaan zetten maar dat lijkt me niet goed voor de kachel om de stroomtoevoer ineens te verbreken. 

Daarom ben ik op zoek naar een soort diagram hoe de wifi module werkt en hoe deze de kachel aan- en uitzet zodat ik dit via de Nest thermostaat na kan gaan bootsen… Let wel, in de app van DPRemote kun je meer dingen instellen, daar heb ik dan geen belang bij. Gaat er nu alleen om de kachel aan en uit te schakelen. Ik weet dat het een omslachtig iets is en dat het zo via de app ook werkt maar vind het leuk als alles via de Nest app aangestuurd kan worden.

Is er iemand op het forum die mij zou kunnen helpen met deze uitdaging?

Hoor het graag!

Frens uit Hengelo

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.